ŽEMĖ 8 I DALIS |
||||
I skyrius: EUROPA –
MŪSŲ ŽEMYNAS |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 6pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Europos geografinė padėtis |
Vidinės valstybės |
ŽEMĖ, 1 d. 9 p., 1–6 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 2 užd. (1, 2, 5). |
Paaiškina žodžio „Europa“ kilmę. |
2. Europos kultūra |
Europinė kultūra, renesansas, pramonės perversmas, paslaugų visuomenė |
ŽEMĖ, 1 d. 11 p., 1–4 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 2 užd. (3, 4). |
Suvokia europinės kultūros esmę, išvardija
svarbiausius jos bruožus. |
3. Europos politinis žemėlapis |
Rinkos ekonomika, planinė ekonomika, „geležinė uždanga“ |
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 3 ir 6 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 12 p., 3 užd., 21 p., 2 užd. (6), 4 užd. |
Europos politiniame žemėlapyje rodo Europos valstybes ir
jų sostines. |
4. Europos Sąjunga |
Europos Sąjunga, Europos parlamentas, euras, finansinė
parama, struktūriniai fondai |
ŽEMĖ, 1 d. 15 p., 1, 3 užd., 21 p., 2 užd. (8) ir 5 užd. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Žino ir Europos politiniame žemėlapyje rodo Europos
Sąjungos šalis (25). |
5. Stipri ekonomika – Europos ypatumas |
|
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 2 užd. (9, 10). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Įvertina apsirūpinimo žaliavomis problemas Europoje.
Naudojasi žemėlapiu ir įvardija šalis, kurios turi daugiau
naudingųjų iškasenų. Žino ekonomiškai silpnas Europos valstybes, įvardija to
priežastis. |
6. Europiečių kalbos ir religijos |
Indoeuropiečių kalbų šeima, katalikybė, protestantizmas, stačiatikybė |
|
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 2 užd. (11–13). |
Išvardija didžiausias Europos tautas, kalbančias romanų,
germanų, slavų ir baltų kalbomis. |
II skyrius: EUROPOS GAMTA |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Europos paviršius ir gelmės |
Platforma, skydas, raukšlinės sritys, kalnodaros, kvarteras |
ŽEMĖ, 1 d. 26 p., 1–5 užd., 28 p., 6–8 užd., 39 p., 2 užd.
(1–3). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Europos gamtiniame žemėlapyje rodo Europos kalnus, lygumas ir
žemumas. Nurodo jų aukštį. |
2. Europos klimatas |
Saulės spinduliuotė, subarktinis klimatas, vidutinių
platumų klimatas, jūrinis klimatas, pereinamojo klimato tipas,
žemyninis klimatas, subtropinis klimatas |
ŽEMĖ, 1 d. 31 p., 1–7 užd., 39 p., 2 užd. (4–6). |
ŽEMĖ, 1 d. 39 p., 4 užd. |
Žino pagrindinius Europos klimatą lemiančius veiksnius. |
3. Europos augalija |
Smulkialapis miškas, plačialapis miškas |
ŽEMĖ, 1 d. 39 p., 2 užd. (7–9). |
ŽEMĖ, 1 d. 39 p., 5 užd. |
Žino Europos geografines zonas, apibūdina natūralią
jų augaliją. |
4. Europos vidaus vandenys |
Sausumos vandenys, vidaus vandenys, vandens ištekliai, delta,
estuarija, metinis nuotėkis, mityba, kanalai, hidrografinis tinklas,
tektoninė įduba, tektoninė kilmė, tvenkiniai, užtvanka |
ŽEMĖ, 1 d. 39 p., 2 užd. (10–13). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Išvardija sausumos vandenų rūšis. |
III skyrius: BALTIJOS
ŠALYS |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 3 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Baltijos šalių gyventojai |
Baltų gentys, rusifikacija |
ŽEMĖ, 1 d. 51 p., 2 užd. (1–5), 3, 4 užd. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Komentuoja Lietuvos, Latvijos ir Estijos panašią istorinę
praeitį. |
2. Baltijos šalių gamta |
Jūrinė valstybė, glintas, ežeringumas |
ŽEMĖ, 1 d. 51 p., 2 užd. (6–9). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Apibūdina Baltijos šalių reljefą. Gamtiniame
žemėlapyje rodo Baltijos šalių aukštumas ir žemumas. |
3. Baltijos šalių ūkis |
Degieji skalūnai, ekonominė krizė, užsienio
investicijos, informacinės technologijos, gyvenimo kokybės indeksas
(GKI), paklausa, bendros įmonės, aukštosios technologijos |
ŽEMĖ, 1 d. 51 p., 2 užd. (10–12). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Suvokia planinės ekonomikos padarinius šalių ekonomikai. |
IV skyrius: ŠIAURĖS
EUROPA |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 6 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos ir
asmenybės |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Šiaurės šalių gyventojai |
Skandinavija, vikingai, altingas, R. Amundsenas, F. Nansenas, T.
