ŽEMĖ 9 I DALIS |
||||
I skyrius: Lietuvos valstybė |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Lietuvos
teritorija ir gyventojai praeityje |
Indoeuropiečių
gentys, indoeuropiečių kalbų šeima, asimiliacija, Kvedlinburgo metraščiai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 1 p., 1 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 2 p., 2 užd.. |
Žino, kada
rašytiniuose šaltiniuose paminėtas Lietuvos vardas. |
2. Geografinė
padėtis |
Lietuvos
geografinis vidurys, Europos geografinis centras, Vidurio Europos valstybė,
Baltijos valstybė, ekslavas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 2 p., 3, 4, 7 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 3 p., 5, 6 užd. |
Žino, kodėl
Lietuva priskiriama prie Vidurio Europos ir Baltijos valstybių. |
3. Teritorija
ir sienos |
Valstybės
teritorija, vidaus vandenys, teritoriniai vandenys, išskirtinė ekonominė
zona, valstybės siena, anklavas, delimitacija, demarkacija, pasienio
kontrolės punktai, muitinės postai, išorinė ES siena, ambasada, konsulatas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 4 p., 9 užd., 5 p. 10, 11 užd., 6 p. 12 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 7 p., 13, 14 užd. |
Žino Lietuvos
teritorijos dydį ir pasienio valstybes. |
4. Valstybės
valdymas |
Suverenitetas,
parlamentinė respublika, administracinis suskirstymas, savivaldybė,
apskritis, unitarinė valstybė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 7 p., 15, 16 užd., 9 p. 17 (14), 18 užd., 10 p. 19 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
I d. 9 p., 17 (5) užd. |
Žino Lietuvos
valstybės simbo- lius. Apibūdina seimo, vyriausybės, prezidento ir teismų
funkcijas. |
II skyrius: Geologija ir paviršius |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Geologinė
praeitis |
Kvarteras,
atodangos, giluminiai gręžiniai, uolienų šerdis (kernas). |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 11 p., 1 (15)užd., 12 p. 2 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 11 p., 1 (6) užd.. |
Apibūdina
Lietuvos teritorijos geologinę raidą paleozojaus, mezozojaus ir kainozojaus
erose (pagal paleogeogr. lentelę). |
2.
Apledėjimai Lietuvoje |
Ledynmečiai,
tarpledynmečiai, apledėjimo centras, rieduliai, morena. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 12 p., 3 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 12 p., 4 užd. Vadovėlis ŽEMĖ,
I d., 33 p., 4,5 užd.. |
Žino Europos
apledėjimo priežastis ir padarinius. |
3. Ledynai
Lietuvos paviršiaus skulptoriai |
Galinė morena,
smėlingoji lyguma, moreninė aukštuma, molingoji lyguma, prieledyniniai
ežerai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 14 p., 6 užd., 15 p. 7 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 13 p., 5 užd. |
Žino, kaip
susidarė Baltijos aukštumos ir Pietryčių smėlingoji lyguma. |
4. Dabarties
geologiniai procesai |
Vandens erozija,
karstinis reiškinys, karstas, karstinė įgriuva, smegduobė, vėjo erozija
išpustymas, kopos, parabolinės kopos, nuošliauža. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 16 p., 8 užd., 17 p. 1113 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 16 p., 9, 10 užd. |
Išvardija
dabartinį Lietuvos paviršių keičiančius geologinius procesus. |
5. Žemės
gelmių turtai |
Eksploatavimas |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 18 p., 14 užd., 19 p. 15, 16 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 16 p., 8 užd., 19 p. 17 užd. |
Žino, kur yra
didžiausi naudingųjų iškasenų telkiniai, svarbiausius iš jų parodo
žemėlapyje. |
III skyrius: Orai ir klimatas |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1.
