Teminis
planas atnaujintam vadovėliui LAIKAS 8, BRIEDIS, 2014
Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 1 pamoka |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
Viduramžiai ir
naujieji laikai |
1. Suformuoti vaizdinius apie viduramžių ir
naujųjų laikų istorijos laikotarpį 2. Ugdyti
suvokimą, kad viduramžiai ir naujieji laikai įvairiose Europos
šalyse prasidėjo skirtingu laiku. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu
ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Analai, kronika,
Naujieji laikai (amžiai), Viduramžiai. |
LAIKAS I d. 6 ir 8
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 52, 53 ir 88, 89. |
Laikas I d. 1–5
užduotys. |
Skiria ir
apibūdina viduramžių ir naujųjų laikų istorijos
laikotarpius. |
|
||||||
I skyrius. Ant Romos imperijos griuvėsių |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1.
Krikščionybės plitimas |
1. Atskleisti krikščionybės
paplitimo Europoje priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jogkrikščionybė – viena išpasaulinių
religijų. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Abatas, msionierius, ordinas, popiežius, romanai. |
LAIKAS I d. 12–14 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 1 p. 1,2 užduotys. Senovės
istorijos atlasas 7 kl. 22
p. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 10 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 8, 9. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
Laikas I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 2 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: Laikas I d. 38 ir 39 p.
užduotys. |
Nusako
krikščionybės įtaką visuomenei, valstybei ir
kultūrai viduramžių Europoje. |
2. Bizantija |
1. Suformuoti vaizdinius apie Bizantijos
politinį ir visuomeninį gyvenimą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Bizantijos imperijoje išsaugotas antikos paveldas. |
Darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Ikona,
katalikybė, mozaika, patriarchas, stačiatikybė. |
LAIKAS I d. 15–17 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 3 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 6 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 54, 55. |
LAIKAS I d. 2 užd. Užduočių
sąs. I d. 4 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
Bizantijos imperijos politinius ir kultūros pasiekimus. |
3. Alacho vardu |
1. Atskleisti islamo atsiradimo
priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad islamas – viena iš pasaulinių religijų. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Arabeska, islamas,
kalifas, Koranas, mečetė, musulmonas. |
LAIKAS I d. 18–20 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 5 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 7 p. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 56, 57. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 6 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo islamo
atsiradimo aplinkybes, apibūdina musulmoniškąją
kultūrą. |
4. Imperatorius Karolis Didysis |
1. Suformuoti vaizdinius apie frankų
imperijos sukūrimą. 2. Atskleisti
frankų imperijos nuopelnus Europos kultūriniam palikimui. |
Darbas su
žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais,
iliustracijų nagrinėjimas. |
Beneficija,
dinastija, frankai, grafas, karolingų atgimimas. |
LAIKAS I d. 21–23 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 7 p. 1,2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 4, 5
p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 58, 59. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 8 p. 3, 4 užduotys. |
Išryškina
būdingiausius frankų valstybės ir valdžios bruožus. |
5. Vikingai –
pirkliai ir užkariautojai |
1. Atskleisti vikingų žygių
priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad vikingai buvo ne tik pirkliai ir užkariautojai, bet ir
atradėjai. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Berserkas, drakaras,
kolonija, konungas, runos, saga, vikingas. |
LAIKAS I d. 24–26 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 9 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 8 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 60. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 10 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo vikingų
įtaką viduramžių Europos raidai. |
6. Viduramžių
santvarka – feodalizmas |
1. Atskleisti feodalizmo susiformavimo
priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad viduramžiais žmonės priklausė tam tikroms
įstatymuose apibrėžtoms visuomenės grupėms –
luomams. |
Darbas su
žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais,
iliustracijų nagrinėjimas. |
Feodalizmas, feodas,
luomas, senjoras, vasalas. |