Hejerdalas, korumpuotos institucijos, samiai. |
ŽEMĖ, 1 d. 71 p., 2 užd. (1, 2). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Europos politiniame žemėlapyje rodo Šiaurės Europos šalis
ir jų sostines, kitus didžiuosius arba išskirtinę reikšmę turinčius
miestus. |
2. Šiaurės Europa – ledyno kūrinys |
Apledėjimas, fjeldai, riedulynai, fjordas, šcherai,
poliarinė diena, poliarinė naktis, vegetacijos laikotarpis,
šalčio riba |
ŽEMĖ, 1 d. 71 p., 2 užd. (3, 4). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Paaiškina, kuo skiriasi fjordų, fjeldų ir šcherų
kraštovaizdžiai. |
3. Ledo ir ugnies sala |
Karštoji versmė, geizeris, geoterminė jėgainė |
ŽEMĖ, 1 d. 71 p., 2 užd. (5–7). |
Užd. sąs (I dalis), |
Įvertina Islandijos geografinę padėtį ir
apibūdina jos gamtą. |
4. Šiaurės šalių gamtos turtai |
Miškininkystė, sieliai, celiuliozė, darnioji plėtra,
vandens jėgainė, vėjo jėgainė, vėjo parkas |
ŽEMĖ, 1 d. 71 p., 2 užd. (8–10). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Žino Suomijos miškų ūkio reikšmę, gaminamą
produkciją ir jos eksportą. |
5. Šiaurės šalių gamtos turtai |
|
|
|
|
6. Naftos gavyba Šiaurės jūroje |
Naftos platforma, planktonas, žvejybos kvota, akvakultūra |
ŽEMĖ, 1 d. 71 p., 2 užd. (11–14). |
Užd. sąs. (I dalis), |
Aiškina, kuo ypatinga naftos gavyba Šiaurės jūroje, kaip
transportuojama nafta. |
V skyrius: Vakarų
Europa |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 7 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Britų salų gamta |
Highlands, Lowlands,
jūrinis klimatas |
ŽEMĖ, 1 d. 74 p., 2, 4 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 93 p., 2 užd. (1, 2). |
Aiškina, kaip susidarė Britų salos, kaip jų
paviršių paveikė apldėjimai. |
2. Britų salų gyventojai ir ūkis |
Pramonės perversmas, paklausa, tekstilės pramonė,
mašinų pramonė, aukštųjų technologijų pramonė |
Užd. sąs. (I dalis), |
ŽEMĖ, 1 d. 93 p., 2 užd. (3–6). |
Žino Jungtinės Karalystės dalis. |
3. Londonas |
Aglomeracija |
ŽEMĖ, 1 d. 81 p., 1, 2 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 81 p., 3 užd. |
Įvertina Londono geografinę padėtį. |
4. Prancūzijos gamta |
|
ŽEMĖ, 1 d. 83 p., 1–5 užd. |
Užd. sąs (I dalis), |
Įvertina Prancūzijos geografinę padėtį. |
5. Prancūzijos gyventojai ir ūkis |
Pramonės išdėstymo veiksniai, specializacija, sidras,
šampanas, konjakas |
ŽEMĖ, 1 d. 85 p., 2–4 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 93 p., 2 užd. (9, 10). |
Apibūdina Prancūzijos gyventojų sudėtį. |
6. Paryžius – Prancūzijos širdis |
Metropolija, Vidinis Paryžius, Didysis Paryžius |
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 2 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 3 užd.; 93 p. 2 užd. (7, 8). |
Apibūdina Paryžiaus politinę, ekonominę ir
kultūrinę reikšmę Prancūzijai bei pasauliui. |
7. Olandija – kanalų ir šiltnamių šalis |
Pylimai, polderiai, Randstadas, intensyvus šiltnamių ūkis,
konteineriai |
ŽEMĖ, 1 d. 89 p., 1, 2 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 93 p., 2 užd. (11–13). |
Apibūdina Olandijos geografinę padėtį. |
VI skyrius: Vidurio
Europa |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 6 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Vokietijos gamta |
Vatų krantas, potvyniai, atoslūgiai |