Permainingų orų kraštas |
Orai,
meteorologija, orų prognozė, sinoptikai, hidrometeorologijos tarnyba,
sinoptiniai žemėlapiai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 20 p., 1, 2 užd., 21 p. 3 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 21 p., 4 užd.. |
Nurodo
labiausiai nuo orų priklausančias ūkio šakas. |
2. Kas lemia
mūsų šalies klimatą? |
Saulės
spinduliuotė, vakarų oro masių pernaša. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 22 p., 6 užd., 23 p., 7, 8 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 23 p., 9 užd. |
Žino mūsų krašto
klimatą lemiančius veiksnius. |
3. Klimato
skirtumai Lietuvos teritorijoje |
Mikroklimatas |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 24 p., 10 (13) užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 24 p., 10 (4, 5) užd. |
Palygina pajūrio
ir Lietuvos rytinės dalies klimatą, nurodo skirtumus. |
4. Ciklonai
ir anticiklonai |
Ciklonas,
anticiklonas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 25 p., 1113 užd., 26 p. 14 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 26 p., 15 užd. |
Paaiškina, kaip
susidaro ciklonas ir anticiklonas. |
IV skyrius: Vandenys |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Baltijos
jūros ypatumai |
Vidinė jūra,
izostazinis klimatas, indikatoriai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 27 p., 1, 3 užd., 28 p. 4 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 27 p., 2 užd. |
Žemėlapyje rodo
Baltijos jūros įlankas, salas, su Šiaurės jūra jungiančius sąsiaurius. |
2. Baltijos
jūros krantai |
Abrazija,
abrazinis krantas, klifas, priekrantės srovė, akumuliacija, akumuliacinis
krantas, nerija, lagūna, paplūdimio kopagūbris, bunos. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 29 p., 1, 2 užd., 30 p., 810 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 29 p., 6 užd., 30 p. 7 užd. |
Paaiškina, kaip
bangų mūša veikia ir keičia Baltijos jūros krantus. |
3. Gamtos
ištekliai Baltijoje |
Ekologinė
katastrofa, paplūdiminis turizmas, verslinės žuvys, tralai, traleriai,
žvejybos kvotos. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 32 p., 11, 12 užd., 33 p. 14 užd. |
Vadovėlis ŽEMĖ,
I d. 81 p., 69 užd. |
Išvardija ir
apibūdina svarbiausius Baltijos jūros gamtos išteklius. |
4. Didžiausia
Baltijos jūros lagūna |
Ragai, patvanka,
praeivės žuvys, įplaukos kanalas, grimzlė, laivakelis (farvateris). |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 33 p., 13 užd., 34 p. 15, 16 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 35 p., 17 užd. |
Žino, kaip
susidarė Kuršių marios. |
5. Požeminis
vanduo |
Vandenspara,
gruntinis vanduo, tarpsluoksninis vanduo, hidrostatinis slėgis, artezinis
vanduo, terminis vanduo, mineralinis vanduo, geoterminė jėgainė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 36 p., 18, 20 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 36 p., 19 užd. |
Žino, kas yra
požeminiai vandenys. |
6. Upės
šalies mėlynosios arterijos |
Salpa, poplūdis,
nuotėkio režimas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 37 p., 2123 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 38 p., 24 užd., 39 p. 26 užd. |
Paaiškina upių
gausą Lietuvoje. |
7. Ežerų
kraštas |
Ežeringumas,
ežerynas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 40 p., 27, 2931 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 40 p., 28 užd. |
Žino Lietuvos
ežerų dubenų kilmę. |
8. Pelkių
įvairovė ir reikšmė |
Žemapelkė,
aukštapelkė, durpynas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 42 p., 32, 33 užd. |
Vadovėlis ŽEMĖ,
I d. 101 p., 6 užd. |
Paaiškina pelkių
susidarymą. |
9. Vandens
naudojimas ir tarša |
Vandenvietė,
nuotekų valykla. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(I dalis), 42 p., 34 užd. |
Vadovėlis ŽEMĖ,
I d. 104 p., 5 užd. |
Žino, kurios
