Teminis planas vadovėliui LAIKAS 9, BRIEDIS, 2006
Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 1 pamoka |
||||||
Pamokos tema
|
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
Įvadas. Kaip
dirbti su vadovėliu LAIKAS? |
1. Suformuoti vaizdinius apie naujųjų laikų istorijos
laikotarpį. 2. Toliau
ugdyti suvokimą kaip dirbti su vadovėliu LAIKAS. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
|
LAIKAS
I d. 47 p. iliustracijų, teksto nagrinėjimas. |
|
Apibūdina
naujųjų laikų istorijos laikotarpį. |
I skyrius. Revoliucijų metas |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema
|
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Apšvietos
epocha |
1.
Atskleisti esminius Apšvietos epochos bruožus. 2. Supažindinti
su svarbiausiais Apšvietos epochos laimėjimais. |
Darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Apšvieta,
apšviestasis absoliutizmas, dogma, enciklopedija, kosmopolitizmas, masonai,
prigimtinės žmogaus teisės, respublika, revoliucija, švietėjai. |
LAIKAS
I d. 1013 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 1 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8kl. 27 p. |
LAIKAS
I d. 2 užd. Užduočių sąs.
I d. 2 p. 36 užduotys. |
Apibūdina
esminius Apšvietos epochos bruožus. |
2. Jungtinių
Amerikos Valstijų susikūrimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Jungtinių Amerikos Valstijų susikūrimą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad amerikiečių pergalė Nepriklausomybės kare skatino ir
europiečius vaduotis iš karalių priespaudos. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Boikotas,
federacija, kongresas, nacija, Nepriklausomybės deklaracija, prezidentas,
tautinė savimonė, Teisių bilis. |
LAIKAS
I d. 1417 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 3 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9kl. 10 p.
|
LAIKAS
I d. 5 užd. Pasirinktinai: 27 p.
užduotys. Užduočių sąs.
I d. 4 p. 48 užduotys. |
Apibūdina
amerikiečių kelią į nepriklausomybę. |
3. Didžioji
Prancūzijos revoliucija |
1.
Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Didžioji Prancūzijos revoliucija iki pamatų sugriovė buvusią
valdžią ir santvarką. |
Diskusija,
darbas dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Generaliniai
luomai, Įstatymų leidžiamasis susirinkimas, kokarda, konstitucinė monarchija,
Nacionalinė gvardija, Nacionalinis susirinkimas, sankiulotai, Steigiamasis
susirinkimas, trečiasis luomas, Žmogaus ir piliečio teisių deklaracija. |
LAIKAS
I d. 1821 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 5 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 10 p. arba
Vidurinių mažių istorijos atlasas 8kl. 31 p. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Užduočių sąs.
I d. 6 p. 36 užduotys. |
Nurodo Didžiosios
Prancūzijos revoliucijos priežastis. |
4.
Revoliucija ryja savo vaikus |
1.
Suformuoti vaizdinius apie tolesnį revoliucijos raidos etapą. 2. Atskleisti
Didžiosios Prancūzijos revoliucijos teigiamas ir neigiamas puses. |
Darbas su
žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais,
iliustracijų nagrinėjimas. |
Diktatūra,
ešafotas, giljotina, jakobinai, kontrrevoliucija, Konventas, pilietinis
karas, revoliucinis tribunolas, Termidoras, teroras, |
LAIKAS
I d. 2225 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 7 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 10 p |
LAIKAS
I d. 5 užd. Pasirinktinai: 28 ir
29 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 8 p. 36 užduotys. |
Nurodo
teigiamas ir neigiamas Didžiosios Prancūzijos revoliucijos puses. |
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Apšvieta,
apšviestasis absoliutizmas, diktatūra, Generaliniai luomai, jakobinai,
konstitucija, konstitucinė monarchija, kosmopolitizmas, masonai, nacija,
pilietinis karas, respublika, revoliucija, tautinė savimonė, teroras. |
LAIKAS
I d. 30 ir 31 p.
užduotys. Užduočių sąs.
I d. 39 p. užduotys. |
|
|
II skyrius. ATR nuopuolis ir žlugimas |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Abiejų
Tautų Respublikos I padalijimas |
1.
