Teminis
planas vadovėliui KELIAS, BRIEDIS, 2008
Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 2 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Praeitis mūsų gyvenime |
1.
Atskleisti istorijos mokslo tikslus ir uždavinius. 2. Ugdyti suvokimą, kad, žinodami
apie praeitį, daug geriau suprasime tai, kas vyksta mūsų laikais. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
|
KELIAS I d. 6 ir 7 p. iliustracijų
ir teksto nagrinėjimas. |
Užduočių sąs. I d. 1 p. 1, 2 užduotys. |
Nurodo, kam reikalinga istorija. |
2. Mano gyvenamoji vieta praeityje
ir dabar |
1.
Susipažinti gyvenamosios vietos istorija. 2.
Atskleisti istorikų darbo metodus. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, analizė,
pokalbis, diskusija. |
|
KELIAS I d. 8 ir 9 p. teksto nagrinėjimas. |
KELIAS I d. 8 ir 9 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 1 p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo reikšmingiausius
gyvenamosios vietos praeities įvykius, paminklus. |
|
||||||
I skyrius. Kai rašto dar nebuvo |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Mūsų protėviai medžiotojai |
1. Suformuoti vaizdinius apie mūsų protėvių gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog seniausias
žmonių gyvenimo laikotarpis vadinamas akmens amžiumi. |
Darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Akmens amžius, giminė. |
KELIAS I d. 12 ir 13 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 2 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 2 p. |
KELIAS I d. 4 užd. Pasirinktinai: 25 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 2 p. 4 užduotis. |
Apibūdina pirmuosius Lietuvos
gyventojus ir jų gyvenimą. |
2. Kam buvo reikalingi piliakalniai |
1. Atskleisti piliakalnių įrengimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad bronziniai
(žalvariniai) įrankiai ir ginklai buvo pranašesni už medinius, akmeninius ir
kaulinius. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Amatininkas, bronzos (žalvario)
amžius, , lydiminė žemdirbystė, piliakalnis. |
KELIAS I d. 14 ir 15 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 3 p. 13
užduotys. |
LAIKAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 3 p. 46
užduotys. |
Nurodo piliakalnių įrengimo
priežastis. |
3. Baltų gentys |
1. Suformuoti vaizdinius apie baltų gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog baltai
(seniau vadinti aisčiais) mūsų protėviai. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Aisčiai, baltai, geležies amžius,
gentis, Romos imperija. |
KELIAS I d. 16 ir 17 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 4 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 2,
3 p. Baltų verslai. Mokomasis
plakatas. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 3 užd. Pasirinktinai: 26 ir 27 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 4 p. 4, 5
užduotys. |
Apibūdina baltus ir jų gyvenimą. |
4. Kovos su priešais |
1. Suformuoti vaizdinius apie baltų kovas su priešais. 2. Ugdyti suvokimą, jog kovos ne
tik alino kraštą, bet ir vertė mūsų
protėvius vienytis. |
Darbas su žemėlapiu, aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais, iliustracijų nagrinėjimas. |
Runos, slavai, valstybė, vikingai. |
KELIAS I d. 18 ir 19 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 5 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 4 p. |
KELIAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 5 p. 4 užd. |
Nurodo kovų su priešais eigą ir
padarinius. |
5. Senovės baltų tikėjimas |
1. Atskleisti mūsų protėvių tikėjimo esminius bruožus. 2. Ugdyti suvokimą, kad nemaža
dalis mūsų protėvių tikėjimo išliko lietuvių tradicijose, papročiuose,
šventėse. |
Diskusija, darbas su iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Dausos, pagonybė, pasaulėžiūra,
tautosaka. |
KELIAS I d. 20 ir 21 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 6 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 6 p. 3 užd. |
Apibūdina baltų tikėjimą. |
6. Švenčių ratas |
1. Apibūdinti pagrindines lietuvių šventes. 2. Ugdyti suvokimą, net ir
lietuviams tapus krikščionimis senosios šventės išliko. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, iliustracijų nagrinėjimas. |
Kalendorius, kalendorinės šventės,
šeimos šventės. |
