Teminis planas atnaujintam vadovėliui LAIKAS 9,
BRIEDIS, 2015
Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 1 pamoka |
||||||
Pamokos tema
|
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
Įvadas. Kaip
dirbti su vadovėliu LAIKAS? |
1. Suformuoti vaizdinius apie naujųjų
laikų istorijos laikotarpį. 2. Toliau ugdyti
suvokimą kaip dirbti su vadovėliu LAIKAS. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu
ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
|
LAIKAS I d.
4–7 p. iliustracijų, teksto nagrinėjimas. |
|
Apibūdina
naujųjų laikų istorijos laikotarpį. |
I skyrius. Nuo absoliutizmo iki didžiųjų
revoliucijų |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema
|
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1.
„Valstybė – tai aš!“
|
1.
Atskleisti absoliutinio valdymo ypatybes. 2. Suformuoti vaizdinius apie Liudviko XIV
valdymą. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Absoliučioji monarchija (absoliutizmas), generaliniai luomai, iždas, merkantilizmas. |
LAIKAS I d. 10–13 p. iiustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 1 p. 1–3 užduotys. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 40. |
LAIKAS I d.
2 užd. Užduočių
sąs. I d. 2 p. 4–6 užduotys. |
Apibūdina Liudviko XIV valdymą
Prancūzijoje, nurodo esminius absoliutizmo bruožus. |
2.
Anglijos revoliucija
|
1.
Atskleisti Anglijos revoliucijos priežastis. 2. Suformuoti vaizdinius apie revoliucijos eigą ir
padarinius. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Diktatūra,
konstitucinė monarchija, lordas protektorius, parlamentinė
respublika, puritonizmas, revoliucija. |
LAIKAS I d. 14–17 p. iiustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 3 p. 1, 2 užduotys. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 41. |
LAIKAS I d. 1 užd. Užduočių
sąs. I d. 4 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo Anglijos revoliucijos priežastis, apibūdina
revoliucijos eigą. |
3. Apšvietos epocha |
1.
Atskleisti esminius Apšvietos epochos bruožus. 2. Supažindinti su
svarbiausiais Apšvietos epochos laimėjimais. |
Darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Apšviestasis
absoliutizmas, apšvieta, dogma, enciklopedija, kosmopolitizmas, Laisvieji
mūrininkai (masonai), švietėjai. |
LAIKAS I d. 18–21 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 5 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 2,3. |
LAIKAS I d. 3 užd. Užduočių
sąs. I d. 6 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina esminius
Apšvietos epochos bruožus. |
4. Kasdienis
europiečių gyvenimas XVIII a. |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kasdienį gyvenimą XVIII a. 2.
Ugdyti suvokimą. Kad nuo viduramžių iki XVIII a. žmonių
gyvenimas keitėsi, tačiau permainos vyko pamažu. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
|
LAIKAS I d. 22–25 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 7 p. 1 užduotis. Viduramžių
istorijos atlasas 8kl. 27 p. |
LAIKAS I d.
6 užd. Užduočių
sąs. I d. 8 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
kasdienį gyvenimą XVIII a. |
5. Jungtinių
Amerikos Valstijų susikūrimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Jungtinių Amerikos Valstijų
susikūrimą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad amerikiečių pergalė Nepriklausomybės
kare skatino ir europiečius vaduotis iš karalių priespaudos. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Boikotas,
federacija, kongresas, nacija, Nepriklausomybės deklaracija, prezidentas. |
LAIKAS I d. 26–29 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 9 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 4,5 p. |
LAIKAS I d.
5 užd. Užduočių
sąs. I d. 10 p. 3,4 užduotys. |
Apibūdina
amerikiečių kelią į nepriklausomybę. |
6. Didžioji
Prancūzijos revoliucija |
1.
Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Didžioji Prancūzijos revoliucija iki pamatų
sugriovė buvusią valdžią ir santvarką. |
Diskusija, darbas
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Įstatymų
leidžiamasis susirinkimas, Nacionalinė gvardija, Nacionalinis
susirinkimas, sankiulotai, Steigiamasis susirinkimas, trečiasis luomas,
Žmogaus ir piliečio teisių deklaracija. |
LAIKAS I d. 30–31 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 11 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 6,7. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 12 p. 3,4 užduotys. Pasirinktinai: 39 p. užduotys. |
Nurodo Didžiosios
Prancūzijos revoliucijos priežastis. |
7. „Revoliucija ryja
savo vaikus“ |
1.
