Teminis planas vadovėliui LAIKAS 7,
BRIEDIS, 2004
Įvadinis skyrius |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 3 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Kas yra
istorija ir kam ji reikalinga? |
1. Išaiškinti istorijos
mokslo svarbą ir paskirtį. 2. Ugdyti suvokimą, jog
praeities ir dabarties įvykių samprata skiriasi. |
Aiškinimas, pokalbis,
diskusija, darbas su vadovėlio tekstu. |
|
LAIKAS I d. 6 ir 7 p.
iliustracijų nagrinėjimas. |
LAIKAS I d. 5 užd. |
Suvokia ir nurodo istorijos
mokslo tikslus bei uždavinius. |
2. Istorijos šaltiniai
praeities liudininkai |
1. Askleisti istoriko
darbo metodus. 2. Ugdyti supratimą, kad
tiriant istorijos šaltinius būtinas kritiškas požiūris bei kuo didesnė
istorijos šaltinių įvairovė. |
Aiškinimas, lyginamoji
analizė, diskusija, darbas su vadovėlio tekstu. |
Archyvas, eksponatas,
interpretacija, numizmatas. |
LAIKAS I d. 8 ir 9 p.
iliustracijų nagrinėjimas. |
LAIKAS I d. 4 užd. |
Apibūdina pagrindinius
istoriko darbo principus, nurodo įvairius istorijos šaltinių tipus. |
3. Kaip orientuotis
istorijoje? |
1. Suformuoti vaizdinius
apie laiko sampratą istorijoje. 2. Ugdyti suvokimą, jog
istorija skirstoma į istorines epochas. |
Aiškinimas, lyginamoji
analizė, diskusija, schemų analizė. |
Chronologija, epocha,
kalendorius, periodizacija, priešistorė. |
LAIKAS I d. 10 ir 11 p.
iliustracijų nagrinėjimas. |
LAIKAS I d. 3 užd. |
Nurodo pagrindines
istorines epochas, nusako jų skirtumus ir panašumus. |
I skyrius.
Pasaulio priešistorė
|
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Žmogaus vystymasis |
1. Atskleisti pagrindinius
žmogaus raidos bruožus. 2. Ugdyti suvokimą, apie
egzistuojančias dvi žmonijos raidos teorijas. |
Aiškinimas, pokalbis,
diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumento analizė. |
Australopitekai, banda,
evoliucijos teorija, neandartaliečiai, paleolitas, pirmykščiai žmonės. Čarlzas Darvinas |
LAIKAS I d. 14 ir 15 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduoč. sąsiuv. I d. 1 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 4 p. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d 2 p. 2, 3 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 28 ir 29 p.
užduotys. |
Nusako kreacionistinės ir
evoliucinės žmogaus kilmės teorijos skirtumus ir panašumus. |
2. Medžiotojai ir rinkėjai |
1. Suformuoti vaizdinius
apie priešistorės žmonių gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog
priešistorės žmonių gyvenimas buvo glaudžiai susijęs su gamta. |
Darbas su vadovėlio tekstu
ir iliustracijomis, pokalbis. |
Gentis, giminė,
ietisvaidis,ledynmetis, mezolitas. |
LAIKAS I d. 16 ir 17 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduoč. sąsiuv. I d. 4 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 5 p. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 4 p. 2
užd. |
Įvertina gamtos vaidmenį
priešistorės žmonių gyvenime. Nurodo priešistorės žmonių
bendro gyvenimo tipus. |
3. Menas ir tikėjimas |
1. Atskleisti pagrindinius
priešistorės žmonių meno ir tikėjimo bruožus. 2. Ugdyti suvokimą, jog
meno ir tikėjimo atsiradimas padėjo priešistorės žmonėms galutinai atsiriboti
nuo gyvūnų pasaulio. |
Aiškinimas, diskusija,
darbas su iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Amuletas, įkapės, magija,
ritualas. |
LAIKAS I d. 18 ir 19 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduoč. sąsiuv. (I d.), 5
p. 2 užd. |
LAIKAS I d. 5,6 užd. Užduoč. sąsiuv. (I d.), 5
p. 1 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 27p. užduotis. |
Apibūdina pagrindinius
priešistorės žmonių pasaulėžiūros elementus. |
4. Neolitas didelių
permainų metas |
1. Formuoti supratimą, jog
neolito laikotarpiu priešistorės žmonių gyvenime įvyko esminių permainų. 2. Atskleisti pirmųjų
miestų atsiradimo priežastis. |
Aiškinimas, darbas su
žemėlpiu, iliustracijų analizė, pokalbis. |
Neolitas, neolito
revoliucija. |
LAIKAS I d. 20 ir 21 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduoč. sąsiuv. I d. 6 p.
1 užd., 7 p. 2 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 5 p. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. (I d.), 7 p.