KELIAS I d. 22 ir 23 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 7 p. 1 užd. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 7 p. 2 užd. |
Nurodo pagrindines lietuvių
šventes. |
7. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Akmens amžius, baltai, geležies
amžius, gentis, pagonybė, piliakalnis,
vikingai. |
KELIAS I d. 28 ir 29 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 31, 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
II skyrius. Karalystė ir kunigaikštystė |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 14 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Lietuvos karalius Mindaugas |
1. Atskleisti Lietuvos valstybės įkūrimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad
kunigaikštis, o vėliau karalius Mindaugas buvo vienas iš Lietuvos valstybės
kūrėjų. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Duoklė, kunigaikštis, popiežius,
sostinė, žemė. |
KELIAS I d. 32 ir 33 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 8 p. 13 užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 4
p. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XIIIXV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 8 p. 48 užduotys. |
Nurodo valstybės įkūrimo
priežastis. |
2. Grėsmingi kaimynai |
1. Nurodyti pagrindinius Lietuvos valstybės priešus XIII
a. 2. Ugdyti suvokimą, jog tik
susivienijimas bendrai kovai padėjo Lietuvos valstybei neišnykti. |
Darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė, diskusija. |
Kalavijuočiai, kryžiuočiai,
ordinas, riteris, totoriai. |
KELIAS I d. 34 ir 35 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 9 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 4
p. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XIIIXV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 9 p. 46
užduotys. |
Nurodo pagrindinius Lietuvos
valstybės priešus XIII a. |
3. Paminklas Katedros aikštėje |
1. Suformuoti vaizdinius apie Gedimino laikų valstybės
valdymą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Gediminas
daugelį pergalių pasiekė vadovaudamasis diplomatija. |
Diskusija, darbas su dokumentais,
žemėlapiu, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Diplomatas, diplomatija. |
KELIAS I d. 36 ir 37 p. iliustracijų
ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 10 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 5
p. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė
(XIII- XV a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis,
2007. |
KELIAS I d. 2 užd. Pasirinktinai: 57 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 10 p. 46
užduotys. |
Nurodo Gedimino valdymo nuopelnus. |
4. Du broliai kunigaikščiai
Algirdas ir Kęstutis |
1. Suformuoti vaizdinius apie Algirdo ir Kęstučio laikų
valstybės valdymą. 2. Ugdyti suvokimą, kad Algirdas
buvo rytinių, o Kęstutis vakarinių LDK sienų gynėjas. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Maskvos kunigaikštystė. |
KELIAS I d. 38 ir 39 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 11 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 5
p. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XIIIXV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 2 užd. Užduočių sąs. I d. 11 p. 35
užduotys. |
Apibūdina Algirdo ir Kęstučio valdymą. |
5. Vilnius Lietuvos valstybės
sostinė |
1. Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Vilniaus mieste
XIV a. 2. Ugdyti suvokimą, jog nuo
Gedimino laikų Vilnius tapo svarbiausiu miestu Lietuvos sostine. |
Diskusija, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Aukuras, bažnyčia, cerkvė, krivis. |
KELIAS I d. 40 ir 41 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 12 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XIIIXV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 3 užd. Pasirinktinai: 58 ir 59 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 12 p. 3 užd. |
Apibūdina Vilniaus miestą XIV a. |
6. Lietuvos krikštas |
1. Atskleisti Krėvos sutarties sudarymo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad Lietuvos krikštas priartino
valstybę prie katalikiškos Europos, sudarė sąlygas plisti krikščioniškai
Vakarų Europos kultūrai. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Bajorai, katedra, vyskupija. |
KELIAS I d. 42 ir 43 p.