LAIKAS I d. 27–29 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 11 p. 1–3 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 11 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 66, 67. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 12 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo slavų
tautų skilimo į stačiatikius priežastis. |
7. Riterių
pasaulis |
1. Suformuoti vaizdinius apie
riterių gyvenimą viduramžiais. 2. Atskleisti
riterystės saulėlydžio priežastis. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Donžonas, herbas,
heroldas, riteris, turnyras. |
LAIKAS I d. 30–32 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 67. Užduočių
sąs. I d. 13 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 6 užd. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina
riterių gyvenimą viduramžiais. |
8. Sunki
valstiečių dalia |
1. Suformuoti vaizdinius apie
valstiečių gyvenimą viduramžiais. 2. Atskleisti
baudžiavos irimo priežastis Europoje. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Baudžiauninkai,
dešimtinė, duoklė, dvaras, lažas, natūrinis ūkis. |
LAIKAS I d. 33–35 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 72, 73. Užduočių
sąs. I d. 15 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 16 p. 3–5 užduotys. Pasirinktinai: Laikas I d. 37 p. užduotys. |
Nurodo
būdingiausius valstiečių luomo bruožus, apibūdina jų
gyvenimą viduramžiais. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Drakaras,
beneficija, asimiliacija, islamas, misionierius, donžonas, senjoras,
dinastija, runos, patriarchas, stačiatikybė, katalikybė, Koranas,
berserkas, saga. |
LAIKAS I d. 40 ir 41 p.
užduotys. |
|
|
|
||||||
II skyrius. Krikščioniškasis viduramžių
pasaulis |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1.
Viduramžių žmogaus pasaulėžiūra |
1. Suformuoti vaizdinius apie pasaulio
sampratą viduramžiais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog viduramžiais pasaulio tvarka ir valdymas buvo priskiriami
Dievui. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Pasaulėžiūra,
piligrimas, raganų medžioklė, relikvijos. |
LAIKAS I d. 44–46 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 17 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 1 užd. Užduočių
sąs. I d. 18 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
viduramžių žmogaus pasaulio suvokimą. |
2. Kas
viršesnis – popiežius ar imperatorius? |
1. Suformuoti vaizdinius apie valdžios
pasiskirstymą viduramžiais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog viduramžiais nuolatos varžėsi tarp religinė ir
pasaulietinė valdžios. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Celibatas, eretikas,
erezija, inkvizicija, kardinolas, konkordatas. |
LAIKAS I d. 47–49 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 62, 63. Užduočių
sąs. I d. 19 p. 1, 2 užduotys |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: Laikas I d. 70-71 p.
Užduotys. Užduočių
sąs. I d. 20 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
religinę ir pasaulietinę valdžias. |
3. Dievo vardu:
kryžiaus žygiai |
1. Atskleisti kryžiaus žygių
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą,
kad kryžiaus žygiai turėjo ir teigiamų, ir neigiamų
padarinių. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Kryžiaus žygiai,
kryžininkas, pogromas, rekonkista, vienuolių riterių ordinai. |
LAIKAS I d. 50–52 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 21 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 10 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 64, 65. Viduramžiai
Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: 69 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 22 p. 3, 4 p. užduotys. |
Nurodo kryžiaus
žygių priežastis, teigiamas ir neigiamas puses. |
4. Mongolai –
grėsmė iš Rytų |
1. Suformuoti vaizdinius apie
mongolų visuomenę ir gyvenimo būdą. 2. Atskleisti
mongolų galybės priežastis. |
Darbas su
žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir dokumentų
nagrinėjimas, diskusija. |
Aukso orda, chanas,
jarlykas, jurta, mongolai, orda. |
LAIKAS I d. 53–55 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 23 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 11 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 74. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 24 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
mongolų visuomenę ir gyvenimo būdą. |
5. Kasdienis
žmonių gyvenimas viduramžiais |
1. Suformuoti vaizdinius apie
viduramžių kasdienybę. 2. Atskleisti
viduramžių ir šiandienos kasdienio gyvenimo skirtumus. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Epidemija. |
LAIKAS I d. 56–58 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 25 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: 108 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 26 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
kasdienį gyvenimą viduramžiais. |
6. Viduramžių
miestai |