Suformuoti vaizdinius apie tolesnį revoliucijos raidos etapą. 2. Atskleisti
Didžiosios Prancūzijos revoliucijos teigiamas ir neigiamas puses. |
Darbas su
žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais,
iliustracijų nagrinėjimas. |
Jakobinai,
kontrrevoliucija, Konventas, revoliucinis tribunolas, Termidoras, teroras, |
LAIKAS I d. 34–37 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 13 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 6,7. |
LAIKAS I d.
5 užd. Pasirinktinai: 40 ir 41 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 14 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo teigiamas ir
neigiamas Didžiosios Prancūzijos revoliucijos puses. |
8. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Apšvieta, apšviestasis
absoliutizmas, jakobinai, konstitucija, konstitucinė monarchija,
kontrrrevoliucija, Konventas, masonai, nacija, pilietinis karas, respublika,
revoliucija, tautinė savimonė, teroras. |
LAIKAS I d. 42 ir 43 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 58–64 p. užduotys. |
|
|
II skyrius. ATR nuopuolis ir žlugimas |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Aukso
laisvės virsta bajorų savivale |
1. Suformuoti vaizdinius apie bajorų laisvių įtaką
valstybės gyvenimui. 2. Ugdyti suvokimą, jog ATR bajorų teisės ir
laisvės ilgainiui virto savivale. |
Diskusija, darbas
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Elekcinė monarchija, konfederacija, liberum veto, oligarchija,
pavieto seimelis, rokošas. |
LAIKAS I d. 46–49 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 15 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla, Briedis, 2013 p. 8. |
LAIKAS I d.
5 užd. Užduočių
sąs. I d. 16 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina bajorų teisių ir laisvių įtaką
ATR politikai. |
2. Respublikos
grėsmingosios kaimynės |
1. Suformuoti vaizdinius apie Rusijos, Austrijos Prūsijos užsienio
politiką ATR atžvilgiu. 2. Ugdyti suvokimą, jog kaimynių politika buvo vienas iš
pagrindinių veiksnių, lėmusių ATR žlugimą. |
Diskusija, aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Caras, despotija, militaristinis, nebylusis seimas, suverenitetas,
Šiaurės karas. |
LAIKAS I d. 50–53 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 17 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 8. |
LAIKAS I d.
6 užd. Užduočių
sąs. I d. 18 p. 3, 4 užduotys. |
Įvardina Rusijos, Prūsijos, Austrijos tikslus ATR atžvilgiu. |
3. Abiejų
Tautų Respublikos I padalijimas |
1.
Atskleisti ATR I padalijimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad ATR I padalijimas paskatino apsišvietusius didikus bei
bajorus susirūpinti valstybės ateitimi. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Baro konfederacija,
„Familija“, konfederacija, respublikonai, Vilniaus–Radomo konfederacija. |
LAIKAS I d. 54–57 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 19 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 8. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d.
3 užd. Pasirinktinai: 75 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 20 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo I ATR
padalijimo priežastis. |
4. Ketverių
metų seimo reformos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie ATR vykdytas reformas po I padalijimo. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Gegužės 3- iosios konstitucija–viena iš
pažangiausių ATR įvykdytų reformų. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Abiejų
Tautų tarpusavio įžadas, Gegužės 3-iosos konstitiucija, įstatymų
sargyba, Ketverių metų seimas, pilietinė visuomenė,
Targovicos konfederacija. |
LAIKAS I d. 58–61 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 21 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 9. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 7 užd. Užduočių
sąs. I d. 22 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
riterių gyvenimą viduramžiais. |
5. 1794 m. Tado
Kosčiuškos sukilimas |
1.
Atskleisti 1794 metų sukilimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad nesėkmingas sukilimas priartino ATR valstybingumo
panaikinimą. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Dalgininkai,
deputacija, generalgubernatorius, gubernatorius, gubernija, Lietuvos
tautinė aukščiausioji taryba, manifestas, patriotas, Polaneco
universalas. |
LAIKAS I d. 62–65 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 23 p. 1 užduotis. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 10, 11. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d.
