Teminis planas vadovėliui LAIKAS 9, BRIEDIS, 2006

 

Įvadinis skyrius

Siūlomas pamokų skaičius: 1 pamoka

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

Įvadas. Kaip dirbti su vadovėliu LAIKAS?

1. Suformuoti vaizdinius apie naujųjų laikų istorijos laikotarpį.

2. Toliau ugdyti suvokimą kaip dirbti su vadovėliu LAIKAS.

 Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija.

 

LAIKAS I d. 4–7 p. iliustracijų, teksto nagrinėjimas.

 

Apibūdina naujųjų laikų istorijos laikotarpį.

I skyrius. Revoliucijų metas

Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Apšvietos epocha

1. Atskleisti esminius Apšvietos epochos bruožus.

2. Supažindinti su svarbiausiais Apšvietos epochos laimėjimais.

Darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Apšvieta, apšviestasis absoliutizmas, dogma, enciklopedija, kosmopolitizmas, masonai, prigimtinės žmogaus teisės, respublika, revoliucija, švietėjai.

LAIKAS I d.

10–13 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 1 p. 1, 2 užduotys.

Viduramžių istorijos atlasas 8kl. 27 p.

LAIKAS I d. 2 užd.

Užduočių sąs. I d. 2 p. 3–6 užduotys.

 

 

 

Apibūdina esminius Apšvietos epochos bruožus.

2. Jungtinių Amerikos Valstijų susikūrimas

1. Suformuoti vaizdinius apie Jungtinių Amerikos Valstijų susikūrimą.

2. Ugdyti suvokimą, kad amerikiečių pergalė Nepriklausomybės kare skatino ir europiečius vaduotis iš karalių priespaudos.

Diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Boikotas, federacija, kongresas, nacija, Nepriklausomybės deklaracija, prezidentas, tautinė savimonė, Teisių bilis.

LAIKAS I d.

14–17 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 3 p. 1–3 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9kl. 10 p.

LAIKAS I d. 5 užd.

Pasirinktinai:

27 p. užduotys.

 

 

Užduočių sąs. I d. 4 p. 4–8 užduotys.

Apibūdina amerikiečių kelią į nepriklausomybę.

3. Didžioji Prancūzijos revoliucija

1. Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, jog Didžioji Prancūzijos revoliucija iki pamatų sugriovė buvusią valdžią ir santvarką.

Diskusija, darbas dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Generaliniai luomai, Įstatymų leidžiamasis susirinkimas, kokarda, konstitucinė monarchija, Nacionalinė gvardija, Nacionalinis susirinkimas, sankiulotai, Steigiamasis susirinkimas, trečiasis luomas, Žmogaus ir piliečio teisių deklaracija.

LAIKAS I d.

18–21 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 5 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 10 p. arba Vidurinių mažių istorijos atlasas 8kl. 31 p.

LAIKAS I d. 6 užd.

 

 

Užduočių sąs. I d. 6 p. 3–6 užduotys.

Nurodo Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis.

4. „Revoliucija ryja savo vaikus“

1. Suformuoti vaizdinius apie tolesnį revoliucijos raidos etapą.

2. Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos teigiamas ir neigiamas puses.

Darbas su žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais, iliustracijų nagrinėjimas.

Diktatūra, ešafotas, giljotina, jakobinai, kontrrevoliucija, Konventas, pilietinis karas, revoliucinis tribunolas, Termidoras, teroras,

LAIKAS I d.

22–25 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 7 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 10 p

LAIKAS I d. 5 užd.

Pasirinktinai:

28 ir 29 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 8 p. 3–6 užduotys.

Nurodo teigiamas ir neigiamas Didžiosios Prancūzijos revoliucijos puses.

5. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Apšvieta, apšviestasis absoliutizmas, diktatūra, Generaliniai luomai, jakobinai, konstitucija, konstitucinė monarchija, kosmopolitizmas, masonai, nacija, pilietinis karas, respublika, revoliucija, tautinė savimonė, teroras.

LAIKAS I d.

30 ir 31 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 39 p. užduotys.