ūkio šakos ir kokiems tikslams naudoja daugiausia vandens. |
V skyrius: Dirvožemiai ir organinis pasaulis |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Dirvožemis
ir jo savybės |
Dirvodara ir
dirvodarinės uolienos, humusas, grūdėtumas, derlingumas. |
Užd. sąs. (I
dalis) 43 p., 1, 2 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 43 p., 3 užd. |
Paaiškina
dirvodaros procesą. |
2. Dirvožemio
erozija ir gerinimas |
Melioracija |
Užd. sąs. (I
dalis) 44 p., 4, 5 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 44 p., 6 užd. |
Paaiškina, kaip
vyksta dirvožemio erozija. |
3. Lietuvos
augalija anksčiau ir dabar |
Reliktinės
rūšys. Natūraliosios,
užliejamosios ir kultūrinės pievos. |
Užd. sąs. (I
dalis) 45 p., 8 užd., 48 p. 13 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 45 p., 7 užd. |
Paaiškina, kaip,
keičiantis Lietuvos klimatui, kito augalija. |
4. Miškai
žaliasis šalies rūbas |
Medynas, trakas,
pomiškis, sieliai. |
Užd. sąs. (I
dalis) 46 p., 911 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 47 p., 12 užd. |
Išvardija
didžiausius Lietuvos miškų masyvus ir parodo juos žemėlapyje. |
5. Lietuvos
gyvūnija anksčiau ir dabar |
Aklimatizacija, reaklimatizacija |
Užd. sąs. (I
dalis) 49 p., 14, 15 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 49 p., 16 užd. |
Apibūdina
Lietuvos gyvūnijos įvairovę. |
6.
Kraš-tovaizdžiai |
Gamtiniai
kraštovaizdžio komponentai, antropogeniniai kraštovaizdžio komponentai,
gamtinis kraštovaizdis, kultūrinis, agrarinis, urbanistinis kraštovaizdis,
kraštotvarka, žemėtvarka, miškotvarka, vandentvarka, urbanistika,
rekultivavimas. |
Užd. sąs. (I
dalis) 50 p., 17, 18 (1,2) užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 51 p., 18 (3) užd. |
Išvardija
kraštovaizdžio komponentus. |
7. Saugo-mos
teritorijos ir gamtos paminklai |
Rezervatas,
draustinis, nacionalinis parkas, regioninis parkas biosferos rezervatas,
gamtos paminklas, konservacinės teritorijos, kompleksinės teritorijos, UNESCO
pasaulio paveldas, Ramsaro Konvencija, NATURA 2000, Raudonoji knyga. |
Užd. sąs. (I
dalis) 52 p., 19, 20, 22 užd. |
Užd. sąs. (I
dalis) 53 p., 21 užd. |
Žino svarbiausius
saugomų teritorijų steigimo tikslus. |
ŽEMĖ 9 II DALIS |
||||
VI skyrius: POLITINĖ GEOGRAFIJA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Pasaulio
politinis žemėlapis |
Nepriklausoma
valstybė, priklausomos teritorijos, kolonijos, neapibrėžto statuso
teritorija, integracija, metropolija, inkorporavimas, militarizmas,
komunistinis režimas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 1 p., 2 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 1 p., 1 užd. |
Supranta
pasaulio politinio žemėlapio reikšmę. |
2. Valstybės
ir jų ypatumai |
Unitarinė
valstybė, federacinė valstybė, monarchija, respublika, absoliutinė
monarchija, teokratinė monarchija, konstitucinė monarchija, vienatautė
valstybė, dvitautė valstybė, daugiatautė valstybė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 2 p., 3, 4 užd., 5 p. 8 užd.. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 3 p., 5 užd., 4 p. 7 užd. |
Žino valstybių
grupavimo kriterijus. |
3. Valstybių
ekonominė galia |
Ekonomiškai stiprios
šalys, ekonomiškai silpnos šalys, bendrasis vidaus produktas (BVP), gyvenimo
kokybės indeksas (GKI). |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 6 p., 9, 10 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 7 p., 11 užd.. Vad. ŽEMĖ (2
dalis) 158 p., 3, 4 užd.. |
Žino esminius
ekonomiškai stiprių ir ekonomiškai silpnų valstybių ypatumus. |
4. Karų ir
konfliktų geografija |
Tarpvalstybiniai
karai, pilietiniai karai, neutralios šalys, tarptautinis terorizmas,
fundamentalistai, Jungtinės Tautos. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 8 p., 12 užd., 9 p 14 užd. (9, 10). Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 153 p., 4 užd.. |
Vad.