6 užd. Užduočių sąs.
I d. 24 p. 2, 3 užduotys. |
Nurodo 1794
metų sukilimo priežastis. |
6. Apšvietos
idėjos LDK švietime, kultūroje ir ūkyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Apšvietos idėjas LDK švietime, kultūroje
ir ūkyje. 2. Supažindinti su
svarbiausiomis reformomis. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Bankrotas,
Edukacinė komisija, ekonomija, klasicizmas, kolegija, milicija, pijorai,
vicekancleris. |
LAIKAS I d. 66–69 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 25 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 9. |
LAIKAS I d.
4 užd. Užduočių
sąs. I d. 26 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo pagrindines
Apšvietos idėjoms įtakos turėjusias reformas LDK. |
7. XVIII a. LDK visuomenė |
|
Diskusija, aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Pavietas, sentikiai,
Unitai (graikų apeigų katalikai), vaivadija. |
LAIKAS I d. 70–73 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 27 p. 1–3 užduotys. |
LAIKAS I d.
4 užd. Pasirinktinai: 78–79 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 28 p. 4, 5 užduotys. |
|
5. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Abiejų
Tautų tarpusavio įžadas, anarchija, aneksija, bankrotas,
Edukacinė komisija, ekonomija, „Familija“, gubernija, klasicizmas, konfederacija,
patriotas, rublis. |
LAIKAS I d. 80 ir 81 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 58–64 p. užduotys. |
|
|
III skyrius. Europa nuo Napoleono karų iki
tautų laisvės idėjų |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Generolas tampa
imperatoriumi |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono kilimą karjeros laiptais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog karjeros aukštumų Napoleonas pasiekė visų
pirma asmeninių savybių dėka. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Amnestija,
didybės manija, Direktorija, kapralas, koalicija, kodeksas, konkordatas,
konsulas, plebiscitas, spekuliacija. |
LAIKAS I d. 84–87 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 29 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 12,13. |
LAIKAS I d.
4 užd. Užduočių
sąs. I d. 30 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Napoleono kilimą karjeros laiptais. |
2. Nuo Napoleono
triumfo iki pralaimėjimo |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono karus, pergales ir pralaimėjimus. 2. Atskleisti
Napoleono karų padarinius. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Blokada, frankas,
gerilja, hercogas, maršalas. |
LAIKAS I d. 88–91 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 31 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 12–14. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 32 p. 3 užduotis. |
Apibūdina
Napoleono karus. |
3. Vienos kongresas |
1. Suformuoti
vaizdinius apie Vienos kongreso eigą. 2. Atskleisti Vienos
kongreso rezultatus. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Diplomatas,
Restauracija, Šventoji sąjunga, uzurpatorius, Vienos kongresas. |
LAIKAS I d. 92–95 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 33 p. 1 užduotis. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 15. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 34 p. 2–4 užduotys. |
Nurodo Vienos
kongreso rezultatus. |
4. Bundančios
tautos |
1.
Atskleisti 1848–1849 m. revoliucijų priežastis Europoje. 2. Ugdyti
suvokimą, jog nuo XIX a. vis svarbesnį vaidmenį ima vaidinti
tauta ir tautinės valstybės idėja. |
Aiškinimas, darbas
su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijomis,
diskusija, pokalbis. |
Moderni tauta,
nacionalizmas, romantizmas, šovinizmas, tautinis atgimimas, tautinė
mažuma, tautinė savimonė, „tautų pavasaris“. |
LAIKAS I d. 96–99 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 35 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 16, 18. Pasaulis
1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 7 užd. Pasirinktinai: 111 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 36 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo 1848–1849 m.
revoliucijų priežastis. Skiria nacionalizmą nuo šovinizmo. |
5. Tautų
kalėjimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos vidaus ir užsienio politiką
XIX a. 2. Ugdyti suvokimą,
kad Rusijoje klestėjo neribota caro valdžia. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Dekabristai,
despotas, ekspansija, katorga. |
LAIKAS I d. 100–103 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 37 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 30. Pasaulis
1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. I d. 38 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
carinės Rusijos vidaus ir užsienio politiką XIX a. |
6. Pilietinis
kancleris suvienija Vokietiją |
1.