ŽEMĖ, 1 d. 96 p., 3, 4 užd. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Įvertina Vokietijos geografinę padėtį. Žino kaimynines
šalis. |
2. Vokietijos gyventojai ir ūkis |
Aglomeracija, rekultivavimas, automobilių parkas, tranzito
šalis |
ŽEMĖ, 1 d. 99 p., 2 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 100 p., 7 užd. |
Komentuoja Vokietijos imigrantų sudėtį. |
3. Alpės Alpės: automobiliai, keliai, tuneliai |
Išorinės jėgos, alpinė kalnodara, raukšliniai kalnai,
vertikalusis poniškumas, alpinės pievos, sniego riba, ledyno mitybos
sritis, ledokritis, ledyno liežuvis, morena Perėja, tunelis, tranzitas, serpentinas |
ŽEMĖ, 1 d. 103 p., 2, 6, 7 užd. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Aiškina, kaip susiformavo Alpių kalnai. |
4. Šveicarija – Alpių širdis |
Kantonas, konfederacija, neutralitetas, masinis turizmas, Alpių
apsaugos konvencija |
ŽEMĖ, 1 d. |
ŽEMĖ, 1 d. |
Apibūdina Šveicarijos geografinę padėtį. |
5. Lenkijos gamtinės sritys |
. |
ŽEMĖ, 1 d. 111 p., 1, 5, 6 užd. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Įvertina Lenkijos geografinę padėtį. Nurodo
kaimynines šalis. |
6. Lenkijos gyventojai ir ūkis |
. |
ŽEMĖ, 1 d. 113 p., 2 užd. |
Užd. sąs. (I dalis) |
Apibūdina Lenkijos gyventojų tautinę sudėtį. |
VII skyrius: Pietų
ir pietryčių Europa |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Viduržemio gamta |
Vidinė jūra, subtropikų klimato juosta, Viduržemio
klimatas, kietalapė augalija, makija, gariga |
ŽEMĖ, 1 d. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Žino Viduržemio valstybes, nurodo, kuriems žemynams jos priklauso. |
2. Dalmatijos pakrantė |
Dalmatija, dalmatiškasis krantas, karės, smegduobė,
poljė, ponoras, karstinis reljefas, klintis, požeminis urvas,
stalaktitai, stalagmitai |
ŽEMĖ, 1 d. |
ŽEMĖ, 1 d. |
Apibūdina Dalmatijos geografinę padėtį. |
3. Žemės ūkis po Pietų saule |
Dirbtinis drėkinimas, drėkinamoji žemdirbystė, uerta,
purškiamasis drėkinimas, lašinamasis drėkinimas, sezoninis darbas |
ŽEMĖ, 1 d. 124 p., 1–3 iliustracijų analizė; 125 p. 8
iliustracijos analizė. Užd. sąs. (I dalis), |
Užd. sąs. (I dalis), |
Vardija Viduržemio valstybėse auginamus kultūrinius
augalus. |
4. Turizmas Viduržemyje |
Masinis turizmas |
ŽEMĖ, 1 d. 126 p., 2 ir 3 iliustracijų analizė;
127 p. 4 iliustracijos analizė. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Supranta masinio turizmo Viduržemio šalyse esmę. |
5. Balkanai – kultūrų konfliktas |
Kirilica, tautinės mažumos, kariniai konfliktai,
pabėgėliai |
ŽEMĖ, 1 d. 130 p., 1 ir 2 iliustracijų analizė. |
Užd. sąs. (I dalis), |
Nurodo pagrindines Jugoslavijos subyrėjimo priežastis. |
ŽEMĖ 8 II
DALIS |
||||
VIII skyrius: Rytų
Europa ir Rusija |
||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Gudija – Lietuvos kaimynė |
Krovinių tranzitas,
lietuviškos salos. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 1 p., 1užd. (1–6). |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 1 p., 2 užd. (1–10). |
Paaiškina Gudijos
geografinės padėties pranašumus ir trūkumus. Apibūdina Belovežo
girios unikalumą. Komentuoja Gudijos
ekonominius ryšius su kitomis valstybėmis. Žino, kurie paminklai
Gudijoje laikomi LDK kultūros paveldo dalimi. |
2.