 

 

II skyrius. ATR nuopuolis ir žlugimas

Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Abiejų Tautų Respublikos I padalijimas

1. Atskleisti ATR I padalijimo priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, kad ATR I padalijimas paskatino apsišvietusius didikus bei bajorus susirūpinti valstybės ateitimi.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija.

Anarchija, Baro konfederacija, „Familija“, konfederacija, respublikonai, Vilniaus–Radomo konfederacija.

LAIKAS I d.

34–37 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 9 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p.

Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS I d. 3 užd.

Pasirinktinai:

51 p. užduotys.

Užduočių sąs. I d. 10 p. 3–6 užduotys.

Nurodo I ATR padalijimo priežastis.

2. Reformų metas

1. Suformuoti vaizdinius apie ATR vykdytas reformas po I padalijimo.

2. Ugdyti suvokimą, jog Gegužės 3- iosios konstitucija–viena iš pažangiausių ATR įvykdytų reformų.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Abiejų Tautų tarpusavio įžadas, įstatymų sargyba, Ketverių metų seimas, Nuolatinė taryba, Targovicos konfederacija.

LAIKAS I d.

38–41 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 11 p. 1–3 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p.

Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS I d. 5 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 12 p. 4–7 užduotys.

 

Apibūdina riterių gyvenimą viduramžiais.

3. Abiejų Tautų Respublikos agonija

1. Atskleisti 1794 metų sukilimo priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, kad nesėkmingas sukilimas priartino ATR valstybingumo panaikinimą.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Aneksija, dalgininkai, deputacija, generalgubernatorius, gubernatorius, gubernija, Lietuvos tautinė aukščiausioji taryba, manifestas, patriotas, Polaneco universalas, rublis.

LAIKAS I d.

42–45 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 13 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 7 p. arba Viduramžių atlasas 8 kl. 30 p., Lietuvos istorijos atlasas 14 p.

Lietuvos Didžioji kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS I d. 6 užd.

 

 

 

Užduočių sąs. I d. 13 p. 3,4 užduotys.

Nurodo 1794 metų sukilimo priežastis.

4. Apšvietos idėjos LDK švietime, kultūroje ir ūkyje

1. Suformuoti vaizdinius apie Apšvietos idėjas LDK švietime, kultūroje ir ūkyje.

2. Supažindinti su svarbiausiomis reformomis.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija.

Bankrotas, Edukacinė komisija, ekonomija, klasicizmas, kolegija, milicija, pijorai, vicekancleris.

LAIKAS I d.

46–49 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 14 p. 1–4 užduotys.

Viduramžių istorijos atlasas 8kl. 27 p.

LAIKAS I d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 15 p. 5–7 užduotys.

Nurodo pagrindines Apšvietos idėjoms įtakos turėjusias reformas LDK.

5. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Abiejų Tautų tarpusavio įžadas, anarchija, aneksija, bankrotas, Edukacinė komisija, ekonomija, „Familija“, gubernija, klasicizmas, konfederacija, patriotas, rublis.

LAIKAS I d.

52 ir 53 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 39 p. užduotys.

 

 

III skyrius. „Napoleono epocha“

Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Napoleonas: generolas tampa imperatoriumi

1. Suformuoti vaizdinius apie Napoleono kilimą karjeros laiptais.

2. Ugdyti suvokimą, jog karjeros aukštumų Napoleonas pasiekė visų pirma asmeninių savybių dėka.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Amnestija, didybės manija, Direktorija, kapralas, koalicija, kodeksas, konkordatas, konsulas, plebiscitas, spekuliacija.

LAIKAS I d.

56–58 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 16 p. 1–3 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 5 p.

LAIKAS I d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 17 p. 4–6 užduotys.

Apibūdina Napoleono kilimą karjeros laiptais.

2. Pergalės ir pralaimėjimai

1. Suformuoti vaizdinius apie Napoleono karus, pergales ir pralaimėjimus.

2. Atskleisti Napoleono karų padarinius.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Blokada, frankas, gerilja, hercogas, maršalas.

LAIKAS I d.

59–61 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 18 p. 1–2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 5 p.

LAIKAS I d. 1 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 19 p. 3–6 užduotys.

Apibūdina Napoleono karus.