Suformuoti vaizdinius apie vokiečių tautos kovą už
valstybės suvienijimą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo
Prūsijos kunigaikštystė. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Kancleris, kaizeris,
provokacija, reichas, reparacijos. |
LAIKAS I d. 104–106 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 39 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 19. Pasaulis
1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d.
4 užd. Užduočių
sąs. I d. 39 p. 3 užd. |
Apibūdina
vokiečių tautos kelią į suvienjimą. |
7. Viva Italia! |
1.
Suformuoti vaizdinius apie italų tautos kovą už valstybės
suvienijimą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo
Sardinijos–Pjemonto karalystė. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Agitacija, „Jaunoji
Italija“, karbonarai. |
LAIKAS I d. 107–109 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 40 p. 1, 2 užd. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 20. Pasaulis
1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 4–6 užduotys. |
Apibūdina
italų tautos kelią į suvienjimą. |
8. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Amnestija, blokada,
Direktorija, gerilja, konkordatas, plebiscitas, rekvizicija, spekuliacija,
Šventoji sąjunga, uzurpatorius. |
LAIKAS I d. 114 ir 115 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 58–64 p. užduotys. |
|
|
IV skyrius. Carų valdžioje |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Patekus į
tautų kalėjimą |
1. Atskleisti carinės okupacijos ypatybes XIX a. Lietuvoje. 2. Ugdyti sovokimą, jog okupantai Lietuvoje vykdė
rusifikacijos politiką. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Aneksija, gubernatorius, gubernija, rublis, rusifkacija. |
LAIKAS I d. 118–121 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 41 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 30. |
LAIKAS I d.
4 užd. Užduočių
sąs. I d. 42 p. 2, 3 užd. |
Apibūdina carinės Rusijos politiką Lietuvoje XIX a. |
2. Prancūzmetis
Lietuvoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono valdymą Lietuvoje. 2. Atskleisti
prancūzmečio padarinius Lietuvai. |
Aiškinimas, darbas
su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Laikinoji Lietuvos
vyriausybės komisija, legionai, marionetė, polonezas, rekvizicija,
Varšuvos kunigaikštystė. |
LAIKAS I d. 122–125 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 43 p. 1–3 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 14. |
LAIKAS I d.
5 užd. Pasirinktinai: 112 ir
113 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 44 p. 4, 5 užduotys. |
|
3. Vilniaus
universitetas–Lietuvos kultūros centras |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kultūrinį gyvenimą Vilniaus
universitete. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Vilniaus universitetas XIX a. pradžioje buvo Lietuvos
kultūros centras. |
Aiškinimas, darbas
su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Kraštotyra,
kultūrinė autonomija, kuratorius, litografija. |
LAIKAS I d. 126–129 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 45 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d.
6 užd. Pasirinktinai: 154 ir
155 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 46 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
kultūrinį Vilniaus universiteto gyvenimą. |
4. 1830–1831
metų sukilimas |
1.
Atskleisti 1830–1831 metų sukilimo priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie sukilimo eigą bei padarinius. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, žemėlapiu,
iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
„Lenkų
pradų naikinimo“ programa, kapituliacija, Vyriausiasis komitetas. |
LAIKAS I d. 130–133 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 47 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 17. Lietuvos istorijos
atlasas 15 p. |
LAIKAS I d. 7 užd. Užduočių
sąs. I d. 48 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai:
153 p.
užduotys. |
Nurodo 1830–1831
metų sukilimo priežastis bei padarinius. |
5. Lietuvių
tautinio atgimimo ištakos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie lietuvių tautos ir kalbos padėtį
XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog net sunkiausiu tautai metu viltis išlikti, išsaugoti
kalbą nepražuvo. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Baublys,
blaivybės brolijos, lietuvininkas, lietuvybė, mužikkas, odė,
polonizacija, tautodailė, tautosaka. |
LAIKAS I d. 134–137 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 49 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 18, 19 p. |
LAIKAS I d.