ŽEMĖ, (2 dalis), 158 p., 5 užd.. |
Išvardija
pagrindines karų ir konfliktų priežastis. |
VII skyrius: PASAULIO IR LIETUVOS GYVENTOJAI |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Kaip
pasiskirstę pasaulio gyventojai |
Gyventojų
tankumas, visuomeniniai ir gamtiniai veiksniai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 10 p., 1, 2 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 11 p., 3 užd. |
Nurodo
netolygaus gyventojų pasiskirstymo pasaulyje veiksnius. |
2. Pasaulio
gyventojų skaičiaus kaita |
Demografinis
sprogimas, natūralusis gyventojų prieaugis, gimstamumas, mirtingumas,
promilės . |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 12 p., 4, 5 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 12 p., 6 užd.. Vad.
ŽEMĖ (2 dalis) 188 p., 3 užd.. |
Paaiškina, kodėl
itin didelis gyventojų skaičiaus didėjimas vadinamas globaline problema. |
3. Lietuvos gyventojų
kaita |
Represijos,
genocidas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 13 p., 7 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 13 p., 8 užd. |
Aiškina mažo
natūralaus gyventojų prieaugio Lietuvoje priežastis. |
4. Demografinė
raida |
Demografinės
raidos modelis, depopuliacija. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 14 p., 9 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 14 p., 10 užd. |
Nagrinėja ir
lygina demografinės raidos pakopas. |
5.
Demografinė sudėtis |
Demografinė
sudėtis, gyventojų amžiaus ir lyčių piramidės. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 15 p., 11 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 188 p., 5 užd. |
Nagrinėja,
lygina pagrindines gyventojų amžiaus piramidžių formas. |
6. Gyventojų
skaičiaus kaita ateityje |
Demografinė
politika, ateities scenarijai |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 16 p., 13 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 16 p., 14 užd. |
Suvokia, kokias
socialines problemas kelia sparčiai didėjantis gyventojų skaičius. |
7. Gyventojų
migracija |
Migracija,
vidinė migracija, tarpvalstybinė migracija, emigracija, imigracija,
savanoriška, priverstinė migracija, migracijos politika, imigracijos kvotos,
protų nutekėjimas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 17 p., 15, 16 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 179 p., 13, 5 užd. |
Suvokia
migracijos esmę. |
8. Lietuvos
gyventojų migracija |
Tautinė
priespauda, Repatriacija,
deportacija, Pasaulio lietuvių bendruomenė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 18 p., 18 užd., 19 p., 19 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 18 p., 17 užd. |
Nurodo lietuvių
emigracijos priežastis praeityje ir dabartiniu laikotarpiu. |
9. Pabėgėliai
pasaulio problema |
Pabėgėliai,
ekologiniai pabėgėliai, nelegalūs imigrantai, ieškantys prieglobsčio,
atskirtieji vaikai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 21 p., 21, 22 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ, (2 dalis), 20 p., 20 užd. |
Nagrinėja
pabėgėlių atsiradimo priežastis. |
VIII skyrius: GYVENVIETĖS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1.
Gyvenviečių kilmė ir įvairovė |
|
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 23 p., 1, 2 užd. |
Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 191 p., 4, 5 užd. |
Žino, kas yra
gyvenvietė. |
2.