3 užd. |
Apibūdina priešistorės
žmonių užsiėmimus ir jų kaitą. |
5. Neolito išradimai,
palengvinę žmonių gyvenimą |
1. Supažindinti su
pagrindiniais neolito laikotarpio išradimais. 2. Ugdyti suvokimą, jog
neolito laikotarpio išradimai palengvino žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas, diskusija,
lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis, schemos analizė. |
Amatas, karna, keramika,
mainai. |
LAIKAS I d. 22 ir 23 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 8 p. 4
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 8 p. |
LAIKAS I d. 4, 5 užduotys. Užduoč. sąsiuv. I d. 9 p.
5 užd. |
Nurodo svarbiausius
priešistorės žmonių atradimus ir laimėjimus. |
6. Metalų amžiai |
1. Suformuoti vaizdinius
apie metalų svarbą priešistorės žmonių gyvenime. 2. Supažindinti su pagrindiniais
metalų naudojimo kaitos etapais. |
Pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis. |
Asmeninė nuosavybė,
bronza, bronzos amžius, geležies amžius, šlakas, žalvario amžius. |
LAIKAS I d. 24 ir 25 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 9 p.1
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 5 ir 8 p. |
LAIKAS I d. 3, 5 užduotys. |
Įvertina metalų svarbą
priešistorės žmogaus gyvenime. |
7. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą
svarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, testas,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Neolito revoliucija,
asmeninė nuosavybė, evoliucijos teorija, bronzos amžius, įkapės,
mezolitas, mainai, ledynmetis, amuletas, geležies amžius, karna, paleolitas. |
LAIKAS I d. 30 ir 31 p. |
|
|
II skyrius. Lietuvos priešistorė |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Pirmieji Lietuvos
gyventojai |
1. Atskleisti priežastis,
lėmusias pirmųjų gyventojų atsikėlimą į Lietuvą. 2. Suformuoti vaizdinius
apie pirmųjų Lietuvos gyventojų verslus, gyvenimo būdą, tikėjimą. |
Darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, aiškinimas, pokalbis. |
Bučius, kultūra, protėvių
kultas, titnagas |
LAIKAS I d. 34 ir 35 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 11 p.1,
2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 6 p. arba Lietuvos istorijos atlasas 5 kl.
2p. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduočių sąs. I d. 12 p.
3, 4 užduotys. |
Nurodo laikotarpį, kada
Lietuvoje apsigyvena pirmieji gyventojai. Apibūdina pirmųjų Lietuvos
gyventojų verslus, gyvenimo būdą. |
2. Indoeuropie-čiai ateina
į Europą |
1. Suformuoti vaizdinius
apie indoeuropiečių atsikėlimą į Europą. 2. Supažindinti su
indoeuropiečių gyvenimo būdu, kultūros laimėjimais. 3. Ugdyti suvokimą, jog
indoeuropiečiai turėjo įtakos baltų susidarymui. |
Darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, aiškinimas, pokalbis. |
Asimiliacija,
indoeuropiečiai, Laivinių kovos kirvių ir virvelinės keramikos kultūra,
matriarchatas, patriarchatas, prokalbė. |
LAIKAS I d. 36 ir 37 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 13 p.1,
2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 7 p. |
LAIKAS I d. 3, 4,
užduotys. |
Įvardija pagrindinius
indoeuropiečių gyvenimo ir pasaulėžiūros elementus. Skiria patriachato ir
matriarchato sąvokas. |
3. Mūsų protėviai baltai |
1. Atskleisti baltų genčių
susidarymo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą jog
baltų genčių pagrindu susiformavo lietuvių, latvių bei prūsų tautos. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, schemos analizė, diskusija. |
Aisčiai, baltai, tarmė,
tauta, žemė". |
LAIKAS I d. 38 ir 39 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 14 p.1,
2 užduotys. Lietuvos istorijos atlasas 5 kl. 3
ir 23 p. |
LAIKAS I d. 4, 6 užduotys. Užduočių sąs. I d. 14 p. 3
užd., 17 p. 4 užd. Baltų gentys. Mokomasis
plakatas.Leidykla Briedis, 2007. |
Nurodo baltų gentis. |
4. Nuo akmeninio kaplio
iki geležinio norago |
1. Suformuoti vaizdinius
apie baltų žemdirbystę. 2. Ugdyti suvokimą, jog
geležies naudojimas labai palengvino baltų gyvenimą. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, aiškinimas, pokalbis. |
Balų rūda, gintaro keliai,
lydimas, lydiminė žemdirbystė. |
LAIKAS I d. 40 ir 41 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 15 p.1
užd. |
LAIKAS I d. 4 užd. |
Įvertina metalų svarbą baltų
gyvenime. |
5. Piliakalnių kraštas |
1. Atskleisti piliakalnių
svarbą baltų gyvenime. 2. Suformuoti vaizdinius
apie skirtingų visuomenės sluoksnių susidarymą. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, aiškinimas, pokalbis. |
Epidemija, kunigaikštis,
kuoras, piliakalnis, piliakalnis-slėptuvė, teritorinė bendruomenė. |
LAIKAS I d. 42 ir 43 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 15 p. 2