6 užd. Pasirinktinai: 153 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 50 p. 3, 5 užduotys. |
Apibūdina
lietuvybės žadintojų veiklą. |
6. XIX a. Lietuvos
ūkis ir visuomenė visuomenė |
1. Suformuoti
vaizdinius apie XIX a. Lietuvos ūkį ir visuomenę. 2. Ugdyti
suvokimą, kad didžiausią Lietuvos visuomenės dalį
sudarė valstiečiai. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Inteligentija,
pagalvės mokestis, rekrutų prievolė. |
LAIKAS I d. 138 ir 141 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 51 p. 1 užd. |
LAIKAS I d.
5 užd. Užduočių
sąs. I d. 52 p. 2–4 užduotys. |
Apibūdina XIX
a. Lietuvos ūkį ir visuomenę. |
7. Dvarai ir pirkios |
1. Atskleisti
įvairių Lietuvos luomų pasaulėžiūros, buities
ypatybes. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. Lietuva buvo visų pirma žemės ūkio
kraštas. |
Lyginamoji
analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir
dokumentais, diskusija |
Balana, guvernantė,
kontušas, palivarkas, prievaizdas, putra, stuba, žiponas. |
LAIKAS I d. 142–145 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 53 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5
žd. Užduočių
sąs. I d. 54 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
diduomenės ir varguomenės pasaulėžiūros bei gyvenimo
būdo skirtumus. |
8. 1863–1864 m.
sukilimas |
1.
Atskleisti 1863–1864 metų
sukilimo priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie sukilimo eigą. |
Apklausa, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
„Baltieji“, karo
padėtis, manifestacija, „raudonieji“. |
LAIKAS II d.
146–149 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 55 p. 1, 2 užduotys. Naujieji laikai:
atlasas, konspektas, žodynas.Leidykla, Briedis, 2013 p. 31. Lietuvos istorijos
atlasas 16 p. |
LAIKAS II d.
6 užd. Pasirinktinai:
152 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 56 p. 2, 3 užduotys. |
Nurodo 1863–1864 m.
sukilimo priežastis. Apibūdina sukilimo eigą. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Baudžiavinis
ūkis, blaivybės brolijos, inteligentija, kapituliacija,
kultūrinė autonomija, „lenkų pradų naikinimo programa“,
pagalvės mokestis, palivarkas, polonizacija, rekrutas, romantizmas. |
LAIKAS I d. 156 ir 157 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 58–64 p. užduotys. |
|
|
V skyrius. Garo, anglių ir plieno amžius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Pramonės
perversmas |
1.
Atskleisti pramonės perversmo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog pramonės perversmas iš esmės pakeitė
žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Akcija, bankrotas,
birža, fabrikas,investicija, kreditas,monopolis, pramonės perversmas,
revoliucija, savikaina. |
LAIKAS II d.
166–169 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 1 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
LAIKAS II d.
4 užd. Pasirinktinai:
195 p.
užduotys Užduočių
sąs. II d. 2 p. 3–4 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
Nurodo pramonės
perversmo padarinius. |
2. Pramoninės
visuomenės formavimasis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kapitalistų ir darbininkų tarpusavio
santykius XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad suklestėjus kapitalizmui, buržuazija lobo, o
darbininkai skurdo. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Buržuazija, emancipacija,
pramoninė (industrinė) visuomenė, sufražistės,
urbanizacija, vidurinė klasė, žemdirbių, agrarinė
visuomenė. |
LAIKAS II d.
170–173 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 3 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 4 p. 3–5 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
Apibūdina
kapitalistų ir darbininkų santykius XIX a. |
3. Laisvė
veikti ar tradicijų saugojimas? |
1.
Suformuoti vaizdinius apie modernios politinės sistemos formavimąsi
XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog XIX a. susiformavusi politinė sistema padėjo
šiuolaikinių demokratinių valstybių pagrindus. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Ideologija,
konservatizmas, liberalizmas, partija, pilietinė visuomenė,
visuotinė rinkimų teisė. |
LAIKAS II d.