iliustracijų ir teksto nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 13 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 13 p. 35
užduotys. |
Nurodo Lietuvos krikšto priežastis. |
7. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Aukuras, bajorai, bažnyčia, cerkvė,
diplomatija, katedra, vyskupija. |
KELIAS I d. 44 ir 45 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 31, 32 p. užduotys. |
|
|
8. Pirmosios mokyklos |
1. Suformuoti vaizdinius apie pirmųjų mokyklų kūrimą
Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad kartu su
krikščionybe Lietuvoje atsirado pirmosios mokyklos. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Kolegija, parapinė mokykla,
universitetas. |
KELIAS I d. 46 ir 47 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 14 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 10 p. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 14 p. 5, 6
užduotys. |
Apibūdina pirmąsias mokyklas
Lietuvoje. |
9. Žalgirio mūšis |
1. Suformuoti vaizdinius apie Žalgirio mūšio eigą. 2. Ugdyti suvokimą, jog lietuvių pergalė
Žalgirio mūšyje galutinai pakirto Ordino galybę ir prestižą. |
Darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentais, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
diskusija. |
Arbaletininkai, didysis magistras,
pleištas. |
KELIAS I d. 48 ir 49 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 15 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos altlasas 5 kl. 7
p. |
KELIAS I d. 6 užd. Užduočių sąs. I d. 15 p. 3, 4
užduptys. |
Nurodo Žalgirio mūšio reikšmę. |
10. Vytautas Didysis Lietuvos valdovas |
1. Suformuoti vaizdinius apie Vytauto valdymą. 2. Ugdyti suvokimą, kad Vytauto
valdymo metais LDK pasiekė galios viršūnę. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Herbas, imperatorius, metraštis. |
KELIAS I d. 50 ir 51 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 16 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 6,
7 p. Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XIIIXV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 16 p. 47 užduotys. |
Nurodo svarbiausius Vytauto
nuopelnus valstybei. |
11. Vilniaus Šv. Onos bažnyčia |
1. Suformuoti vaizdinius apie Šv. Onos bažnyčios
statybą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Šv. Onos
bažnyčia yra vienas iš ryškiausių gotikos architektūros pavyzdžių Lietuvoje. |
Diskusija, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Architektas, gotikos stilius,
meistras, pameistrys, vitražas. |
KELIAS I d. 52 ir 53 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 17 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 8
p. |
KELIAS I d. 2 užd. |
Nurodo pagrindinius gotikos
architektūros bruožus. |
12. Seniausios knygos |
1. Suformuoti vaizdinius apie knygų rašymą ir gaminimą
iki knygų spausdinimo išradimo. 2. Ugdyti suvokimą, kad senovėje
pagaminti knygą buvo itin sudėtingas darbas. |
Darbas su iliustracijomis,
dokumentais, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, diskusija. |
Abatas, originalas, pergamentas,
vandenženklis. |
KELIAS I d. 54 ir 55 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 18 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 18 p. 3
užduotis. |
Apibūdina knygų gamybos būdą iki
spausdinimo išradimo. |
13. Pirmoji lietuviška knyga |
1. Atskleisti pirmosios lietuviškos knygos atsiradimo
aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, jog pirmoji lietuviška knyga padėjo
lietuvių rašytinės kalbos pagrindus. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Katalikai, kultūra, liuteronai,
Prūsijos kunigaikštystė. |
KELIAS I d. 56 ir 57 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 19 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 19 p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo pirmosios lietuviškos knygos
atsiradimo aplinkybes. |
14. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Diplomatas, duoklė, herbas, krivis,
kryžiuočiai, kultūra, universitetas. |
KELIAS I d. 60 ir 61 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 31, 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
III skyrius. Kartu su Lenkija |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 10 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Lietuvos klestėjimo laikai |
1. Atskleisti didikų įtaką Lietuvos valstybės valdymui. 2. Ugdyti suvokimą, kad išmintingi
valdovai ir ištikimi kraštui didikai buvo XVI a. Lietuvos stiprybės šaltinis. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Baudžiauninkai, didikai, kancleris,
Lietuvos Statutas. |
KELIAS I d. 64 ir 65 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 20 p. 13
užduotys. |
KELIAS I d. 4 užd. Pasirinktinai: 82 ir 83 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 20 p. 46 užduotys. |
Apibūdina didikų įtaką Lietuvos
valstybės valdymui. |
2. Vienas kūnas ir viena galva |
1. Atskleisti Liublino unijos sudarymo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog unija