1. Atskleisti viduramžių miestų
kūrimosi priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie gyvenimą viduramžių mieste. |
Darbas su
iliustracijomis, dokumentais, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
diskusija. |
Cechas, getas,
gildija, Hanzos miestų sąjunga, savivalda, meras. |
LAIKAS I d. 59–61 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 73. Užduočių
sąs. I d. 27 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 28 p. 3 užd. |
Apibūdina viduramžių
miestų gyvenimą. |
7. Nuo
vienuolynų mokyklų iki universitetų |
1. Suformuoti vaizdinius apie
mokymąsi ir mokslą viduramžiais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog viduramžiais mokslas tarnavo Dievui. |
Diskusija, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Astrologija, alchemija,
rektorius, teologija, universitetas. |
LAIKAS I d. 63–64 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 70, 71. Užduočių
sąs. I d. 29 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 30 p. 3-5 užduotys. |
Apibūdina
viduramžių Europos mokslą ir švietimą. |
11. Menas Dievo
garbei |
1. Suformuoti vaizdinius apie
viduramžių meną. 2. Ugdyti
suvokimą, kad giliai tikintys viduramžių žmonės didingiausius
ir gražiausius meno kūrinius skyrė Dievui garbinti. |
Darbas su
iliustracijomis, dokumentais, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
diskusija. |
Freska, gotika, grigališkasis
choralas, katedra, miniatiūra, romanika, vitražas. |
LAIKAS I d. 65–67 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 71. Užduočių
sąs. I d. 31 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 32 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
viduramžių meną. |
12. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Kryžiuočių
ordinas, pogromas, getas, gildija, meras, Hanzos miestų sąjunga,
gildija, rektorius, savivalda, alchemija, epidemija, fakultetas, rektorius,
katedra, teologija, alchemija, piligrimas, chanas, relikvijos, rekonkista,
miniatiūra, miraklis, jarlykas, romanas, romanika, vitražas. |
LAIKAS I d. 72 ir 73 p.
užduotys. |
|
|
|
||||||
III skyrius. Lietuva: nuo pirmojo paminėjimo iki
pagoniškosios imperijos |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Baltų
kaimynai slavai ir vikingai |
1. Suformuoti vaizdinius apie baltų santykius su slavais ir
vikingais. 2. Ugdyti suvokimą, jog pirmosios krikščionių misijos
į altų kraštus buvo nesėkmingos. |
Darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, aiškinimas, diskusija. |
Cerkvė, Didysis tautų kraustymasis, kirilica, slavai. |
LAIKAS I d. 76–78 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 60. Užduočių
sąs. I d. 33 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 34 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina baltų santykius su kaimynais slavais ir vikingais. |
2. Valstybės
priešaušriu |
1. Suformuoti vaizdinius apie
mūsų protėvių gyvenimą iki valstybės
sukūrimo. 2. Atskleisti
žemių konfederacijos svarbą tuometinei visuomenei. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
„Gerieji
žmonės”, konfederacija, kunigaikštis, laukas, laukininkas, žemė. |
LAIKAS I d. 79–81 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 35 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių istorijos
atlasas 8 kl. 13 p. arba Lietuvos istorijos
atlasas 4 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 76. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 1 užd. Pasirinktinai: 102 ir 103 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 36 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
baltų gyvenimą iki valstybės sukūrimo. |
3. Kryžiumi ir
kalaviju |
1. Atskleisti kryžiaus žygių į
baltų kraštus priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie svarbiausius kovų prieš kryžiuočius momentus. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Arbaletas,
Kalavijuočių ordinas, Kryžiuočių ordinas, Livonijos
ordinas, magistras. |
LAIKAS I d. 82–84 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 37 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 15 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 5 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 77. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 6 užd. Pasirinktinai: 101 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 38 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo kryžiaus
žygių į baltų kraštus priežastis. |
4. Mindaugas
įkuria Lietuvos valstybę |
1. Atskleisti Lietuvos valstybės
susiformavimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad kunigaikštis Mindaugas buvo vienas iš Lietuvos
valstybės kūrėjų. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Valstybė,
Voruta. |
LAIKAS I d. 85–87 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 39 p. 1 – 3 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 13 p.