174–177 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 5 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 6 p. 3, 4 užd. |
Skiria ir
apibūdina politines sistemas, susiformavusias XIX a. |
4. Kapitalistai ir
darbininkai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie socializmo ideologijos formavimąsi XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog XIX a. darbininkija pradėjo kovą dėl
socialinių ir darbo problemų sprendimo. |
Lyginamoji
analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė. |
Demonstracija,
komunizmas, peticija, profesinė sąjunga, proletariato
diktatūra, socialdemokratija,
socializmas, streikas. |
LAIKAS II d.
178–181 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 7 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 8 p. 3, 4 užd. |
Apibūdina
socializmo ieologiją, socialinių problemas ir jų sprendimus
XIX a. |
5. Mokslas ir
technika pramoninėje visuomenėje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie pasaulio raidą XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog XIX a., sparčiai tobulėjant mokslui bei
technikai, gyvenimas pasikeitė labiau nei bet kurioje kitoje epochoje. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Dirižablis,
evoliucija, kompromituoti, konvejeris, metropolitenas, pasterizavimas,
progresas. |
LAIKAS II d. 182–185 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 9 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai:
196 ir
197 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 10 p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo pagrindinius
žmonijos laimėjimus XIX a. |
6. Permainos
kasdieniame gyvenime |
1.
Atskleisti kasdienio žmonių gyvenimo ypatybes XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. mada žengė koja kojon su praktiškumu. |
Apklausa, darbas su
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Eklektika, puikioji
epocha. |
LAIKAS II d. 186–189 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 11 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 12 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
kasdienį žmonių gyvenimą XIX a. |
7. Kultūra
pramoninėje visuomenėje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie meno kryptis, įsivyravusias XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog sparčiai besikeičiantis XIX a. menas
atspindėjo tuo metu visuomenėje vykstančias permainas. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Dagerotipija,
elitinė kultūra, impresionizmas, kičas, masinė
(populiarioji) kultūra, modernizmas, realizmas, romantizmas. |
LAIKAS II d. 190–193 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 10 p. 1 užd. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 14 p. 3, 4 užduotys. |
Skiria ir
apibūdina XIX a. meno bruožus. |
8. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Buržuazija,
demonstracija, doktrina, emigracija, feminizmas, impresionizmas,
industrializacija, kapitalizmas, konservatizmas, liberalizmas, modernizmas,
monopolis, pramonės revoliucija, progresas, proletariatas, socializmas. |
LAIKAS I d. 198 ir 199 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 49–56 p. užduotys. |
|
|
VI skyrius. Pasaulio dalybos |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Kolonijinių
imperijų laikai |
1.
Atskleisti imperializmo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog imperializmas paskatino įtampos plėtrą
pasaulyje. |
Darbas su
vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, diskusija. |
Dominija,
imperializmas,kolonializmas, metropolija, protektoratas, rasizmas. |
LAIKAS II d.
202–205 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 15 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 15, 16, 17, 23 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 16 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo imperializmo
priežastis. |
2. Tolimosios
Rytų šalys |
1.
Atskleisti Indijos, Kinijos, Japonijos raidos ypatybes XIX a.–XX a. pradž. 2. Ugdyti
suvokimą, kad ilgą laiką Indija, Kinija, Japonija buvo priklausomos
nuo Vakarų valstybių įtakos. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Korupcija, meidzi,
opijus, Ost Indijos kompanija. |
LAIKAS II d. 206–209 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 17 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 23 p. |
LAIKAS II d.
4 užd. Užduočių
sąs. II d. 18 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
Indijos, Kinijos, Japonijos raidą XIX a.–XX a.pr. |
3. JAV tampa galinga
valstybe |
1.
Suformuoti vaizdinius apie JAV politinę bei ekonominę raidą
XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. JAV tapo viena iš galingiausių pasaulio
valstybių. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
„Aukso
karštligė“, kukluksklanas, linčo teismas, prerijos, rezervacija,
segregacija. |
LAIKAS II d.