3. Prancūzmetis Lietuvoje

1. Suformuoti vaizdinius apie Napoleono valdymą Lietuvoje.

2. Atskleisti prancūzmečio padarinius Lietuvai.

Aiškinimas, darbas su iliustracijomis, dokumentais, darbas su vadovėlio tekstu, diskusija.

Laikinoji komisija, legionai, marionetė, polonezas, rekvizicija, Varšuvos kunigaikštystė.

LAIKAS I d.

62–64 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 20 p. 1–3 užduotys.

LAIKAS I d. 4 užd.

Pasirinktinai:

70 ir 71 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 20 p. 4, 5 užduotys.

Apibūdina Napoleono politiką Lietuvoje

4. Vienos kongresas

1. Suformuoti vaizdinius apie Vienos kongreso eigą.

2. Atskleisti Vienos kongreso rezultatus.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Diplomatas, Restauracija, Šventoji sąjunga, uzurpatorius, Vienos kongresas.

LAIKAS I d.

65–67 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 21 p. 1–3 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 6 p.

LAIKAS I d. 4 užd.

 

 

Užduočių sąs. I d. 22 p. 4–7 užduotys.

Nurodo Vienos kongreso rezultatus.

5. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Amnestija, blokada, Direktorija, gerilja, konkordatas, plebiscitas, rekvizicija, spekuliacija, Šventoji sąjunga, uzurpatorius.

LAIKAS I d.

72 ir 73 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 39 p. užduotys.

 

 

IV skyrius. Carų valdžioje

Siūlomas pamokų skaičius: 6 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Vilniaus universitetas–Lietuvos kultūros centras

1. Suformuoti vaizdinius apie kultūrinį gyvenimą Vilniaus universitete.

2. Ugdyti suvokimą, kad Vilniaus universitetas XIX a. pradžioje buvo Lietuvos kultūros centras.

Aiškinimas, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis.

Kraštotyra, kultūrinė autonomija, kuratorius, litografija, romantizmas.

LAIKAS I d.

76–79 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 23 p. 1, 2 užduotys.

LAIKAS I d. 6 užd.

Pasirinktinai:

69 p. užduotys.

Užduočių sąs. I d. 24 p. 3–5 užduotys.

 

Apibūdina kultūrinį Vilniaus universiteto gyvenimą.

2. 1830–1831 metų sukilimas

1. Atskleisti 1830–1831 metų sukilimo priežastis.

2. Suformuoti vaizdinius apie sukilimo eigą bei padarinius.

Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu.

„Lenkų pradų naikinimo“ programa, kapituliacija, Vyriausiasis komitetas.

LAIKAS I d.

80–82 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 25 p. 1, 2 užduotys.

Lietuvos istorijos atlasas 15 p.

LAIKAS I d. 6 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 25 p. 3, 4 užduotys.

 

Nurodo 1830–1831 metų sukilimo priežastis bei padarinius.

3. Tauta nepanoro išnykti

1. Suformuoti vaizdinius apie lietuvių tautos ir kalbos padėtį XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog net sunkiausiu tautai metu viltis išlikti, išsaugoti kalbą nepražuvo.

Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu.

Baublys, blaivybės brolijos, lietuvininkas, lietuvybė, mužikkas, odė, polonizacija, tautodailė, tautosaka.

LAIKAS I d.

83–86 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 26 p. 1, 2 užduotys.

Pasirinktinai:

95 p. užduotys.

Lietuvos istorijos atlasas 18, 19 p.

LAIKAS I d. 6 užd.

Pasirinktinai:

96 ir 97 p. užduotys.

Užduočių sąs. I d. 27 p. 3–6 užduotys.

 

Apibūdina lietuvybės žadintojų veiklą.

4. XIX a. Lietuvos visuomenė

1. Suformuoti vaizdinius apie XIX a. Lietuvos visuomenę.

2. Ugdyti suvokimą, kad didžiausią Lietuvos visuomenės dalį sudarė valstiečiai.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Inteligentija, pagalvės mokestis, rekrutų prievolė.

LAIKAS I d.

87 ir 89 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 28 p. 1 užd.

LAIKAS I d. 5 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 28 p. 2, 3 užduotys.

 

Apibūdina XIX a. Lietuvos visuomenę.