Ukraina – bundantis Europos milžinas |
Unitai, derlingumas,
žemdirbystės sistema, erozija, koksas juodosios metalurgijos
pramonė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 2 p., 3 užd. (1–4); 4 užd.. Vad. ŽEMĖ, II d.
147 p., 10 iliustracijos analizė, 1–3, 6 užd. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 2 p., 5 užd. |
Apibūdina Ukrainos
geografinę padėtį, įvardija pagrindinius pranašumus. Žino, kurių
naudingųjų iškasenų yra Ukrainoje. Apibūdina
Doneco–Dniepro pramonės sritį. Žino Ukrainos žemės
ūkio problemas. |
3.
Rusija – didžiausia pasaulio valstybė |
Sibiras, lageriai, tremtiniai,
Transibas, Rusijos federacija. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 3 p., 1– 3 užd. |
Vad. ŽEMĖ, II d. 151 p., 3 iliustracijos
analizė. |
Apibūdina ir
įvertina Rusijos geografinę padėtį. Komentuoja, kaip Sibiras
tapo Rusijos dalimi. Žemėlapyje rodo
Sovietų Sąjungai priklausiusias šalis. |
4.
Rusijos kraštovaiz-džiai |
Rytų Europos
lyguma, Uralas, Vakarų Sibiro žemuma, Vidurio Sibiro
plokščiakalnis, Tolimieji Rytai, Kolos pusiasalis, Karelija, Vidurio
Rusija, Rusijos pietūs. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 4 p., 7 užd. (1– 3), 8 užd. (1, 2), 9 užd. (1–4). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 152 p., 1 iliustracijos
analizė, 169 p. 3 užd. |
Žemėlapyje rodo
Rusijos gamtines sritis ir apibūdina jas. Žemėlapyje rodo
Rusijoje esančias geografines zonas ir apibūdina jas. Žino, kas yra amžinasis
įšalas ir kaip jis veikia žmonių gyvenimą. |
5. Volga – ilgiausia Europos upė |
Delta, tvenkiniai,
šliuzai. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 5 p., 10 užd. (1–5). |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 5 p., 11 užd.. |
Žemėlapyje rodo
Volgą, jos kairiuosius ir dešiniuosius intakus. Komentuoja
tėkmės kryptį. Žemėlapyje rodo
prie Volgos esančius miestus ir didžiausias užtvankas. |
6. Rusijos gyventojai |
Demografinė
katastrofa, kolūkiai, daugiatautė valstybė, rusifikacija,
respublika, sritis. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 6 p., 13 užd. (1–4). Vad. ŽEMĖ, II d.
158 p., 1 iliustracijos analizė, 160 p. 7 iliustracijos analizė. |
Vad. ŽEMĖ, II d.