210–212 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 19 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Pasirinktinai:
230 ir
231 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 20 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina JAV
raidą XIX a. |
4. Lotynų
Amerikos dekolonizacija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lotynų Amerikos raidą XIX a.–XX a. pr. 2. Ugdyti suvokimą,
jog ilgainiui Lotynų Amerikos šalys išsivadavo iš kolonizacijos
gniaužtų. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Dekolonizacija, kaudiljas,
kreolas, Lotynų Amerika, Monro doktrina, mulatas. |
LAIKAS II d. 213–215 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 21 p. 1–4 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 22 p. 5–7 užduotys. |
Apibūdina
Lotynų Amerikos raidą XIX a.–XX a. pr. |
5. Pirmojo pasaulinio
karo pradžia |
1. Atskleisti
Pirmojo pasaulinio karo priežastis; 2. Ugdyti
suvokimą, jog Pirmojo pasaulinį karą sukėlė
virtinė ilgalaikių ir trumpalaikių priežasčių. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Antantės
sąjunga, frontas, mobilizacija, Pirmasis pasaulinis (didysis) karas,
pretekstas, Trilypė sąjunga. |
LAIKAS II d. 216–219 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 23 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 24 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Pirmojo pasaulinio karo priežastis. |
6. Užsitesęs
pasaulinis konfliktas |
1. Atskleisti
Pirmojo pasaulinio karo eigą ir rezultatus. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Pirmasis pasaulinis karas buvo vienas iš kruviniausių
konfliktų žmonijos istorijoje. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Brest Litovsko
taika, genocidas, Kompjeno paliaubos, pacifistinis, propaganda. |
LAIKAS II d. 220–223 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 25 p. 1 užduotis. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 26 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
Pirmojo pasaulinio karo eigą ir
padarinius. |
7. Bolševikai
užgrobia valdžią Rusijoje |
1.
Atskleisti bolševikų perversmo Rusijoje priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog bolševikams užgrobus valdžią taikus gyvenimas
Rusijoje baigėsi. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Bolševikai,
dekretas, dezertyras, Laikinoji vyriausybė, menševikai, profesionalas revoliucionierius,
socializmas, sovietai, Steigiamasis susirinkimas. |
LAIKAS II d.
224–227 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 27 p. 1–3 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 28 p. |
LAIKAS II d.
7 užd. Pasirinktinai: 232 ir
233 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 28 p. 4–5 užduotys. |
Nurodo
bolševikų perversmo Rusijoje priežastis ir eigą. |
8. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Bolševikai,
dezezertyras, dominija, genocidas, imperializmas, kaudiljas, kreolas,
kukluksklana, meidzi, metisas, metropolija, Pirmasis pasaulinis (didysis)
karas, rasizmas, rezervacija, socializmas, segregacija. |
LAIKAS II d. 234 ir 235 p.
užduotys. Užduočių sąs.
II d. 48–56 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|
VII skyrius. „Atbundanti tauta“ |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 12 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Knygnešių
laikai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863
metų sukilimo. 2. Ugdyti
suvokimą, jog prasidėjęs tautos rusinimas buvo skaudus
smūgis lietuvių kultūrai. |
Pokalbis, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Daraktorius,
graždanka, knygnešys, kontribucija, Kražių skerdynės, represija,
„rusų pradų atkūrimo“ programa, žandaras. |
LAIKAS II d.
238–241 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 29 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 17 p. |
LAIKAS II d.
7 užd. Pasirinktinai: 280 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 30 p. 3, 6 užduotys. |
Apibūdina
Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. |
2. Lietuvių
tautinis atgimimas |
1.
Atskleisti lietuvių tautinio atgimimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad prasidėjęs tautinis atgimimas paskatino
modernios lietuvių tautos formavimąsi. |
Pokalbis, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
„Aušra“,
bendrinė (literatūrinė) kalba, credo, klojimo teatras,
lietuvių tautinis atgimimas, moderni tauta, naujadaras, periodika,
publicistas, tarmė, „Varpas“. |
LAIKAS II d.
242–245 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 31 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 19 p. |
LAIKAS II d. 7 užd. Pasirinktinai: 281 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 32 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo lietuvių
tautinio atgimimo priežastis. |
3. Skilusi tauta |
1.
Atskleisti tautinės priklausomybės problemą Lietuvoje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. Lietuvoje lietuvybė sunkiai skynėsi
kelią. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Krajovcai,
litvomanas, „paprastoji kalba“, tuteišis. |
LAIKAS II d.