5. Dvarai ir pirkios

1. Atskleisti įvairių Lietuvos luomų pasaulėžiūros, buities ypatybes.

2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. Lietuva buvo visų pirma žemės ūkio kraštas.

Lyginamoji analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija

Balana, baudžiavinis ūkis, guvernantė, kontušas, palivarkas, prievaizdas, putra, stuba, žiponas.

LAIKAS I d.

90–93 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 29 p. 1, 2 užduotys.

LAIKAS I d. 5 žd.

 

Užduočių sąs. I d. 30 p. 3–5 užduotys.

 

Nurodo diduomenės ir varguomenės pasaulėžiūros bei gyvenimo būdo skirtumus.

6. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Baudžiavinis ūkis, blaivybės brolijos, inteligentija, kapituliacija, kultūrinė autonomija, „lenkų pradų naikinimo programa“, pagalvės mokestis, palivarkas, polonizacija, rekrutas, romantizmas.

LAIKAS I d.

98 ir 99 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 39 p. užduotys.

 

 

V skyrius. „Tautų pavasaris“

Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Bundančios tautos

1. Atskleisti 1848–1849 m. revoliucijų priežastis Europoje.

2. Ugdyti suvokimą, jog nuo XIX a. vis svarbesnį vaidmenį ima vaidinti tauta ir tautinės valstybės idėja.

Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis.

Asimiliacija, nacionalizmas, „tautų pavasaris“, tautinė mažuma, šovinizmas.

LAIKAS I d.

102–104 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 31 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 9 p.

Pasaulis 1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS II d. 4 užd.

Pasirinktinai:

115 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 32 p. 3–7 užduotys.

 

Nurodo 1848–1849 m. revoliucijų priežastis. Skiria nacionalizmą nuo šovinizmo.

2. Tautų kalėjimas

1. Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos vidaus ir užsienio politiką XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad Rusijoje klestėjo neribota caro valdžia.

Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Dekabristai, despotas, despotizmas, ekspansija, katorga.

LAIKAS I d.

105–107 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 33 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 15 p.

Pasaulis 1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS II d. 5 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 34 p. 4–6 užd.

 

Apibūdina carinės Rusijos vidaus ir užsienio politiką

XIX a.

3. Plieninis kancleris suvienija Vokietiją

1. Suformuoti vaizdinius apie vokiečių tautos kovą už valstybės suvienijimą.

2. Ugdyti suvokimą, jog daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo Prūsijos kunigaikštystė.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Kancleris, kaizeris, provokacija, reichas, reparacijos.

LAIKAS I d.

108–110 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 35 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 13 p.

Pasaulis 1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS I d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 35 p. 3, 4 užduotys.

 

Apibūdina vokiečių tautos kelią į valstybės suvienijimą.

4. Viva Italia!

1. Suformuoti vaizdinius apie italų tautos kovą už valstybės suvienijimą.

2. Ugdyti suvokimą, kad daugiausiai prie valstybės suvienijimo prisidėjo Sardinijos–Pjemonto karalystė.

Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Agitacija, „Jaunoji Italija“, karbonarai.

LAIKAS I d.

111–113 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. I d. 36 p. 1 užd.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 13 p.

Pasaulis 1830 – 1914 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

LAIKAS II d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. I d. 36 p. 2, 3 užduotys.

 

Apibūdina italų tautos kelią į valstybės suvienijimą.

5. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Agitacija, despotas, ekspansija, federacija, kaizeris, katorga, nacionalizmas, provokacija, reichas, reparacijos, šovinizmas, „Tautų pavasaris“

LAIKAS I d.

116 ir 117 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. I d. 37–40 p. užduotys.

 

 

 

 

 

 

VI skyrius. Mašinos keičia pasaulį

Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Pramonės revoliucija

1. Atskleisti pramonės revoliucijos priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, jog pramonės revoliucija iš esmės pakeitė žmonių gyvenimą.

Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis.

Agrarinė revoliucija, fabrikas, fermerių ūkis, garo mašina, industrializacija, mechanizacija, pramonės revoliucija, savikaina, specializacija, urbanizacija.

LAIKAS II d. 126–129 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. II d. 1 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p.

 

LAIKAS II d. 4 užd.