Atskleisti ATR I padalijimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad ATR I padalijimas paskatino apsišvietusius didikus bei bajorus
susirūpinti valstybės ateitimi. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Anarchija, Baro
konfederacija, Familija, konfederacija, respublikonai, VilniausRadomo
konfederacija. |
LAIKAS
I d. 3437 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 9 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba
Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p. Lietuvos
Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
I d. 3 užd. Pasirinktinai: 51 p.
užduotys. Užduočių sąs.
I d. 10 p. 36 užduotys. |
Nurodo I ATR
padalijimo priežastis. |
2. Reformų
metas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie ATR vykdytas reformas po I padalijimo. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Gegužės 3- iosios konstitucijaviena iš pažangiausių ATR
įvykdytų reformų. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Abiejų Tautų
tarpusavio įžadas, įstatymų sargyba, Ketverių metų seimas, Nuolatinė taryba,
Targovicos konfederacija. |
LAIKAS
I d. 3841 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 11 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba
Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p. Lietuvos
Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių sąs.
I d. 12 p. 47 užduotys. |
Apibūdina
riterių gyvenimą viduramžiais. |
3. Abiejų
Tautų Respublikos agonija |
1.
Atskleisti 1794 metų sukilimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad nesėkmingas sukilimas priartino ATR valstybingumo panaikinimą. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Aneksija,
dalgininkai, deputacija, generalgubernatorius, gubernatorius, gubernija,
Lietuvos tautinė aukščiausioji taryba, manifestas, patriotas, Polaneco
universalas, rublis. |
LAIKAS
I d. 4245 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 13 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba
Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p. Lietuvos
Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Užduočių sąs.
I d. 13 p. 3,4 užduotys. |
Nurodo 1794
metų sukilimo priežastis. |
4. Apšvietos
idėjos LDK švietime, kultūroje ir ūkyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Apšvietos idėjas LDK švietime, kultūroje ir ūkyje. 2. Supažindinti
su svarbiausiomis reformomis. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Bankrotas,
Edukacinė komisija, ekonomija, klasicizmas, kolegija, milicija, pijorai,
vicekancleris. |
LAIKAS
I d. 4649 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 14 p. 14 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8kl. 27 p.
|
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių sąs.
I d. 15 p. 57 užduotys. |
Nurodo
pagrindines Apšvietos idėjoms įtakos turėjusias reformas LDK. |
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Abiejų Tautų tarpusavio
įžadas, anarchija, aneksija, bankrotas, Edukacinė komisija, ekonomija,
Familija, gubernija, klasicizmas, konfederacija, patriotas, rublis. |
LAIKAS
I d. 52 ir
53 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 39 p. užduotys. |
|
|
III skyrius. Napoleono epocha |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1.
Napoleonas: generolas tampa imperatoriumi |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono kilimą karjeros laiptais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog karjeros aukštumų Napoleonas pasiekė visų pirma asmeninių
savybių dėka. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Amnestija,
didybės manija, Direktorija, kapralas, koalicija, kodeksas, konkordatas,
konsulas, plebiscitas, spekuliacija. |
LAIKAS
I d. 5658 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 16 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 5 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių sąs.
I d. 17 p. 46 užduotys. |
Apibūdina
Napoleono kilimą karjeros laiptais. |
2. Pergalės
ir pralaimėjimai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono karus, pergales ir pralaimėjimus. 2. Atskleisti
Napoleono karų padarinius. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Blokada,
frankas, gerilja, hercogas, maršalas. |
LAIKAS
I d. 5961 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 18 p. 12 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 5 p. |
LAIKAS
I d. 1 užd. Užduočių sąs.
I d. 19 p. 36 užduotys. |
Apibūdina
Napoleono karus. |
3.
Prancūzmetis Lietuvoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Napoleono valdymą Lietuvoje. 2. Atskleisti
prancūzmečio padarinius Lietuvai. |
Aiškinimas,
darbas su iliustracijomis, dokumentais, darbas su vadovėlio tekstu,
diskusija. |
Laikinoji
komisija, legionai, marionetė, polonezas, rekvizicija, Varšuvos
kunigaikštystė. |
LAIKAS
I d. 6264 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 20 p. 13 užduotys. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Pasirinktinai: 70 ir
71 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 20 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina
Napoleono politiką Lietuvoje |
4. Vienos
kongresas |
1. Suformuoti
vaizdinius apie Vienos kongreso eigą. 2. Atskleisti
Vienos kongreso rezultatus. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Diplomatas,
Restauracija, Šventoji sąjunga, uzurpatorius, Vienos kongresas. |
LAIKAS
I d. 6567 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 21 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 6 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių sąs.