sustiprino LDK ir Lenkiją, padėjo priešintis Rusijai. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Abiejų Tautų Respublika, iždas,
lenkėjimas, seimas, unija. |
KELIAS I d. 66 ir 67 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 21 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 9
p. |
LAIKAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 21 p. 46
užduotys. |
Nurodo Liublino unijos sudarymo
priežastis ir padarinius. |
3.Vilniaus universitetas
svarbiausia Lietuvos mokykla |
1. Atskleisti Vilniaus universiteto įsteigimo
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad Vilniaus
universitetas buvo svarbiausias to
meto valstybės mokslo bei kultūros centras. |
Diskusija, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Filosofija, jėzuitai, profesorius,
rektorius, teologija. |
KELIAS I d. 68 ir 69 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 22 p. 1, 2
užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: 81 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 22 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina Vilniaus universiteto
reikšmę Lietuvos mokslui ir kultūrai. |
4. Bajorų respublika |
1. Suformuoti vaizdinius apie bajorų luomą LDK. 2. Ugdyti suvokimą, kad bajorai
buvo svarbiausias LDK luomas. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Patriotizmas, veto. |
KELIAS I d. 70 ir 71 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 23 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 9
p. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 23 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina bajorų luomo įtaką LDK. |
5. Vilniaus Šv. Petro ir Povilo bažnyčia |
1. Suformuoti vaizdinius apie Šv. Petro ir Povilo
bažnyčios statybą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Šv. Petro
ir Povilo bažnyčia yra vienas iš ryškiausių baroko architektūros pavyzdžių
Lietuvoje. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Baroko stilius, etmonas. |
KELIAS I d. 72 ir 73 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 24 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 13 p. |
KELIAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 24 p. 4 užd. |
Nurodo pagrindinius baroko
architektūros bruožus. |
6.
Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Didikai, etmonas, filosofija,
iždas, Lietuvos Statutas, veto. |
KELIAS I d. 84 ir 85 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 31, 32 p. užduotys. |
|
|
7. Sunkus baudžiauninkų gyvenimas |
1. Atskleisti valstiečių tapsmo baudžiauninkais
aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, kad valstiečių
kasdienybė tapus baudžiauninkais itin pasunkėjo. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis, dokumentu, diskusija. |
Dūminė pirkia, lažas, vaitas. |
KELIAS I d. 74 ir 75 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 25 p. 13
užduotys. |
KELIAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 25 p. 4, 5
užduotys. |
Apibūdina valstiečių, tapusių
baudžiauninkais, padėtį. |
8. Abiejų Tautų Respublikos
saulėlydis |
1. Nurodyti Abiejų Tautų Respublikos žlugimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad po padalijimų Lietuva prarado
valstybingumą. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Konstitucija, reforma, rekrutai,
sukilimas. |
KELIAS I d. 76 ir 77 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 26 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 14
p. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 26 p. 4 6
užduotys. |
Nurodo Abiejų Tautų Respublikos
žlugimo priežastis. |
9. Vilniaus katedra |
1. Suformuoti vaizdinius apie Vilniaus katedros statybą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Vilniaus katedra yra vienas iš
ryškiausių klasicizmo architektūros pavyzdžių Lietuvoje. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Frontonas, klasicizmo stilius,
zakristija. |
KELIAS I d. 78 ir 79 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 27 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 13
p. |
KELIAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 27 p. 4 užd. |
Nurodo pagrindinius klasicizmo
bruožus. |
10. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Baudžiauninkas, konstitucija,
lažas, patriotizmas, seimas, sukilimas, unija. |
KELIAS I d. 84 ir 85 p. užduotys. Užduočių sąs. I d. 31, 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
IV skyrius. Tolimas didelės valstybės užkampis |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Napoleono žygis per Lietuvą |
1. Suformuoti vaizdinius apie Napoleono žygį per
Lietuvą. 2. Ugdyti suvokimą, kad Napoleonas
nuvylė lietuvius. |
Darbas su žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas, diskusija. |
Rusinimas, triumfas, uniforma. |
KELIAS II d. 94 ir 95 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 1 p. 13
užduotys. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 1 p. 4, 5
užduotys. |
Apibūdina Napoleono laikmetį Lietuvoje. |
2. Istorija prablyla lietuviškai |
1. Atskleisti S. Daukanto ir jo amžininkų nuopelnus