arba Lietuvos
istorijos atlasas 4
p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 76. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: 96 ir 97 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 40 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo
valstybės susikūrimo priežastis. |
5. Gediminas –
karys ir diplomatas |
1. Suformuoti vaizdinius apie Gedimino laikų
valstybės valdymą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog Gediminas daugelį pergalių pasiekė
vadovaudamasis diplomatija. |
Aiškinimas, darbas
su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Diplomatija,
Gediminaičiai, tolerancija. |
LAIKAS I d. 88–90 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 41 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 14 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 5 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 78. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 42 p. 3 – 5 užduotys. |
Apibūdina
Gedimino laikų valstybės valdymą. |
6. Algirdas ir
Kęstutis |
1. Suformuoti vaizdinius apie Algirdo ir
Kęstučio laikų valstybės valdymą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Algirdas buvo rytinių, o Kęstutis –
vakarinių LDK sienų gynėjas. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
|
LAIKAS I d. 91–93 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 43 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 15 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 5 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 79. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis žemėlapis.
Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 44 p. 3 – 5 užduotys. |
Apibūdina
Algirdo ir Kęstučio laikų valstybės valdymą. |
7. Pagoniškosios
Lietuvos kultūra |
1. Suformuoti vaizdinius apie
ikikrikščioniškąją Lietuvos kultūrą ir visuomenę. 2. Ugdyti
suvokimą, jog nemaža dalis pagoniškosios kultūros elementų iki
šių dienų išliko lietuvių tradicijose ir papročiuose. |
Aiškinimas,
diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Ilgieji, kuopa,
ornamentas, paprotinė teisė, sutartinė. |
LAIKAS I d. 94–96 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 45 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 46 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
ikikrikščioniškosios Lietuvos kultūrą. |
8. Kasdienis žmonių gyvenimas
pagonybės laikais |
1. Suformuoti vaizdinius apie
kasdienį žmonių gyvenimą pagonybės laikais. 2. Ugdyti suvokimą, jog dėl
sunkių gyvenimo ir darbo sąlygų, nepilnavertės mitybos,
menkų medicinos žinių, žmonių gvenimo trukmė buvo gerokai
trumpesnė nei mūsų laikais. |
Diskusija, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
|
LAIKAS I d. 97–99 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 47 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 48 p. 3 užd. |
Apibūdina
kasdienį žmonių gyvenimą pagonybės laikais. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Cerkvė,
Kalavijuočių ordinas, Kryžiuočių ordinas, diplomatija,
„gerieji žmonės”, tolerancija, kryžiuočiai, tolerancija,
konfederacija, kuopa, paprotinė teisė, sutartinė. |
LAIKAS I d. 102 ir 103 p.