Pasirinktinai:

151 p. užduotys

 

Užduočių sąs. II d. 2 p. 3–5 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p.

Nurodo pramonės revoliucijos padarinius.

2. Kapitalistai ir darbininkai

1. Suformuoti vaizdinius apie kapitalistų ir darbininkų tarpusavio santykius XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad suklestėjus kapitalizmui, buržuazija lobo, o darbininkai skurdo.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Akcija, birža, buržuazija, demonstracija, investicija, kapitalas, kapitalizmas, monopolis, peticija, profesinė sąjunga, proletaras, streikas.

LAIKAS II d. 130–133 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 3 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p.

 

 

LAIKAS II d. 5 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 4 p. 3, 4 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9kl. 8 p.

 

Apibūdina kapitalistų ir darbininkų santykius XIX a.

3. Modernios politinės sistemos formavimasis XIX a.

1. Suformuoti vaizdinius apie modernios politinės sistemos formavimąsi XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog XIX a. susiformavusi politinė sistema padėjo šiuolaikinių demokratinių valstybių pagrindus.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Anarchizmas, ideologija, klasė, komunistai, komunizmas, konservatizmas, liberalizmas, partija, pilietinė visuomenė, proletariato diktatūra, socializmas, socialdemokratija.

LAIKAS II d. 134–137 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. II d. 5 p. 1, 2 užduotys.

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Užduočių sąs. II d. 5 p. 1–3 užd.

 

 

Skiria ir apibūdina politines sistemas, susiformavusias XIX a.

4. Pasikeitęs pasaulis: mokslas, technika, žmogus

1. Suformuoti vaizdinius apie pasaulio raidą XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog XIX a., sparčiai tobulėjant mokslui bei technikai, gyvenimas pasikeitė labiau nei bet kurioje kitoje epochoje.

Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Dirižablis, evoliucija, kompromituoti, konvejeris, metropolitenas, pasterizavimas, progresas.

LAIKAS II d.

138–141 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 6 p. 1, 2 užduotys.

 

 

LAIKAS II d. 7 užd.

Pasirinktinai:

152 ir 153 p. užduotys.

 

Užduočių sąs. II d. 6 p.  3, 4 užduotys.

 

 

Nurodo pagrindinius žmonijos laimėjimus XIX a.

5. Kasdienis žmonių gyvenimas

1. Atskleisti kasdienio žmonių gyvenimo ypatybes XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. mada žengė koja kojon su praktiškumu.

Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas.

Cilindras, frakas, emancipacija, feminizmas, korsetas, krinolinas, lornetas, parafinas, redingotas, sufražistės, surdutas.

LAIKAS II d.

142–145 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 7 p. 1–3 užduotys.

 

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Užduočių sąs. II d. 7 p. 4, 5 užduotys.

 

Apibūdina kasdienį žmonių gyvenimą XIX a.

6. Naujasis menas: nuo romantizmo iki modernizmo

1. Suformuoti vaizdinius apie meno kryptis, įsivyravusias XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog sparčiai besikeičiantis XIX a. menas atspindėjo tuo metu visuomenėje vykstančias permainas.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Dagerotipija, dangoraižis, eklektika, gelžbetonis, impresionizmas, kinematografas, mistika, modernizmas, realizmas.

LAIKAS II d.

146–149 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 9 p. 1 užd.

 

LAIKAS II d.

4 užd.

Užduočių sąs. II d. 10 p. 2–4 užduotys.

 

 

Skiria ir apibūdina XIX a. meno bruožus.

7. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Buržuazija, demonstracija, doktrina, emigracija, feminizmas, impresionizmas, industrializacija, kapitalizmas, konservatizmas, liberalizmas, modernizmas, monopolis, pramonės revoliucija, progresas, proletariatas, socializmas.

LAIKAS II d.

154 ir 155 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.

 

 

 

VII skyrius. Už Europos ribų

Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. JAV tampa galinga valstybe

1. Suformuoti vaizdinius apie JAV politinę bei ekonominę raidą XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. JAV tapo viena iš galingiausių pasaulio valstybių.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

„Aukso karštligė“, kukluksklanas, linčo teismas, prerijos, rezervacija, segregacija.

LAIKAS II d. 158–160 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 11 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p.