lietuvių tautiniam atgimimui. 2. Ugdyti suvokimą, jog S. Daukanto
veikalas pirmoji Lietuvos istorija parašyta lietuviškai. |
Darbas su iliustracijomis,
dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Archyvas. |
KELIAS II d. 96 ir 97 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2 p. 1 3
užduotys. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 2 p. 46
užduotys. |
Nurodo S. Daukanto ir jo amžininkų
nuopelnus lietuvių tautiniam atgimimui. |
3. Sukilimai prieš Rusijos imperiją |
1. Atskleisti sukilimų prieš Rusijos imperiją priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad net ir
žiauriai numalšinus sukilimus viltis atkurti krašto laisvę neužgeso. |
Darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Generalgubernatorius, manifestas. |
KELIAS II d. 98 ir 99 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 3 p. 1,2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5
kl. 1416 p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II d. 3 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: 110 ir
111 p. užduotys. |
Nurodo sukilimų priežastis ir
padarinius. |
4. Prie draudžiamos knygos slaptoje
mokykloje |
1. Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos politiką
Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. 2.
Ugdyti suvokimą, jog prasidėjęs tautos rusinimas buvo skaudus smūgis lietuvių
kultūrai. 3. Ugdyti suvokimą, kad net sunkiausiu tautai metu viltis
išlikti, išsaugoti kalbą nežuvo. |
Lyginamoji analizė, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Daraktorius, graždanka, knygnešys,
Mažoji Lietuva. |
KELIAS II d. 100 ir 101 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 4 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5
kl. 17 p. |
KELIAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 4 p. 35
užduotys. Pasirinktinai: 109 p.
užduotys. |
Apibūdina
Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. |
5. Lietuvos laisvės šaukliai |
1. Suformuoti vaizdinius apie XIX
a. Lietuvos tautinio atgimimo veikėjus ir jų darbus. 2. Atskleisti laikraščių Aušra ir
Varpas įtaką lietuvių tautiniam atgimimui. |
Darbas su iliustracijomis,
dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Demokratinė respublika, himnas,
inteligentas, redaktorius. |
KELIAS II d. 102 ir 103 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 5 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5
kl. 17 p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 5 p. 35
užduotys. |
Nurodo lietuvių tautinio atgimimo
veikėjus XIX a. Apibūdina jų darbus. |
6. Didysis Vilniaus seimas |
1. Apibūdinti Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo
aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, jog Didysis Vilniaus seimas
oficialiai iškėlė mintį atkurti
valstybę su sostine Vilniumi. |
Aiškinimas, darbas su
iliustracijomis, dokumentu, diskusija. |
Caras, seimas, streikas. |
KELIAS II d. 104 ir 105 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 6 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5
kl. 17 p. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 6 p. 35
užduotys. |
Nurodo
Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. Apibūdina jo nutarimus. |
|
1. Suformuoti vaizdinius apie Mikalojaus Konstantino
Čiurlionio gyvenimą ir veiklą. 2. Ugdyti suvokimą,
kad M.K. Čiurlionis buvo naujos dailės krypties pradininkas. |
Darbas su iliustracijomis,
dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Konservatorija. |
KELIAS II d. 105 ir 106 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 7 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 7 p. 3 užd. |
Apibūdina M.K. Čiurlionio gyvenimą
ir veiklą. |
8. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Daraktorius, demokratinė
respublika, himnas, inteligentas, knygnešys, rusinimas. |
KELIAS II d. 112 ir 113 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 30 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
V skyrius. Tarp dviejų karų: kūrybos ir netekties metai |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Nepriklausoma Lietuva pasaulio
žemėlapyje |
1. Atskleisti Lietuvos
nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. 2. Ugdyti suvokimą, kad paskelbtą
nepriklausomybę reikėjo įtvirtinti ir apginti. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Aktas, Lietuvos Taryba, Pirmasis
pasaulinis karas. |
KELIAS II d. 116 ir 117 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 8 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 22
p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 8 p. 35
užduotys. |
Nurodo
Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. |
2. Kovose apginta laisvė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie nepriklausomybės kovas. 2. Ugdyti suvokimą, jog Lietuvai pavyko apginti
nepriklausomybę. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Bermontininkai, bolševikai,
savanoriai, vyriausybė. |
KELIAS II d. 118 ir 119 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 9 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl.