užduotys. Užduočių
sąs. I d. 49–55 p. užduotys. |
|
|
IV skyrius. Viduramžių ruduo |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Karalius ir
parlamentas Anglijoje |
1. Suformuoti vaizdinius apie Anglijos
valstybės įkūrimą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad parlamentas apribojo Anglijos karaliaus valdžią. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Didžioji
laisvių chartija, lordas, luominė monarchija, parlamentas, šerifas. |
LAIKAS II d. 118–120
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 1 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 18 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 68. Viduramžiai
Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 2 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
parlamento vaidmenį viduramžių Anglijoje. |
2. Karališkoji
Prancūzija |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Prancūzijos valstybės suvienijimą. 2. Atskleisti
šimtamečio karo priežastis ir eigą. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Bajoras, generaliniai
luomai, reabilitacija. |
LAIKAS II d. 121–123
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 3 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 18 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 69. Viduramžiai
Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II d. 4 p. 3–6 užduotys. |
Palygina Anglijos ir
Prancūzijos valdymą viduramžiais. |
3. Dievo rykštė |
1. Atskleisti maro epidemijos priežastis
viduramžių Europoje. 2. Suformuoti
vaizdinius apie maro sukeltus padarinius viduramžių Europai. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Avinjono
nelaisvė, Didysis skilimas. |
LAIKAS II d. 124–126
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 69. Užduočių
sąs. II d. 5 p. 1–3 užduotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 6 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo maro
priežastis viduramžių Europoje. |
4. Turkai osmanai |
1. Supažindinti su turkų osmanų
užkariavimais. 2. Atskleisti turkų
osmanų valdymo politiką užkariautuose kraštuose. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Despotija, haremas,
janyčaras, sultonas, viziris. |
LAIKAS II d. 127–129
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 101. Užduočių
sąs. II d. 7 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 18 p. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II d. 8 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo turkų
osmanų užkariavimus. |
5. Didieji
geografiniai atradimai |
1. Atskleisti didžiųjų
geografinių atradimų priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad didieji geografiniai atradimai pakeitė to meto
pasaulėvaizdį, paskatino mokslo plėtrą. |
Apklausa, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų
nagrinėjimas. |
Astroliabija,
Didieji geografiniai atradimai, karavelė, kompasas. |
LAIKAS II d. 130–132
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 9 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 19 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 90, 91. Geografinės
kelionės ir atradimai. Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II d. 12 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
didžiųjų geografinių atradimų priežastis, įvardija
didžiuosius atradimus. |
6. Renesansas |
1. Suformuoti vaizdinius apie
pasaulėvaizdžio pasikeitimą Renesanso laikotarpiu. 2. Ugdyti
suvokimą, jog sparti mokslo raida pakeitė Visatos sampratą. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Humanizmas, perspektyva,
Renesansas, utopija. |
LAIKAS II d. 133–135
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 11 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 92, 93. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai: 139 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 12 p. 4 – 6 užduotys. |
Apibūdina
pasaulėvaizdžio pasikeitimą Renesanso laikotarpiu. |
7. Spausdinta knyga
keičia pasaulį |
1. Suformuoti vaizdinius apie knygų
spausdinimo išradimą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog knygų spausdinimo išradimas paskatino mokslo,
naujų idėjų plitimą. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Inkunabulai, litera,
pergamentas. |
LAIKAS II d. 136–137
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 13 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 23 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 93. |
LAIKAS II d. 2 užd. |
|
8. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Renesansas,
pergamentas, Didieji geografiniai atradimai, despotija, utopija, parlamentas,
janyčarai, reabilitacija, humanizmas, astroliabija, inkunabulas, luominė
monarchija, generaliniai luomai. |
LAIKAS II d. 140 ir 141 p.
užduotys. |
|
|
V skyrius, Europėjanti LDK |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Jogaila –
Lietuvos ir Lenkijos valdovas |
1. Atskleisti Krėvos sutarties
sudarymo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Lietuvos krikštas priartino valstybę prie
katalikiškos Europos, sudarė sąlygas plisti krikščioniškai
Vakarų Europos kultūrai. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Jogailaičiai,