I d. 22 p. 47 užduotys. |
Nurodo Vienos
kongreso rezultatus. |
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Amnestija,
blokada, Direktorija, gerilja, konkordatas, plebiscitas, rekvizicija,
spekuliacija, Šventoji sąjunga, uzurpatorius. |
LAIKAS
I d. 72 ir
73 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 39 p. užduotys. |
|
|
IV skyrius. Carų valdžioje |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 6 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Vilniaus
universitetasLietuvos kultūros centras |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kultūrinį gyvenimą Vilniaus universitete. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Vilniaus universitetas XIX a. pradžioje buvo Lietuvos kultūros
centras. |
Aiškinimas,
darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija,
pokalbis. |
Kraštotyra,
kultūrinė autonomija, kuratorius, litografija, romantizmas. |
LAIKAS
I d. 7679 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 23 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Pasirinktinai: 69 p.
užduotys. Užduočių sąs.
I d. 24 p. 35 užduotys. |
Apibūdina
kultūrinį Vilniaus universiteto gyvenimą. |
2. 18301831
metų sukilimas |
1.
Atskleisti 18301831 metų sukilimo priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie sukilimo eigą bei padarinius. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Lenkų pradų
naikinimo programa, kapituliacija, Vyriausiasis komitetas. |
LAIKAS
I d. 8082 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 25 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos
istorijos atlasas 15 p. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Užduočių sąs.
I d. 25 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
18301831 metų sukilimo priežastis bei padarinius. |
3. Tauta
nepanoro išnykti |
1.
Suformuoti vaizdinius apie lietuvių tautos ir kalbos padėtį XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog net sunkiausiu tautai metu viltis išlikti, išsaugoti kalbą
nepražuvo. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio
tekstu. |
Baublys,
blaivybės brolijos, lietuvininkas, lietuvybė, mužikkas, odė, polonizacija,
tautodailė, tautosaka. |
LAIKAS
I d. 8386 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 26 p. 1, 2 užduotys. Pasirinktinai: 95 p.
užduotys. Lietuvos
istorijos atlasas 18, 19 p. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Pasirinktinai: 96
ir 97 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 27 p. 36 užduotys. |
Apibūdina
lietuvybės žadintojų veiklą. |
4. XIX a.
Lietuvos visuomenė |
1. Suformuoti
vaizdinius apie XIX a. Lietuvos visuomenę. 2. Ugdyti
suvokimą, kad didžiausią Lietuvos visuomenės dalį sudarė valstiečiai. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Inteligentija,
pagalvės mokestis, rekrutų prievolė. |
LAIKAS
I d. 87 ir
89 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 28 p. 1 užd. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių sąs.
I d. 28 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina XIX
a. Lietuvos visuomenę. |
5. Dvarai ir
pirkios |
1. Atskleisti
įvairių Lietuvos luomų pasaulėžiūros, buities ypatybes. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. Lietuva buvo visų pirma žemės ūkio kraštas. |
Lyginamoji
analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir
dokumentais, diskusija |
Balana,
baudžiavinis ūkis, guvernantė, kontušas, palivarkas, prievaizdas, putra,
stuba, žiponas. |
LAIKAS
I d. 9093 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 29 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
I d. 5 žd. Užduočių sąs.
I d. 30 p. 35 užduotys. |
Nurodo
diduomenės ir varguomenės pasaulėžiūros bei gyvenimo būdo skirtumus. |
6.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Baudžiavinis
ūkis, blaivybės brolijos, inteligentija, kapituliacija, kultūrinė autonomija,
lenkų pradų naikinimo programa, pagalvės mokestis, palivarkas, polonizacija,
rekrutas, romantizmas. |
LAIKAS
I d. 98 ir
99 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 39 p. užduotys. |
|
|
V skyrius. Tautų pavasaris |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Bundančios
tautos |
1.
Atskleisti 18481849 m. revoliucijų priežastis Europoje. 2. Ugdyti
suvokimą, jog nuo XIX a. vis svarbesnį vaidmenį ima vaidinti tauta ir
tautinės valstybės idėja. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Asimiliacija,
nacionalizmas, tautų pavasaris, tautinė mažuma, šovinizmas. |
LAIKAS
I d. 102104 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 31 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 9 p. Pasaulis 1830
1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Pasirinktinai: 115 p.
užduotys. Užduočių sąs.