159 p., 4, 6 užd., 169 p. 2 užd. (10, 11). |
Žino Rusijos
gyventojų skaičių, jų pasiskirstymą teritorijoje. Žino ir paaiškina,
kodėl Rusijoje gyvena tiek daug tautų. Žino Rusijos federacijos
administracinius vienetus. Komentuoja Šiaurės
Kaukazo regione gyvenančių tautų įvairovę ir
problemas. |
7. Maskva – Rusijos sostinė |
Aplinkkelis,
aglomeracija, metro. |
Vad. ŽEMĖ, II d. 162 p., 2 užd., 163 p. (2–4). iliustracijos
analizė. Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 7 p., 14 užd. (1, 2). |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 7 p., 15 užd. |
Žino Maskvoje
gyvenančių žmonių skaičių, komentuoja jų
problemas. Nurodo, kurie istoriniai
architektūriniai paminklai traukia turistus į Maskvą. |
8. Gamtos turtai ir šlubuojanti ekonomika |
Naftotiekiai,
dujotiekiai, branduolinė energetika, kolūkinė sistema,
produktyvumas, aplinkosauga, planinė ekonomika, deficitas, rinkos
ekonomika, oligarchai, reketas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 8 p., 16 užd. (1–4), 9 p. 17 užd.
(1, 2). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 165 p., 1–4 užd.. Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 9 p., 18 užd. (1–3), 19 užd.(1,2). |
Žemėlapyje rodo
svarbiausius Rusijos naudingųjų iškasenų telkinius. Pagrindžia teiginį,
jog Rusija yra didžiausia pasaulyje žaliavų eksportuotoja. Paaiškina, kodėl
Rusija, turėdama milžiniškus gamtos išteklius, ekonomikos lygiu smarkiai
atsilieka nuo daugelio Europos šalių ir JAV. Palygina planinę
ūkio sistemą ir rinkos ekonomiką, komentuoja permainas
dabartinėje Rusijos visuomenėje. |
IX
skyrius: Azija – milžiniškas žemynas |
||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Azija – milžiniškas žemynas |
Eurazija |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 10 p., 1 užd. (1), 2 užd. (a, b), 3 užd. (a, b); 11 p. 4
užd. |
Vad. ŽEMĖ, II d. 170, 171 p. iliustracijų
analizė. |
Žemėlapyje rodo
sutartinę Azijos ir Europos bei Azijos ir Afrikos ribas. Įvardija labiausiai
žinomus Azijoje Žemės rekordus. |
2. Azijos paviršius |
Raukšlinių kalnų juosta, seisminės juostos Ugnies
žiedas, kalnynai, liosinės sąnašos, plokščiakalniai. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 11 p., 2 užd. (1–4). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 173 p. 5 užd.. |
Vardija ir
žemėlapyje rodo pagrindines Azijos žemyno paviršiaus formas. Nusako litosferos
plokštes, kurios sudaro Azijos žemyną. Paaiškina, kodėl
rytų ir pietų Azijoje dažni žemės drebėjimai, o
šiaurės Azijoje ramu. |
3. Azijos kraštovaiz-džių įvairovė |
Žemyninė Azija, žemyninis klimatas, musoninė Azija,
musoninis klimatas, vertikalus zoniškumas. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 12 p., 3 užd. (1–3); 13 p. 4 užd. (1–6). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 12 p., 4 užd.
(a–d). |
Žemėlapyje rodo Azijos gamtines zonas,
trumpai apibūdina jas. Paaiškina, kuo skiriasi
žemyninis klimatas nuo musoninio. Palygina geografinį
poniškumą Arabijos, Indostano ir Indokinijos pusiasaliuose. |
4. Azijos gyventojai |
Vientautė valstybė |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 14 p., 5 užd. (1, 2), 6 užd. (1, 2). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 177 p. 4 iliustracijos analizė; 178 p. 7
iliustracijos analizė; 183 p. 5 užd.. |
Žino ir žemėlapyje
parodo bent penkias daugiausia gyventojų turinčias Azijos
valstybes. Paaiškina netolygaus
gyventojų pasiskirstymo Azijoje priežastis. Žino ir žemėlapyje
rodo Azijos miestus milžinus. Komentuoja religijų
įvairovę ir jų paplitimą Azijoje. |
5. Turtingosios ir skurdžiosios Azijos šalys |
Raštingumas. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 15 p., 7 užd. (1, 2), 8 užd. (1, 2). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 183 p. 2 užd. (12–14), 3, 4
užd.. |
Žino ir žemėlapyje
parodo Azijos valstybes pagal gyvenimo kokybės indeksą. Paaiškina, kodėl
Azija ekonomiškai labai atsilieka nuo Europos. Žino, kuriame Azijos
regione daugiausia ekonomiškai silpnų valstybių. |
X
skyrius: Pietvakarių Azijos gamta |
||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Pietvakarių Azijos gamta |
|
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 16 p., 2 užd. (1–4). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 16 p., 1 užd.. Vad. ŽEMĖ, II d. 187 p. 1, 6 užd.; 197 p. 2 užd.