Krėvos sutartis, Personalinė unija. |
LAIKAS II d. 144–146
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 14 p. 1–3 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 14 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 80, 81. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 15 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo Krėvos
sutarties sudarymo priežastis, jos įtaką valstybės raidai. |
2. Vytautas – LDK
valdovas |
1. Suformuoti vaizdinius apie Vytauto
valdymą. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Vytauto valdymo metais LDK pasiekė galios
viršūnę. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Astravo sutartis, Lucko
suvažiavimas, valstybingumas. |
LAIKAS II d. 147–149
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 16 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 16 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 6 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 82. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 17 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo svarbiausius
Vytauto nuopelnus valstybei. |
3. Žalgirio
mūšis |
1. Suformuoti vaizdinius apie Žalgirio
mūšio eigą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog lietuvių pergalė Žalgirio mūšyje galutiniai
pakirto Ordino galybę ir prestižą. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Melno taika,
Torūnės taika. |
LAIKAS II d. 150–152
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 18 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 17 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 7 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 83. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XIII- XV a.). Sieninis
žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių
sąs. II d. 19 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Žalgirio mūšio eigą, nurodo mūšio išdavas. |
4. LDK didikų
valdžioje |
1. Atskleisti didikų įtakos
didėjimo Lenkijos – Lietuvos valstybėje priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog lemiamą žodį valstybės valdyme turėjo
Ponų taryba ir seimas. |
Apklausa, darbas su
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Didikai, Lietuvos
Statutai, ponų taryba, seimas. |
LAIKAS II d. 153–155
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 20 p. 1 užd. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 86. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 21 p. 2, 3 užduotys. |
Apibūdina
valstybės valdymą valdžioje įsigalėjus Ponų tarybai. |
5. LDK
visuomenės ir kultūros permainos po krikšto |
1. Suformuoti vaizdinius apie LDK
visuomenę XVI – XVII a. 2. Ugdyti
suvokimą,jog gausiausią LDK visuomenės grupę sudarė
valstiečiai. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Lietuvos metraščiai,
Lietuvos Metrika, Magdeburgo teisė. |
LAIKAS II d. 156–158
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 22 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 87. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 23 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina LDK
XVI – XVII a. visuomenę. |
6. Valstiečiai
tampa baudžiauninkais |
1. Atskleisti valstiečių tapsmo
baudžiauninkais aplinkybes. 2. Ugdyti
suvokimą, kad valstiečių kasdienybė tapus baudžiauninkais
itin pasunkėjo. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Činšas,
gatvinis kaimas, palivarkas, valakas. |
LAIKAS II d. 159–161
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 24 p. 1–3 užduotys. |
LAIKAS II d. 8 užd. Užduočių
sąs. II d. 25 p. 4, 5 užduotys. |
Palygina
valstiečių padėtį iki ir pobaudžiaviniu laikotarpiu. |
7. Vilnius –
LDK sostinė |
1. Atskleisti gyvenimo Vilniuje ypatybes
XVI a. 2. Suformuoti
vaizdinius apie miesto vaizdą, architektūrą, XIV – XVI a. |
Apklausa, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Arsenalas, magistratas. |
LAIKAS II d. 162–164
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 26 p. 1, 3 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 8 p. |
LAIKAS II d. 6 užd. Pasirinktinai: 170 ir 171 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 26 p. 2 užd. |
Apibūdina
gyvenimą Vilniuje XIV – XVI a. |
8. Tolerancijos dvasia:
nekrikščionys Lietuvoje |
1. Suformuoti vaizdinius apie
nekrikščionių gyvenimą LDK. 2. Ugdyti
suvokimą, jog nekrikščionių atžvilgiu LDK vyravo tolerancijos
dvasia. |
Pokalbis, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Karaizmas, kenesa,
litvakai, rabinas, sinagoga. |
LAIKAS II d. 165–167
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 28 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 84, 85. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai: 169 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 29 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
nekrikščionių padėtį LDK. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Lietuvos metraščiai,
Lietuvos Metrika, arsenalas, činšas, Magdeburgo teisė, palivarkas,
rabinas, valakas, magistratas, arsenalas, Didikai, Lietuvos Statutai,
ponų taryba, seimas, sinagoga. |
LAIKAS II d. 172 ir 173 p.