 

LAIKAS II d. 5 užd.

Pasirinktinai:

174 ir 175 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 11 p. 3, 4 užduotys.

 

 

Apibūdina JAV raidą XIX a.

2. Pasaulio užkariavimas–imperializmas

1. Atskleisti imperializmo priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, jog imperializmas paskatino įtampos plėtrą pasaulyje.

Darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija.

Dominija, imperializmas, metropolija, protektoratas, rasizmas, status quo.

LAIKAS II d. 161–164 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 12 p. 1–3 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 15, 16, 17, 23 p.

 

LAIKAS II d. 7 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 11 p. 1, 2 užduotys.

Užduočių sąs. II d. 13 p. 4–6 užduotys.

 

Nurodo imperializmo priežastis.

3. Tolimosios Rytų šalys

1. Atskleisti Indijos, Kinijos, Japonijos raidos ypatybes XIX a.–XX a. pradž.

2. Ugdyti suvokimą, kad ilgą laiką Indija, Kinija, Japonija buvo priklausomos nuo Vakarų valstybių įtakos.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Korupcija, meidzi, opijus, Ost Indijos kompanija.

LAIKAS II d.

165–168 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 12 p. 1, 2 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 23 p.

 

LAIKAS II d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 12 p. 3–5 užduotys.

 

Apibūdina Indijos, Kinijos, Japonijos raidą XIX a.–XX a.pr.

4. Lotynų Amerika

1. Suformuoti vaizdinius apie Lotynų Amerikos raidą XIX a.–XX a. pr.

2. Ugdyti suvokimą, kad Vytauto valdymo metais LDK pasiekė galios viršūnę.

Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Kaudiljas, kreolas, Lotynų Amerika, metisas, mulatas.

LAIKAS II d.

169–171 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 15 p. 1, 2 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 11 p.

 

LAIKAS II d. 5 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 12 p. 3, 4 užduotys.

 

 

Apibūdina Lotynų Amerikos raidą XIX a.–XX a. pr.

5. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Dominija, imperializmas, kaudiljas, kreolas, kukluksklanas, Linčo teismas, meidzi, metisas, metropolija, rasizmas, rezervacija, segregacija.

LAIKAS II d.

176 ir 177 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.

 

 

 

VIII skyrius. „Atbundanti tauta“

Siūlomas pamokų skaičius: 11 pamokų

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. 1863 metų sukilimas

1. Atskleisti 1863 metų sukilimo priežastis.

2. Suformuoti vaizdinius apie sukilimo eigą.

Apklausa, lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

„Baltieji“, karo padėtis, manifestacija, „raudonieji“.

LAIKAS II d. 180–183 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 16 p. 1 užd.

 

Lietuvos istorijos atlasas 16 p.

 

LAIKAS II d. 7 užd.

Pasirinktinai:

173 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 16 p. 2, 3 užduotys.

 

Nurodo 1863 m. sukilimo priežastis. Apibūdina sukilimo eigą.

2. Knygnešių laikai

1. Suformuoti vaizdinius apie Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo.

2. Ugdyti suvokimą, jog prasidėjęs tautos rusinimas buvo skaudus smūgis lietuvių kultūrai.

Pokalbis, lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Daraktorius, graždanka, knygnešys, kontribucija, Kražių skerdynės, represija, „rusų pradų atkūrimo“ programa, žandaras.

LAIKAS II d. 184–187 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 17 p. 1, 2 užduotys.

 

Lietuvos istorijos atlasas 17 p.

 

LAIKAS II d. 7 užd.

Pasirinktinai:

215 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 18 p. 3, 6 užduotys.

 

Apibūdina Rusijos imperijos politiką Lietuvoje po 1863 metų sukilimo.

3. Lietuvių tautinis atgimimas

1. Atskleisti lietuvių tautinio atgimimo priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, kad prasidėjęs tautinis atgimimas paskatino modernios lietuvių tautos formavimąsi.

Pokalbis, lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

„Aušra“, bendrinė (literatūrinė) kalba, credo, klojimo teatras, lietuvių tautinis atgimimas, moderni tauta, naujadaras, periodika, publicistas, tarmė, „Varpas“.