Gyvenviečių tipai |
Kaimas,
vienkiemis, miestas, miestelis, hierarchinė sistema, aglomeracija,
monofunkcinė gyvenvietė, polifunkcinė gyvenvietė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 24 p., 4, 5 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ (2 dalis), 24 p., 3 užd. |
Žino
pagrindinius gyvenviečių tipus. |
3. Kaimo
gyvenvietės |
Tvarkingos
struktūros kaimas, branduolinis kaimas, linijinis kaimas, žiedinis kaimas,
planingas, padrikos struktūros kaimas, vienkiemis, kupetinis kaimas, kaimo
turizmas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 25 p., 6, 7 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 197 p., 68 užd. |
Žino kaimo
gyvenviečių tipus. |
4.
Urbanizacijos samprata |
Stumiantieji
veiksniai, traukiantieji veiksniai. |
Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 198 p., 13 schemų analizė, 214 p., 3 užd. |
Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 203 p., Žvilgsnis iš arčiau. |
Paaiškina
urbanizacijos sąvoką. |
5.
Urbanizacija pasaulyje |
Milijoniniai
miestai, megapolis, megalopolis, suburbanizacija. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 26 p., 8 užd. Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 214 p., 5 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ
(2 dalis), 26 p., 9 užd. Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 214 p., 5 užd. |
Lygina
urbanizacijos tempus ekonomiškai stipriose ir ekonomiškai silpnose pasaulio
šalyse. |
6.
Urbanizacija Lietuvoje |
Miesto statusas,
miegamieji rajonai, urbanistinis kraštovaizdis, prekybos centrai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 27 p., 10 užd., 28 p., 12 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ
(2 dalis), 27 p., 11 užd.. Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 214 p., 4 užd. |
Įvertina
Lietuvos urbanizacijos lygį. |
7. Miesto
funkcinės zonos |
Miesto struktūra,centrinis
versllo rajonas (CVR), priemiestis, pramonės zona. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 29 p., 13 užd. |
Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 206 p., 1, 2, 4 užd. |
Supranta miesto
funkcinių zonų įvairovę ir paskirtį. |
8. Pasaulio
miestų įvairovė |
Pėsčiųjų zona,
lūšnynai, getas |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 30 p., 14 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 209 p., 5 užd. |
Išvardija
Europos miestams būdingiausius bruožus. |
IX skyrius: KULTŪRŲ IR RELIGIJŲ GEOGRAFIJA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Religijų
geografija |
Pasaulinės
religijos, monoteizmas, etninės religijos, krikščionybė, katalikybė,
popiežius, protestantizmas, stačiatikybė, islamas, sunizmas, šiizmas,
koranas, mečetė, arkanai, chadža, čadra, budizmas, stūpa, vatu, pagoda. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 32 p., 1 užd., 33 p., 3, 5 užd. |
Užd.
sąs. ŽEMĖ (2 dalis), 32 p., 2 užd., 33 p., 4 užd. |
Išvardija
pagrindines pasaulio religijas, nusako esminius jų bruožus. |
2. Kalbų
geografija |
Kalbų šeima,
valstybinė kalba, esperanto kalba. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 34 p., 6, 7 užd. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 34 p., 8 užd. |
Nagrinėja
indoeuropiečių kalbų šeimos medį. |
3. Kultūrų
geografija |
Kultūra,
kultūros sritis, dekolonizacija, kultūrų globalizacija, popkultūra. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 35 p., 1 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 233 p., 4 užd. |
Išvardija
pasaulio kultūros sritis, rodo jas žemėlapyje, bendrais bruožais apibūdina kiekvieną
kultūros sritį. |
4. Gyvensenos
skirtumai pasaulyje |
|
Vad. ŽEMĖ (2
dalis), 226, 227 p. 15 iliustracijų analizė. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 228 p., 4, 5 užd. |
Nagrinėja,
lygina įvairių kultūrų žmonių gyvensenos ypatumus. |
5. Tautybių
ir religijų įvairovė Lietuvoje |
Tautinės
mažumos, sentikiai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ,
(2 dalis), 36 p., 10, 11 užd. |
Vad.
ŽEMĖ (2 dalis), 230 p., 25 užd. |
Žino Lietuvoje
gyvenančias tautines mažumas. |