užduotys. |
|
|
|
||||||
VI skyrius. Naujas pasaulio vaizdas |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Reformacija |
1. Atskleisti reformacijos atsiradimo
priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad reformacinis judėjimas paskatino keistis
katalikybę, kuri ilgainiui atsikratė daugumos ydų. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Anglikonų
bažnyčia, indulgencija, protestantizmas, reformacija, simonija,
tezė. |
LAIKAS II d. 176–178
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 30 p. 1 – 3 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 20 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 94. |
LAIKAS II d. 6 užd. Pasirinktinai: 195 p. užduotys Užduočių
sąs. II d. 31 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo reformacijos
priežastis, apibūdina katalikų ir protestantų
tikėjimų skirtumus. |
2. Katalikų
bažnyčia atsinaujina |
1. Atskleisti katalikų ir
reformatų tarpusavio kovos eigą ir svarbiausius etapus. 2. Ugdyti
suvokimą, jog ryžtingi katalikų veiksmai padėjo atsikovoti
prarastas pozicijas daugelyje Europos šalių. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Indeksas,
jėzuitų ordinas, kontrreformacija, Tridento susirinkimas,
Trisdešimties metų karas. |
LAIKAS II d. 179–181
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 32p. 1 – 3
užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 20 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 95. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių
sąs. II d. 33 p. 4 – 6 užduotys. |
Apibūdina
katalikų kovą su protestantais, nurodo jos padarinius. |
3. Jūrų
valdovės |
1. Atskleisti kolonializmo priežastis. 2. Suformuoti
vaizdinius apie kolonializmo padarinius Naujajam pasauliui. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Kolonializmas,
konkistadorai, Naujasis pasaulis, trikampė prekyba. |
LAIKAS II d. 182–184
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 34 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 26 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 96, 97. |
LAIKAS II d. 4 užd. Pasirinktinai: 196 ir 197 p. užduotys Užduočių
sąs. II d. 35 p. 3–6 užduotys. |
Nurodo kolonializmo
priežastis bei padarinius. |
4. Tolimosios
Rytų šalys |
1. Atskleisti Tolimųjų
Rytų šalių raidos ypatumus viduramžiais ir naujaisiais laikais. 2. Ugdyti
suvokimą, jog kartu su prekyba, kolonizacija vyko Vakarų ir
Rytų kultūrų mainai. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Budizmas, induzimas,
joga, konfucionizmas, samurajus, šiogūnas. |
LAIKAS II d. 185–188
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 36 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 23 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 74, 75. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 37 p. 3–6 užduotys. |
Apibūdina
Tolimųjų Rytų šalių raidą viduramžiais ir
naujausiais laikais. |
5. Pinigų galia |
1. Suformuoti vaizdinius apie pasaulio
ekonomikos raidą kapitalizmo formavimosi laikotarpiu. 2. Ugdyti
suvokimą, kad ekonomikos raida, naujų žemių atradimas,
laipsniškai keitė žmonių gyvenimo būdą. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Kapitalas,
kapitalizmas, manufaktūra, privati nuosavybė, rinka. |
LAIKAS II d. 189–191
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 38 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 26 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 102, 103. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II d. 39 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
pasaulio ekonomikos raidą kapitalizmo formavimosi laikotarpiu. |
6. Prašmatnusis
barokas |
1. Suformuoti vaizdinius apie esminius
baroko bruožus. 2. Supažindinti su
iškiliausiais baroko ir klasicizmo epochų kūrėjais. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Barokas. |
LAIKAS II d. 192–193
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 40 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 13 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 112. |
LAIKAS II d. 2 užd. |
Nurodo esminius
baroko bruožus. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Reformacija,
kapitalizmas, kolonializmas, trikampė prekyba, protestantizmas, barokas,
kontrreformacija, indulgencija, budizmas, induzimas, simonija,
konfucionizmas, samurajus, šiogūnas. |
LAIKAS II d. 198 ir 199 p.