LAIKAS II d. 188–191 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 19 p. 1, 2 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 19 p.

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Pasirinktinai:

216 ir 217 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 20 p. 3–7 užduotys.

 

Nurodo lietuvių tautinio atgimimo priežastis.

4. Skilusi tauta

1. Atskleisti tautinės priklausomybės problemą Lietuvoje XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. Lietuvoje lietuvybė sunkiai skynėsi kelią.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis.

Gudai (baltarusiai), krajovcai, litvomanas, „paprastoji kalba“, tuteišis.

LAIKAS II d. 192–195 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 21 p. 1, 2  užduotys.

 

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Užduočių sąs.

Apibūdina tautinės priklausomybės klausimą Lietuvoje XIX a.

5. Didysis Vilniaus seimas

1. Apibūdinti Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes.

2. Ugdyti suvokimą, jog Didysis Vilniaus seimas oficialiai iškėlė valstybės su sostine Vilniumi atkūrimo idėją.

Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė.

Autonomija, Didysis Vilniaus seimas, Lietuvių mokslo draugija, valstybės dūma.

LAIKAS II d. 196–199 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 22 p. 1, 2 užduotys.

 

 

LAIKAS II d. 8 užd.

Užduočių sąs. II d. 22 p. 3, 4 užduotys.

 

Nurodo Didžiojo Vilniaus seimo sušaukimo aplinkybes. Apibūdina jo nutarimus.

6. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Autonomija, „baltieji“, daraktorius, Didysis Vilniaus seimas, graždanka, gudai (baltarusiai), knygnešys, kontribucija, krajovcai, manifestacijos, periodika, publicistas, „raudonieji“, „rusų pradų atkūrimo programa“, represija, tarmė, tuteišis.

LAIKAS II d.

218 ir 219 p. užduotys.

 

 

7. Permainos Lietuvos ūkyje

1. Suformuoti vaizdinius apie permainas Lietuvos ūkyje XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, kad nepaisant pramonės augimo. Lietuva išliko žemės ūkio kraštas.

Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Kumetis, telekomunikacija, tranzitas, vienkiemis.

LAIKAS II d. 200–202 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

 

Užduočių sąs. II d. 23 p. 1 užd.

 

LAIKAS II d. 6 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 23 p. 2, 3 užduotys.

 

Apibūdina Lietuvos ūkio permainas XIX a.

8. Vilnius: miestas ir miestiečiai

1. Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą Vilniuje XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog Vilnius buvo vienas iš moderniausių Rusijos imperijos miestų.

Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas.

Diližanas, konkė, miesto dūma, omnibusas, salonas.

LAIKAS II d. 203–206 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 24 p. 1užd.

 

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Užduočių sąs. II d. 25 p. 2, 3 užduotys.

 

 

Apibūdina gyvenimą Vilniaus mieste XIX a.

9. Mažoji Lietuva

1. Suformuoti vaizdinius apie lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje.

2. Ugdyti suvokimą, kad dvi istorinių aplinkybių atskirtos tautos dalys nenutraukė jas siejančių ryšių.

Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis.

Būras, germanizacija.

LAIKAS II d.

207–209 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 26 p. 1 užd.

 

Lietuvos istorijos atlasas 18 p.

 

LAIKAS II d. 5 užd.

Užduočių sąs. II d. 26 p. 2, 3 užduotys.

 

Apibūdina lietuvių gyvenimą Mažojoje Lietuvoje.

10. Geresnio gyvenimo paieškos

1. Atskleisti lietuvių emigracijos priežastis XIX a.

2. Ugdyti suvokimą, jog sunkiais laikais išeivija visada stengėsi padėti Lietuvai.

Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija.

Migracija, natūralusis gyventojų prieaugis.

LAIKAS II d.

211–213 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 27 p. 1, 2 užduotys.

 

 

LAIKAS II d. 5 užd.

Užduočių sąs. II d. 27 p. 3,4 užduotys.

 

 

Nurodo lietuvių emigracijos priežastis XIX a.

11. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Autonomija, būras, daraktorius, knygnešys, kontribucija, kumetis, lietuvių tautinis atgimimas, moderni tauta, represija, valstybės dūma.

LAIKAS II d.

218 ir 219 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.