I d. 32 p. 37 užduotys. |
Nurodo
18481849 m. revoliucijų priežastis. Skiria nacionalizmą nuo šovinizmo. |
2. Tautų
kalėjimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos vidaus ir užsienio politiką XIX
a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Rusijoje klestėjo neribota caro valdžia. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Dekabristai,
despotas, despotizmas, ekspansija, katorga. |
LAIKAS
I d. 105107 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 33 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 15 p. Pasaulis 1830
1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių sąs.
I d. 34 p. 46 užd. |
Apibūdina
carinės Rusijos vidaus ir užsienio politiką XIX a. |
3. Plieninis
kancleris suvienija Vokietiją |
1.
Suformuoti vaizdinius apie vokiečių tautos kovą už valstybės suvienijimą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo Prūsijos
kunigaikštystė. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Kancleris,
kaizeris, provokacija, reichas, reparacijos. |
LAIKAS
I d. 108110 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 35 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 13 p. Pasaulis 1830
1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d.
4 užd. Užduočių sąs.
I d. 35 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
vokiečių tautos kelią į valstybės suvienijimą. |
4. Viva
Italia! |
1.
Suformuoti vaizdinius apie italų tautos kovą už valstybės suvienijimą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo
SardinijosPjemonto karalystė. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Agitacija,
Jaunoji Italija, karbonarai. |
LAIKAS
I d. 111113 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
I d. 36 p. 1 užd. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 13 p. Pasaulis 1830
1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių sąs.
I d. 36 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
italų tautos kelią į valstybės suvienijimą. |
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Agitacija,
despotas, ekspansija, federacija, kaizeris, katorga, nacionalizmas,
provokacija, reichas, reparacijos, šovinizmas, Tautų pavasaris |
LAIKAS
I d. 116 ir
117 p. užduotys. Užduočių sąs.
I d. 3740 p. užduotys. |
|
|
VI skyrius. Mašinos keičia pasaulį |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Pramonės
revoliucija |
1.
Atskleisti pramonės revoliucijos priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog pramonės revoliucija iš esmės pakeitė žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Agrarinė
revoliucija, fabrikas, fermerių ūkis, garo mašina, industrializacija,
mechanizacija, pramonės revoliucija, savikaina, specializacija, urbanizacija. |
LAIKAS
II d. 126129 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 1 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Pasirinktinai:
151 p.
užduotys Užduočių sąs.
II d. 2 p. 35 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
Nurodo
pramonės revoliucijos padarinius. |
2.
Kapitalistai ir darbininkai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kapitalistų ir darbininkų tarpusavio santykius XIX
a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad suklestėjus kapitalizmui, buržuazija lobo, o darbininkai
skurdo. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Akcija,
birža, buržuazija, demonstracija, investicija, kapitalas, kapitalizmas,
monopolis, peticija, profesinė sąjunga, proletaras, streikas. |
LAIKAS
II d. 130133 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 3 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių sąs.
II d. 4 p. 3, 4 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9kl. 8 p. |
Apibūdina
kapitalistų ir darbininkų santykius XIX a. |
3. Modernios
politinės sistemos formavimasis XIX a. |
1.
Suformuoti vaizdinius apie modernios politinės sistemos formavimąsi XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog XIX a. susiformavusi politinė sistema padėjo šiuolaikinių
demokratinių valstybių pagrindus. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Anarchizmas,
ideologija, klasė, komunistai, komunizmas, konservatizmas, liberalizmas,
partija, pilietinė visuomenė, proletariato diktatūra, socializmas,
socialdemokratija. |
LAIKAS
II d. 134137 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 5 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių sąs.
II d. 5 p. 13 užd. |
Skiria ir
apibūdina politines sistemas, susiformavusias XIX a. |
4. Pasikeitęs
pasaulis: mokslas, technika, žmogus |
1.
Suformuoti vaizdinius apie pasaulio raidą XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog XIX a., sparčiai tobulėjant mokslui bei technikai, gyvenimas
pasikeitė labiau nei bet kurioje kitoje epochoje. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Dirižablis,
evoliucija, kompromituoti, konvejeris, metropolitenas, pasterizavimas,
progresas. |
LAIKAS II d.