20, 21 p. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 9 p. 4, 5
užduotys. |
Apibūdina Lietuvos nepriklausomybės kovas tarpukariu. |
3. Lietuvos valstybingumo
įtvirtinimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Steigiamojo seimo nuveiktus darbus. 2. Ugdyti suvokimą, kad Lietuvos valstybė pasirinko
demokratinio valdymo būdą. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Valiuta, valstybingumas |
KELIAS II d. 120 ir 121 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 10 p. 13
užduotys. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 10 p. 4, 5 užduotys. Pasirinktinai: 129 p.
užduotys. |
Apibūdina Steigiamojo seimo nuveiktus darbus. |
4. Atgimstanti valstybė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos ūkio ir kultūros laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog atkūrusi nepriklausomybę
Lietuva pasiekė įspūdingų laimėjimų visose gyvenimo srityse. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Akademija, bendrovė, gimnazija. |
KELIAS II d. 122 ir 123 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 11 p. 1,2
užduotys. |
KELIAS II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 11 p. 3, 4
užduotys. Pasirinktinai: 130 ir
131 p. užduotys. |
Apibūdina kasdienį gyvenimą tarpukario Lietuvoje. |
5. Skrydis per Atlantą |
1. Suformuoti vaizdinius apie Stepono Dariaus ir Stasio
Girėno skrydį per Atlantą. 2. Ugdyti suvokimą, kad pagal to
meto skridimo tikslumą Lituanikos skrydis užėmė pirmąją vietą pasaulyje. |
Apklausa, darbas su žemėlapiu,
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas. |
Aviacija, kursas, nacistai. |
KELIAS II d. 124 ir 125 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 12 p. 13
užduotys. |
KELIAS II d. 1 užd. Užduočių sąs. II d. 12 p. 35
užduotys. |
Nurodo lietuvių skrydžio per
Atlantą reikšmę. |
6. Lietuvos sportas |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Lietuvos sporto laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog sportininkų
pergalės stiprino Lietuvos gyventojų patriotizmą. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Halė. |
KELIAS II d. 126 ir 127 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 13 p. 13
užduotys. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 13 p. 4, 5
užduotys. |
Nurodo reikšmingiausius sporto
laimėjimus. |
7. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bolševikai, Lietuvos Taryba, nacistai,
Pirmasis pasaulinis karas, valiuta. |
LAIKAS II d. 132133 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 30 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
VI skyrius. Okupacijų laikotarpis |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Juodojo kaspino diena |
1.
Atskleisti nepriklausomybės praradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Antrasis pasaulinis karas,
diktatorius, okupacija, RibentropoMolotovo paktas, Sovietų Sąjunga. |
KELIAS II d. 136 ir 137 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 14 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5
kl. 23 p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 27,
28 p. Sovietų ir nacistų okupacijos Lietuvoje (19401953 m.).
Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. Lietuvos gyventojų tremties vietos (19411953 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis,
2007. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 14 p. 4, 5
užduotys. |
Nurodo Lietuvos nepriklausomybės praradimo priežastis. |
2. Okupantų kryžkelėje |
1. Suformuoti
vaizdinius apie nacistų okupacijos laikotarpį Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog nacistinė Vokietija neketino
atkurti Lietuvos nepriklausomybės. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Koncentracijos stovykla,
represijos. |
KELIAS II d. 138 ir 139 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 15 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 24
p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
21 p. Sovietų ir nacistų okupacijos Lietuvoje (19401953 m.).
Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 15 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina nacistų okupacijos laikotarpį Lietuvoje. |
3. Kelias iš mirties į laisvę |
1.
Suformuoti vaizdinius apie holokaustą Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad tik labai nedidelė dalis
Lietuvos piliečių dalyvavo žydų žudynėse. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Esesininkai, getas, holokaustas. |
KELIAS II d. 140 ir 141 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 16 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 24
p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
21 p. Sovietų ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940- |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 16 p. 35
užduotys. |
Apibūdina holokaustą Lietuvoje. |
4. Partizanų priešinimasis sovietų
valdžiai |
1.
Atskleisti partizaninio karo priežastis, eigą, padarinius. 2. Ugdyti suvokimą, jog Lietuvos partizaninis karas yra
didvyriškas XX a. Lietuvos istorijos įvykis. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
NKVD, partizanai, stribai. |
KELIAS II d. 142 ir 143 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 17 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 25
p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
26 p. Sovietų ir nacistų okupacijos Lietuvoje (19401953 m.).
Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 17 p. 4, 5
užduotys. Pasirinktinai: 153 p.
užduotys. |
Apibūdina partizaninį karą Lietuvoje. |
5. Tremtis tautos genocidas |
1. Atskleisti tremties mastus ir
žiaurumus pokario Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog sovietų valdžios
veiksmai okupuotoje Lietuvoje prilyginti Lietuvos gyventojų genocidui |
Apklausa, darbas su dokumentais,
vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Barakas, genocidas, nutautinimas. |
KELIAS II d. 144 ir 145 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 18 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 26, 27 p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl. 27,
28 p. Sovietų ir nacistų okupacijos Lietuvoje (19401953
m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. Lietuvos gyventojų tremties vietos (19411953 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 18 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina tremties mastus pokario
Lietuvoje. |
6. Visi į kolūkius |
1. Suformuoti vaizdinius apie kolūkių kūrimą Sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad žmonės į
kolūkius buvo varomi prievarta. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis. |
Kapeika, kolūkis, komunistas. |
KELIAS II d. 146 ir 147 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 19 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 19 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina kolūkių kūrimą Sovietų
Lietuvoje. |
7. Grąžinkite laisvę |
1.
Atskleisti taikios rezistencijos būdus ir formas Sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog dauguma Lietuvos žmonių slapčia
nesitaikstė su sovietine okupacija. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Disidentai, mitingas, protestas,
žmogaus teisės. |
KELIAS II d. 148 ir 149 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 20 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 28 p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
37 p. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 20 p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo taikios rezistencijos būdus ir formas. |
8. Gyvenimas Sovietų Lietuvoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Sovietų Lietuvoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad nepaisydami buitinių nepriteklių,
moralinės priespaudos, sovietmečiu žmonės gyveno asmeninį gyvenimą. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Barokas, klasicizmas, pompastika,
simetrija. |
KELIAS II d. 149 ir 150 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 21 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 28
p. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 21 p. 3, 4
užduotys. Pasirinktinai: 154 ir
155 p. užduotys. |
Apibūdina gyvenimą Sovietų Lietuvoje. |
9. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Deficitas, genocidas, holokaustas,
kolūkis, okupacija, stribai. |
KELIAS II d. 180 ir 181 p. užduotys. Užduočių sąs. II d. 30 32 p. užduotys. |
|
|
|
||||||
VII skyrius. Kelias į laisvę ir nepriklausomybę |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Baltijos kelias |
1.