 

 

 

IX skyrius. Interesų kova

Siūlomas pamokų skaičius: 6 pamokos

Pamokos tema

Pamokos tikslai

Metodai

Sąvokos

Praktinė veikla

Namų darbai

Pasiekimai

1. Pirmasis pasaulinis karas

1. Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, jog didžiausias iki tol vykęs konfliktas smarkiai sumažino Europos įtaką pasaulyje.

Aiškinimas, darbas su dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis.

Agresija, Antantės sąjunga, frontas, genocidas, pacifistinis, pandemija, pretekstas, propaganda, Trilypė sąjunga.

LAIKAS II d. 222–225 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 28 p. 1, 2 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 24, 25 p. Pirmasis pasaulinis karas 1914 – 1918 m. Lietuvos Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007.

 

 

LAIKAS II d. 6 užd.

Pasirinktinai:

245 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 29 p. 3–5 užduotys.

 

Nurodo Pirmojo pasaulinio karo priežastis ir padarinius.

2. Bolševikų perversmas Rusijoje

1. Atskleisti bolševikų perversmo Rusijoje priežastis.

2. Ugdyti suvokimą, jog bolševikams užgrobus valdžią taikus gyvenimas Rusijoje baigėsi.

Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu.

Bolševikai, dekretas, dezertyras, eserai, institucija, Laikinoji vyriausybė, menševikai, profesionalas revoliucionierius, Raudonoji gvardija, sovietai, Steigiamasis susirinkimas.

LAIKAS II d. 226–229 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 30 p. 1–3 užduotys.

 

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 28 p.

 

LAIKAS II d. 7 užd.

Pasirinktinai:

246 ir 247 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 31 p. 4–7 užduotys.

Nurodo bolševikų perversmo Rusijoje priežastis ir eigą..

3. Kelias į komunizmą

1. Suformuoti vaizdinius apie bolševikų viešpatavimą Rusijoje.

2. Ugdyti suvokimą, kad vietoje žadėtos visuotinės lygybės bolševikai įtvirtino komunistinę diktatūrą.

Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu.

Buožė, ČK, hiperinfliacija, karinis komunizmas, komunistai, „liaudies priešas”, nacionalizavimas, „raudonasis teroras”, Raudonoji armija, rekvizicija, socializmas, „troika”.

LAIKAS II d. 230–233 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 32 p. 1–3 užduotys.

 

LAIKAS II d. 7 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 33 p. 4–8 užduotys.

Apibūdina bolševikų terorą Rusijoje.

4. Lietuva paskelbia nepriklausomybę

1. Atskleisti Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes.

2. Ugdyti suvokimą, kad paskelbtą nepriklausomybę reikėjo įtvirtinti ir apginti.

Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė.

Lietuvos Taryba, Mobilizacija, Oberostas, patriarchas.

LAIKAS II d. 234–237 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 34 p. 1, 2 užduotys.

 

LAIKAS II d. 6 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 34 p. 3–5 užduotys.

Nurodo Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo aplinkybes.

5. Ant Rusijos imperijos griuvėsių

1. Suformuoti vaizdinius apie Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę.

2. Ugdyti suvokimą, jog kiekviena tauta turi teisę savarankiškai tvarkyti savo likimą.

Lyginamoji analizė, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija

 

LAIKAS II d. 238–243 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas.

Užduočių sąs. II d. 35 p. 1, 2 užduotys.

Naujųjų laikų istorijos atlasas 9 kl. 29 p.

 

LAIKAS II d. 4 užd.

 

Užduočių sąs. II d. 36 p. 3–5 užduotys.

Apibūdina Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Baltarusijos ir Ukrainos kelią į nepriklausomybę.

 

6. Apibendrinamoji pamoka

1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą.

2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius.

3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti.

Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu.

Agresija, Antantė, bolševikai, buožė. ČK, dezertyras, genocidas, karinis komunizmas, „liaudies priešas“, Lietuvos Taryba, mobilizacija, nacionalizacija, Oberostas, profesionalus revoliucionierius, propaganda, sovietai.

LAIKAS II d.

248 ir 249 p. užduotys.

Užduočių sąs. II d. 37–40 p. užduotys pasirinktinai.