138141 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 6 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Pasirinktinai:
152
ir 153 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 6 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
pagrindinius žmonijos laimėjimus XIX a. |
5. Kasdienis
žmonių gyvenimas |
1.
Atskleisti kasdienio žmonių gyvenimo ypatybes XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. mada žengė koja kojon su praktiškumu. |
Apklausa,
darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Cilindras,
frakas, emancipacija, feminizmas, korsetas, krinolinas, lornetas, parafinas,
redingotas, sufražistės, surdutas. |
LAIKAS
II d. 142145 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 7 p. 13 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių sąs.
II d. 7 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina
kasdienį žmonių gyvenimą XIX a. |
6. Naujasis
menas: nuo romantizmo iki modernizmo |
1.
Suformuoti vaizdinius apie meno kryptis, įsivyravusias XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog sparčiai besikeičiantis XIX a. menas atspindėjo tuo metu visuomenėje
vykstančias permainas. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Dagerotipija,
dangoraižis, eklektika, gelžbetonis, impresionizmas, kinematografas, mistika,
modernizmas, realizmas. |
LAIKAS II d. 146149 p.
užduotys. Užduočių sąs.
II d. 9 p. 1 užd. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių sąs.
II d. 10 p. 24 užduotys. |
Skiria ir
apibūdina XIX a. meno bruožus. |
7.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Buržuazija,
demonstracija, doktrina, emigracija, feminizmas, impresionizmas,
industrializacija, kapitalizmas, konservatizmas, liberalizmas, modernizmas,
monopolis, pramonės revoliucija, progresas, proletariatas, socializmas. |
LAIKAS
II d. 154 ir
155 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 3740 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|
VII skyrius. Už Europos ribų |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. JAV tampa
galinga valstybe |
1.
Suformuoti vaizdinius apie JAV politinę bei ekonominę raidą XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. JAV tapo viena iš galingiausių pasaulio valstybių. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Aukso
karštligė, kukluksklanas, linčo teismas, prerijos, rezervacija, segregacija. |
LAIKAS II d.
158160 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 11 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Pasirinktinai:
174
ir 175 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 11 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina JAV
raidą XIX a. |
2. Pasaulio
užkariavimasimperializmas |
1.
Atskleisti imperializmo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog imperializmas paskatino įtampos plėtrą pasaulyje. |
Darbas su
vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
diskusija. |
Dominija,
imperializmas, metropolija, protektoratas, rasizmas, status quo. |
LAIKAS
II d. 161164 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 12 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 15, 16, 17,
23 p. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Užduočių sąs.
II d. 11 p. 1, 2 užduotys. Užduočių sąs.
II d. 13 p. 46 užduotys. |
Nurodo
imperializmo priežastis. |
3. Tolimosios
Rytų šalys |
1.
Atskleisti Indijos, Kinijos, Japonijos raidos ypatybes XIX a.XX a. pradž. 2. Ugdyti
suvokimą, kad ilgą laiką Indija, Kinija, Japonija buvo priklausomos nuo
Vakarų valstybių įtakos. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Korupcija,
meidzi, opijus, Ost Indijos kompanija. |
LAIKAS
II d. 165168 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 12 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 23 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių sąs.
II d. 12 p. 35 užduotys. |
Apibūdina
Indijos, Kinijos, Japonijos raidą XIX a.XX a.pr. |
4. Lotynų
Amerika |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lotynų Amerikos raidą XIX a.XX a. pr. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Vytauto valdymo metais LDK pasiekė galios viršūnę. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Kaudiljas,
kreolas, Lotynų Amerika, metisas, mulatas. |
LAIKAS
II d. 169171 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 15 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 11 p. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių sąs.
II d. 12 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Lotynų Amerikos raidą XIX a.XX a. pr. |
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Dominija,
imperializmas, kaudiljas, kreolas, kukluksklanas, Linčo teismas, meidzi,
metisas, metropolija, rasizmas, rezervacija, segregacija. |
LAIKAS
II d. 176 ir
177 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 3740 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|
VIII skyrius. Atbundanti tauta |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 11 pamokų |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. 1863 metų
sukilimas |
1.