užduotys. |
|
|
|
||||||
VIII skyrius. Drauge su Lenkija |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Liublino unija |
1. Atskleisti Liublino unijos sudarymo
priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad unija sustiprino LDK ir Lenkiją, padėjo
priešintis Rusijai. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Abiejų
Tautų Respublika, senatorius. |
LAIKAS II d. 202–204
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 41 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 24 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 9 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 104, 105. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II d. 42 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo Liublino
unijos sudarymo priežastis ir padarinius. |
2. Pirmųjų
renkamų valdovų laikais |
1. Apibūdinti karališkąją
valdžią ATR. 2. Atskleisti
pirmųjų renkamų valdovų valdymą. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Elekcinis seimas,
mitra, pacta conventa, paliaubos, tarpuvaldis. |
LAIKAS II d. 205–207
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 43 p. 1, 2 užduotys. Viduramžių
istorijos atlasas 8 kl. 25 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 11 p. |
LAIKAS II d. 6 užd. Pasirinktinai: 228 ir 229 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 44 p. 3 – 5 užduotys. |
Apibūdina
pirmųjų renkamų valdovų valdymą. |
3. Bajorų
valstybė |
1. Suformuoti vaizdinius apie bajorų
luomą LDK. 2. Ugdyti
suvokimą, kad bajorai buvo svarbiausias LDK luomas. |
Aiškinimas, darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Patriotas, pilietis,
plikbajoriai, politinė bajorų tauta. |
LAIKAS II d. 208–210
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 45 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 46 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
bajorų luomo įtaką LDK. |
4. Reformacijos
plitimas LDK |
1. Atskleisti protestantizmo kelią
į Lietuvą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog protestantizmas Lietuvoje nenurungė katalikybės. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Katekizmas, lietuvininkai,
Mažoji Lietuva. |
LAIKAS II d. 211–213
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 47 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 10 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 106, 107. |
LAIKAS II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II d. 48 p. 3 – 5 užduotys. |
Nurodo svarbiausius
protestantų nuopelnus Lietuvai. |
5. Katalikų
atsakas protestantams |
1. Atskleisti Bažnyčios
atsinaujinimo įtaką LDK kultūrai. 2. Atskleisti
unitų atsiradimo priežastis. |
Apklausa, darbas su
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Kalvarijos,
kolegija, logika, seminarija. |
LAIKAS II d. 214–216
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 49 p. 1–3 užduotys. Lietuvos
istorijos atlasas 10 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 108, 109. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 50 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo katalikų
kovos prieš protestantus būdus ir priemones, paaiškina unitų
atsiradimo priežastis. |
6. Bajoriškoji LDK
kultūra |
1. Suformuoti vaizdinius apie mokslą
ir kultūrą LDK XVI – XVII a. sandūroje. 2. Parodyti Vilniaus
akademijos indėlį į mokslą ir kultūrą
Lietuvoje. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Panegirika. |
LAIKAS II d. 217–219
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 51 p. 1 užd. Lietuvos istorijos
atlasas 13 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 107. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių
sąs. II d. 52 p. 2 užd. Pasirinktinai: 227 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 45 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
mokslo ir kultūros raidą Lietuvoje XVI – XVII a.
sandūroje. |
7. Gyvenimas mieste |
1. Suformuoti vaizdinius apie
miestiečių gyvenimą LDK. 2. Ugdyti
suvokimą, kad didesniems ir turtingesniems miestams valdovai
suteikė Magdeburgo teisę. |
Pokalbis, lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Brolija, koklis,
vaitas. |
LAIKAS II d. 220–222
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs.
II d. 53 p. 1–3 užduotys. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II d. 54 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina
gyvenimą LDK miestuose. |
8. Karų amžius |
1. Suformuoti vaizdinius apie LDK
politiką XVI a. pab. – XVII a. 2. Atskleisti
karų įtaką ATR silpnėjimui. |
Aiškinimas, darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Dinastinis karas,
kazokai, paliaubos. |
LAIKAS II d. 223–235
p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 55 p. 1, 2 užduotys. Lietuvos istorijos
atlasas 11, 12 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 110. Lietuvos Didžioji
kunigaikštystė (XVI- XVIII a.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 56 p. 3–5 užduotys. |
Apibūdina
karų įtaką ATR silpnėjimui. |
9. Apibendrinamoji
pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti
darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Abiejų
Tautų Respublika, senatorius, patriotas, leituvininkai, Mažoji Lietuva,
pilietis, politinė bajorų tauta, koklis, vaitas, dinastinis karas,
kazokai, paliaubos. |
LAIKAS II d. 230 ir 231 p. ir
234–237 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d. 57–64 p. užduotys. |
|
|