Atskleisti Lietuvos persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos
nepriklausomybės. 2. Ugdyti suvokimą, jog visą sovietinės okupacijos
laikotarpį Lietuvos žmonių sąmonėje liko gyvas nepriklausomybės atminimas. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Baltijos šalys, Lietuvos
persitvarkymo sąjūdis (Sąjūdis). |
KELIAS II d. 160 ir 161 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 22 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 29 p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
38 p. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 22 p. 35
užduotys. |
Apibūdina Persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos
nepriklausomybės. |
2. Lietuva vėl laisva |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos nepriklausomybės atgavimą. 2. Ugdyti suvokimą, kad Lietuvos atsiskyrimas paskatino
visos sovietinės imperijos griūtį. |
Darbas su vadovėlio tekstu,
dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
|
KELIAS II d. 162 ir 163 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 23 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 29 p. Naujausiųjų laikų istorijos atlasas 10 kl.
38 p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 23 p. 46
užduotys. |
Nurodo pagrindinius
nepriklausomybės paskelbimo momentus. |
3. Naktis prie televizijos bokšto |
1. Suformuoti vaizdinius apie
sausio 13-osios įvykius. 2. Ugdyti suvokimą, jog Lietuvos
nepriklausomybę apgynė beginkliai žmonės. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Ekonominė blokada. |
KELIAS II d. 164 ir 165 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 24 p. 1, 2
užduotys. |
KELIAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 24 p. 3, 4
užduotys. |
Apibūdina sausio 13-osios nakties
įvykius. |
4. Atkurtoji Lietuvos Respublika |
1.
Atskleisti posovietinės Lietuvos problemas. 2. Ugdyti suvokimą, kad, nepaisant socialinių problemų,
Lietuva yra viena iš sparčiausiai besivystančių šalių Rytų Europoje. |
Lyginamoji analizė, darbas su
iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bankrotas, emigracija, Europos
Sąjunga, NATO, rinka. |
KELIAS II d. 166 ir 167 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 25 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 31 p. |
KELIAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 25 p. 4, 5
užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąs. II d. 28 p. 4, 5
užduotys. |
Apibūdina gyvenimą nepriklausomoje
Lietuvoje. |
5. Mūsų valstybės valdymas |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Lietuvos valstybės valdymą. 2. Ugdyti suvokimą, kad visi šalies
piliečiai turi teisę ir pareigą dalyvauti Lietuvos valstybės valdyme. |
Apklausa, darbas su dokumentais,
vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Pilietis, referendumas. |
KELIAS II d. 168 ir 169 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 26 p. 13
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 31 p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 26 p. 46
užduotys. |
Apibūdina Lietuvos valstybės
valdymą. |
6. Pasklidę po pasaulį |
1.
Atskleisti emigracijos priežastis įvairiais laikotarpiais. 2. Ugdytis suvokimą, jog emigracija yra didelis
nuostolis Lietuvos valstybei. |
Lyginamoji analizė, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
|
KELIAS II d. 170 ir 171 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 27 p. 1, 2
užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 31 p. |
KELIAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 27 p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo įvairių laikotarpių
emigracijos priežastis. |
7. Lietuva pasaulyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie pasaulyje labiausiai vertinamus Lietuvos gamtos ir
kultūros paminklus. 2.
Ugdyti suvokimą, jog gyvename šalyje, turinčioje senas ir garbingas šaknis. |
Apklausa, darbas su dokumentais,
vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Paveldas. |
KELIAS II d. 172 ir 173 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 28 p. 1 užd. Lietuvos istorijos
atlasas 5 kl. 31 p. |
KELIAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 28 p. 2 užd. |
|
8. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Baltijos šalys, ekonominė blokada,
emigracija, Europos Sąjunga, NATO, pilietis. |
KELIAS II d. 176 ir 177 p.
užduotys. Užduočių sąs. II d. 30 32 p. užduotys. |
|
|