Atskleisti 1863 metų sukilimo priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie sukilimo eigą. |
Apklausa,
lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Baltieji,
karo padėtis, manifestacija, raudonieji. |
LAIKAS
II d. 180183 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 16 p. 1 užd. Lietuvos
istorijos atlasas 16 p. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Pasirinktinai:
173 p.
užduotys. Užduočių sąs.
II d. 16 p. 2, 3 užduotys. |
Nurodo 1863
m. sukilimo priežastis. Apibūdina sukilimo eigą. |
2. Knygnešių
laikai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų
sukilimo. 2. Ugdyti
suvokimą, jog prasidėjęs tautos rusinimas buvo skaudus smūgis lietuvių
kultūrai. |
Pokalbis,
lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Daraktorius,
graždanka, knygnešys, kontribucija, Kražių skerdynės, represija, rusų pradų
atkūrimo programa, žandaras. |
LAIKAS
II d. 184187 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 17 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos
istorijos atlasas 17 p. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Pasirinktinai: 215 p.
užduotys. Užduočių sąs.
II d. 18 p. 3, 6 užduotys. |
Apibūdina
Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo. |
3. Lietuvių
tautinis atgimimas |
1.
Atskleisti lietuvių tautinio atgimimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad prasidėjęs tautinis atgimimas paskatino modernios lietuvių
tautos formavimąsi. |
Pokalbis,
lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Aušra,
bendrinė (literatūrinė) kalba, credo, klojimo teatras, lietuvių tautinis
atgimimas, moderni tauta, naujadaras, periodika, publicistas, tarmė,
Varpas. |
LAIKAS
II d. 188191 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 19 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 19 p. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Pasirinktinai: 216
ir 217 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 20 p. 37 užduotys. |
Nurodo
lietuvių tautinio atgimimo priežastis. |
4. Skilusi
tauta |
1.
Atskleisti tautinės priklausomybės problemą Lietuvoje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad XIX a. Lietuvoje lietuvybė sunkiai skynėsi kelią. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Gudai
(baltarusiai), krajovcai, litvomanas, paprastoji kalba, tuteišis. |
LAIKAS
II d. 192195 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 21 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių
sąs. |
Apibūdina
tautinės priklausomybės klausimą Lietuvoje XIX a. |
5. Didysis
Vilniaus seimas |
1.
Apibūdinti Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Didysis Vilniaus seimas oficialiai iškėlė valstybės su sostine
Vilniumi atkūrimo idėją. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Autonomija,
Didysis Vilniaus seimas, Lietuvių mokslo draugija, valstybės dūma. |
LAIKAS
II d. 196199 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 22 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 8 užd. Užduočių sąs.
II d. 22 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. Apibūdina jo nutarimus. |
6.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Autonomija,
baltieji, daraktorius, Didysis Vilniaus seimas, graždanka, gudai
(baltarusiai), knygnešys, kontribucija, krajovcai, manifestacijos, periodika,
publicistas, raudonieji, rusų pradų atkūrimo programa, represija, tarmė,
tuteišis. |
LAIKAS
II d. 218 ir
219 p. užduotys. |
|
|
7. Permainos
Lietuvos ūkyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie permainas Lietuvos ūkyje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, kad nepaisant pramonės augimo. Lietuva išliko žemės ūkio kraštas. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Kumetis,
telekomunikacija, tranzitas, vienkiemis. |
LAIKAS
II d. 200202 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 23 p. 1 užd. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių sąs.
II d. 23 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
Lietuvos ūkio permainas XIX a. |
8. Vilnius:
miestas ir miestiečiai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Vilniuje XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Vilnius buvo vienas iš moderniausių Rusijos imperijos miestų. |
Apklausa,
darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Diližanas,
konkė, miesto dūma, omnibusas, salonas. |
LAIKAS
II d. 203206 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 24 p. 1užd. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių sąs.
II d. 25 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
gyvenimą Vilniaus mieste XIX a. |
9. Mažoji
Lietuva |
1.
Suformuoti vaizdinius apie lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. 2. Ugdyti
suvokimą, kad dvi istorinių aplinkybių atskirtos tautos dalys nenutraukė jas
siejančių ryšių. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Būras,
germanizacija. |
LAIKAS
II d. 207209 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 26 p. 1 užd. Lietuvos
istorijos atlasas 18 p. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių sąs.
II d. 26 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje. |
10. Geresnio
gyvenimo paieškos |
1.