246–249 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 33 p. 1 užd. |
LAIKAS II d.
6 užd. Pasirinktinai: 279 p.
užduotys. Užduočių
sąs. 34 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
tautinės priklausomybės klausimą Lietuvoje XIX a. |
4. Vėluojantis
ir užtrukęs pramonės perversmas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie permainas Lietuvos ūkyje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad nepaisant pramonės augimo. Lietuva išliko žemės
ūkio kraštas. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Kumetis,
telekomunikacija, tranzitas, vienkiemis. |
LAIKAS II d.
250–252 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 35 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 36 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Lietuvos ūkio permainas XIX a. |
5. Geresnio gyvenimo
paieškos |
1.
Atskleisti lietuvių emigracijos priežastis XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog sunkiais laikais išeivija visada stengėsi padėti
Lietuvai. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Migracija,
natūralusis gyventojų prieaugis. |
LAIKAS II d. 253–255 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 37 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 38 p. 3,4 užduotys. |
Nurodo lietuvių
emigracijos priežastis XIX a. |
6. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Autonomija,
„baltieji“, daraktorius, Didysis Vilniaus seimas, graždanka, gudai
(baltarusiai), knygnešys, kontribucija, krajovcai, manifestacijos, periodika,
publicistas, „raudonieji“, „rusų pradų atkūrimo programa“,
represija, tarmė, tuteišis. |
LAIKAS II d. 284 ir 285 p.
užduotys. |
|
|
7. Vilnius
carinės Rusijos laikais |
1.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Vilniuje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Vilnius buvo vienas iš moderniausių Rusijos imperijos
miestų. |
Apklausa, darbas su
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Miesto dūma,
salonas. |
LAIKAS II d.
256–259 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 39 p. 1užd. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 40 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
gyvenimą Vilniaus mieste XIX a. |
8. Mažoji Lietuva |
1.
Suformuoti vaizdinius apie lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. 2. Ugdyti
suvokimą, kad dvi istorinių aplinkybių atskirtos tautos dalys
nenutraukė jas siejančių ryšių. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Būras,
germanizacija. |
LAIKAS II d. 260–263 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 41 p. 1–3 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 18 p. |
LAIKAS II d.
5 užd. Užduočių
sąs. II d. 42 p. 4, 5 užduotys. Pasirinktinai: 282 ir
283 p. užduotys. |
Apibūdina
lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. |
9. Didysis Vilniaus
seimas |
1.
Apibūdinti Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Didysis Vilniaus seimas oficialiai iškėlė
valstybės su sostine Vilniumi atkūrimo idėją. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Autonomija, Didysis
Vilniaus seimas, Lietuvių mokslo draugija, valstybės dūma. |
LAIKAS II d.
264–267 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 43 p. 1 užd. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 44 p. 2, 3 užduotys. |
Nurodo Didžiojo
Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. Apibūdina jo nutarimus. |
10. Lietuva
paskelbia nepriklausomybę |
1. Atskleisti
Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. 2. Ugdyti
suvokimą, kad paskelbtą nepriklausomybę reikėjo
įtvirtinti ir apginti. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Lietuvos Taryba,
Oberostas. |
LAIKAS II d.
268–271 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 45 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d.
6 užd. Užduočių
sąs. II d. 46 p. 3 užd. |
Nurodo Lietuvos
nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. |
11. Ant Rusijos
imperijos griuvėsių |
1. Suformuoti
vaizdinius apie Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos
ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę. 2. Ugdyti
suvokimą, jog kiekviena tauta turi teisę savarankiškai tvarkyti
savo likimą. |
Lyginamoji
analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir
dokumentais, diskusija |
|
LAIKAS II d.
272–277 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 47 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų
laikų istorijos atlasas 9 kl. 29 p. |
LAIKAS II d.
4 užd. Užduočių
sąs. II d. 48 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos
kelią į nepriklausomybę. |
12. Apibendrinamoji
pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Autonomija,
būras, daraktorius, knygnešys, kontribucija, kumetis, lietuvių
tautinis atgimimas, moderni tauta, represija, valstybės dūma. |
LAIKAS II d. 284 ir 285 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II d. 48–56 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|