(1–3), 3 užd.. |
Įvardija ir
žemėlapyje parodo pietvakarių Azijos valstybes ir jų sostines. Paaiškina, kodėl
toks sausringas pietvakarių Azijos klimatas, skurdi augalija. Įvardija pietvakarių
Azijos šalis, kuriose labai palankus klimatas poilsiauti. |
2. Vidurio Azija |
Drėkinamoji
žemdirbystė, klajokliai. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 17 p., 3 užd. (1), 4 užd. (1–4); 18 p. 6 užd. (1). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 18 p., 6 užd.
(2–4). |
Įvardija ir
žemėlapyje parodo vidurio Azijos šalis ir jų sostines. Nurodo Aralo jūros
regiono katastrofos priežastis. |
3. Islamo šalių gyventojai |
Čadra,
Hadžas, islamas, musulmonas, koranas, mečetė, minaretas, sura. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 19 p., 7 užd. (1, 2); 20 p. 9 užd. (1–3). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 19 p., 8 užd. (1,
2). Vad. ŽEMĖ, II d. 190 p. 2–4, 6, 7 užd.. |
Rodo žemėlapyje
šalis, kuriose paplitusi islamo religija. Žino islamo religijos
kilmę, jos pagrindinius atributus ir svarbiausiusįstatymus. |
4. Nafta – permainų kaltininkė |
Beduinai,
nafta, vandens gėlinimas. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 21 p., 11 užd. (1, 2), 12 užd. (1), 13 užd. (1, 2). |
|
Rodo žemėlapyje
Persų įlankos šalis, išgaunančias daugiausia naftos. Nurodo Persų
įlankos šalyse išgaunamos naftos eksporto kryptis. Paaiškina, kodėl
nafta yra permainų kaltininkė Persų įlankos šalyse. |
XI
skyrius: Pietų ir pietryčių Azija |
||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 6 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Pietų Azijos gamtinės sritys |
|
Užd. sąs. ŽEMĖ,
II d. 22 p., 1 užd. (1–3); 2 užd. (1–3). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 200 p. 1, 2 iliustracijos analizė; 215 p. 2 užd.
(1). |
Įvertina pietų
Azijos geografinę padętį, nurodo šio regiono šalis. Žemėlapyje rodo ir
apibūdina pietų Azijos gamtines sritis. |
2. Musonas – palaima ar
prakeiksmas |
Musulmonas, vasaros musonas, žiemos musonas. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 23 p., 3 užd. (1–6). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 215 p. 2 užd.
(4, 5, 7). |
Paaiškina vasaros ir
žiemos masono susidarymą. Įrodo, kada masonas
vietos gyventojams tampa džiaugsmu ir kada prakeiksmu. |
3. Religija ir
žmonių gyvenimas |
Hinduizmas, kastos, reinkarnacija. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 24 p., 4 užd. (1, 2); 5 užd. (1, 2). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 204 p. 1, 2 iliustracijos analizė. |
Apibūdina
religijų pasiskirstymą pietų Azijos šalyse. Žino Indijos
gyventojų kastas, įvertina šios tradicijos įtaką
žmonių gyvenimui. |
4. Indija –milijardas
gyventojų |
Šeimos planavimo politika, kreditai. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 25 p., 6 užd. (1–3); 7 užd. (1–3). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 206 p. 1–5 užd.. |
Paaiškina Indijos
gyventojų didėjimo priežastis XX a.. Žino apie moters
padėtį Indijos visuomenėje. |
5. Indijos ūkis:
tradicijos ir pažanga |
Mažažemiai valstiečiai, bežemiai, stambieji žemvaldžiai,
aukštosios technologijos, skurdo riba, ekonomiškai silpna valstybė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 26 p., 9 užd.. Vad. ŽEMĖ, II d. 208 p. 1–3 iliustracijos
analizė. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 26 p., 8
užd.(1–4). |
Įrodo, kad Indija
yra žemės ūkio šalis, išvardija svarbiausias šioje šalyje auginamas
žemės ūkio kultūras. Paaiškina, kodėl nemažėja
šalyje skurdas, nors aukštosiomis technologijomis paremta pramonė
valstybei teikia daug pajamų. Pateikia pavyzdžių,
įrodančių, kad Indija yra ekonomiškai silpna valstybė. |
6. Pietryčių
Azijos šalys |
Cunamiai, investicijos. |
Užd. sąs.