Atskleisti lietuvių emigracijos priežastis XIX a. 2. Ugdyti
suvokimą, jog sunkiais laikais išeivija visada stengėsi padėti Lietuvai. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Migracija,
natūralusis gyventojų prieaugis. |
LAIKAS
II d. 211213 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 27 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių sąs.
II d. 27 p. 3,4 užduotys. |
Nurodo
lietuvių emigracijos priežastis XIX a. |
11.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Autonomija,
būras, daraktorius, knygnešys, kontribucija, kumetis, lietuvių tautinis
atgimimas, moderni tauta, represija, valstybės dūma. |
LAIKAS
II d. 218 ir
219 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 3740 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|
IX skyrius. Interesų kova |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 6 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Pirmasis
pasaulinis karas |
1.
Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog didžiausias iki tol vykęs konfliktas smarkiai sumažino Europos
įtaką pasaulyje. |
Aiškinimas,
darbas su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijomis,
diskusija, pokalbis. |
Agresija,
Antantės sąjunga, frontas, genocidas, pacifistinis, pandemija, pretekstas,
propaganda, Trilypė sąjunga. |
LAIKAS
II d. 222225 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 28 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 24, 25 p.
Pirmasis pasaulinis karas 1914 1918 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Pasirinktinai: 245 p.
užduotys. Užduočių sąs.
II d. 29 p. 35 užduotys. |
Nurodo
Pirmojo pasaulinio karo priežastis ir padarinius. |
2. Bolševikų
perversmas Rusijoje |
1.
Atskleisti bolševikų perversmo Rusijoje priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog bolševikams užgrobus valdžią taikus gyvenimas Rusijoje baigėsi. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio
tekstu. |
Bolševikai,
dekretas, dezertyras, eserai, institucija, Laikinoji vyriausybė, menševikai,
profesionalas revoliucionierius, Raudonoji gvardija, sovietai, Steigiamasis
susirinkimas. |
LAIKAS
II d. 226229 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 30 p. 13 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 28 p. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Pasirinktinai: 246
ir 247 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 31 p. 47 užduotys. |
Nurodo
bolševikų perversmo Rusijoje priežastis ir eigą.. |
3. Kelias į
komunizmą |
1.
Suformuoti vaizdinius apie bolševikų viešpatavimą Rusijoje. 2. Ugdyti
suvokimą, kad vietoje žadėtos visuotinės lygybės bolševikai įtvirtino
komunistinę diktatūrą. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio
tekstu. |
Buožė, ČK,
hiperinfliacija, karinis komunizmas, komunistai, liaudies priešas,
nacionalizavimas, raudonasis teroras, Raudonoji armija, rekvizicija,
socializmas, troika. |
LAIKAS
II d. 230233 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 32 p. 13 užduotys. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Užduočių sąs.
II d. 33 p. 48 užduotys. |
Apibūdina
bolševikų terorą Rusijoje. |
4. Lietuva
paskelbia nepriklausomybę |
1. Atskleisti
Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. 2. Ugdyti
suvokimą, kad paskelbtą nepriklausomybę reikėjo įtvirtinti ir apginti. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Lietuvos
Taryba, Mobilizacija, Oberostas, patriarchas. |
LAIKAS
II d. 234237 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 34 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių sąs.
II d. 34 p. 35 užduotys. |
Nurodo
Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes. |
5. Ant
Rusijos imperijos griuvėsių |
1. Suformuoti
vaizdinius apie Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos
ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę. 2. Ugdyti
suvokimą, jog kiekviena tauta turi teisę savarankiškai tvarkyti savo likimą. |
Lyginamoji
analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir
dokumentais, diskusija |
|
LAIKAS
II d. 238243 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 35 p. 1, 2 užduotys. Naujųjų laikų
istorijos atlasas 9 kl. 29 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių sąs.
II d. 36 p. 35 užduotys. |
Apibūdina
Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos
kelią į nepriklausomybę. |
6.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau
lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Agresija,
Antantė, bolševikai, buožė. ČK, dezertyras, genocidas, karinis komunizmas,
liaudies priešas, Lietuvos Taryba, mobilizacija, nacionalizacija,
Oberostas, profesionalus revoliucionierius, propaganda, sovietai. |
LAIKAS
II d. 248 ir
249 p. užduotys. Užduočių sąs.
II d. 3740 p. užduotys pasirinktinai. |
|
|