ŽEMĖ, II d. 27 p., 10 užd. (1–5); 28 p. 11 užd. (1, 2). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 215 p. 3 užd. (1). |
Žemėlapyje rodo
pietryčių Azijos valstybes ir jų sostines, įvertina
geografinę padėtį. Apibūdina
pietryčių Azijos regiono gamtines sąlygas, nurodo stichijos
sukeliamas nelaimes. Nurodo priežastis,
kodėl taip sparčiai kyla šio regiono ekonomikos lygis. |
XII
skyrius: Rytų Azija |
||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 6 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų
užduotys |
Pasiekimai |
1. Kinijos gamtos kontrastai |
Liosas, klajoklinė
gyvulininkystė, pylimai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 29 p., 1 užd.(1,
2), 3 užd. (1–3). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 29 p., 2 užd.(1,
2). |
Įvertina Kinijos
geografinę padėtį, nurodo valstybes kaimynes. Žemėlapyje parodo
pagrindines Kinijos reljefo formas. |
2. Kinija – penktadalis
pasaulio gyventojų |
Konfucionizmas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 30 p., 4 užd.; 31
p. 5 užd. (1, 2). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 31 p., 6 užd.. |
Paaiškina, kodėl
nuo XX a. vidurio sparčiai didėja Kinijos gyventojų
skaičius. Paaiškina netolygų
gyventojų pasiskirstymą Kinijos teritorijoje. Žino šeimos planavimo
politikos priemones Kinijoje. |
3. Kinijos ūkio
apžvalga |
Laisvosios ekonominės zonos. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 32 p., 7 užd., 8
užd.(1, 2), 9 užd. (1, 2). |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 33 p., 10 užd.(1,
2). Vad. ŽEMĖ, II d. 237 p. 2 užd. (14, 15), 3 užd.. |
Žino aukščiausio ir
žemiausio ekonomikos lygio sritis Kinijoje. Paaiškina
laisvųjų ekonominių zonų svarbą Kinijos ūkio
plėtrai. Žino, kokie gaminiai nuo
senų senovės garsino Kiniją. |
4. Japonijos gamta |
Seisminė zona, evakuacija, ankstyvojo perspėjimo sistema,
taifūnai. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 34 p., 11
užd.(1–4); 35 p. 11 užd. (5). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 226 p. 2, 4 iliustracijos analizė. |
Įvertina Japonijos
geografinę padėtį. Žino apie Japoniją
užgriūnančias negandas ir jų padarinius. |
5. Gyventojų gausa
ir erdvės stygius |
Miestų santalkos, dirbtinės salos. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 35 p., 12 užd.,
13 užd. (1–3). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 228 p. 2, 3 iliustracijos analizė; 229 p. 1–3 užd.. |
Žemėlapyje rodo
didžiausius Japonijos miestus ir jų santalkas. Paaiškina, kaip japonai
sprendžia gyvenamosios erdvės stygiaus problemas. Žino japonų
transporto ypatumus. |
6. Japonija – ekonomikos
galiūnė |
Japonų stebuklas, žaliava, gatava produkcija, pramoniniai
robotai, žvejybos laivynas. |
Užd. sąs. ŽEMĖ, II d. 36 p., 14 užd.(1,
2), 15 užd. (1, 2), 16 užd. (1). |
Vad. ŽEMĖ, II d. 232 p. 1, 2 iliustracijos analizė; 233 p. 5 iliustracijos analizė. |
Paaiškina „japonų
stebuklas“ sąvoką. Įvertina Japonijos
ūkio lygį pasaulyje. Paaiškina, kodėl
Lietuvoje taip plačiai paplito japonų produkcija. |