užd. arba Lietuvos istorijos atlasas
5 kl. 3 p. |
LAIKAS I d. 3 užd. |
Nurodo skirtingų
visuomenės sluoksnių susiformavimo priežastis. |
6. Senovės baltų tikėjimai |
1. Suformuoti vaizdinius
apie baltų tikėjimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog
baltų tikėjimas buvo glaužiai susijęs su gamta. |
Darbas su iliustracijomis,
su vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Alkas, dausos, pagonybė,
pilkapis, stabas, urna. |
LAIKAS I d. 43 ir 44 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 17 p. 5
užd. |
LAIKAS I d. 4 užd. |
Nurodo svarbiausius baltų
tikėjimo bruožus. |
7. Būstai ir verslai |
1. Suformuoti vaizdinius
apie baltų būstus, verslus. 2.Išskirti svarbiausius
baltų verslus. |
Darbas su iliustracijomis,
aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu. |
Asla, skiltuvas, vedega,
žaizdras. |
LAIKAS I d. 46 ir 47 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduoč. sąsiuv. (I d.), 16
p., 3 užd. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 51 p. užduotis. Baltų gentys. Mokomasis
plakatas. Leidykla Briedis, 2007. |
Nurodo pagrindinius baltų
verslus. |
8. Kaip rengėsi ir puošėsi
mūsų protėviai ? |
1. Suformuoti vaizdinius
apie mūsų protėvių aprangą bei papuošalus. 2. Ugdyti suvokimą, jog
puoštis mėgta dar žiloje senovėje. |
Darbas su iliustracijomis,
aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu. |
Autas, emalis, juvelyras,
naginės, nuometas. |
LAIKAS I d. 48 ir 49 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 17 p. 6
užd. |
LAIKAS I d. 4 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 52 ir 53 p.
užduotys. |
Apibūdina pagrindinius
baltų puošybos elementus. |
9. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu,žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, testas,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumento tekstu. |
Epidemija, lydiminė
žemdirbystė, asimiliacija, matriarchatas, titnagas, pagonybė, asla, naginės,
vedega, tauta, protėvių kultas, aisčiai, dausos, balų rūda, piliakalnis,
urna. |
LAIKAS I d. 54 ir 55 p. |
|
|
III skyrius. Egipto civilizacija |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Egiptas Nilo dovana |
1. Ugdyti suvokimą, jog Nilo upė
vaidino svarbų vaidmenį egiptiečių gyvenime. 2. Atskleisti Egipto valstybės
susiformavimo priežastis. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Delta, oazė, valstybė. |
LAIKAS I d. 58 ir 59 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 18 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 8 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 19 p. 3
užd. |
Apibūdina gamtos sąlygų įtaką paupių
civilizacijų atsiradimui ir vystymuisi. |
2. Faraonas dievas tarp žmonių |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
Egipto valdymą. 2. Atskleisti faraono vaidmenį Egipto
visuomenėje. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Dinastija, faraonas, nomas, nomarchas |
LAIKAS I d. 60 ir 61 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 19 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 8 p. Senovės Rytai Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 19 p. 3
užd., 21 p. 1 užd. |
Nusako žmogaus padėtį hierarchinėje
paupių civilizacijos visuomenėje. |
3. Visuomenė ir valstybė |
1. Suformuoti vaizdinius apie Egipto
visuomenės sanklodą. 2. Atskleisti pagrindinius Egipto
valstybės funkcionavimo bruožus. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, darbas su dokumentu. |
Centralizacija, hierarchinė visuomenė,
mokesčiai, privilegija, raštininkas, viziris. |
LAIKAS I d. 62 ir 63 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 23 p. 1
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 8 p. |
LAIKAS I d. 6, užd. Užduočių sąs. I d. 22 p. 2
užd. |
Nusako žmogaus padėtį hierarchinėje paupių civilizacijos
visuomenėje. |
4. Senovės Egipto kasdienybė |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
egiptiečių kasdienybę; 2.Ugdyti suvokimą, jog egiptiečių
kasdienybė skyrėsi priklausomai nuo visuomeninės padėties. |
Aiškinimas, pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis, darbas su dokumentu. |
|
LAIKAS I d. 64 ir 65 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 26 p. 1
užd. |
LAIKAS I d. 2, užd. Užduočių sąs. I d. 27 p.
2, 3 užd. |
Apibūdina egiptiečių kasdienio žmonių
gyvenimo bruožus. |
5. Egiptiečių tikėjimas |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
egiptiečių tikėjimą; 2.Ugdyti supratimą, kad egiptiečių
tikėjimas glaudžiai susijęs su gamta. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Balzamavimas, monoteizmas, mumija,
politeizmas, sarkofagas. |
LAIKAS I d. 66 ir 67 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 30 p. 1
užd. |
LAIKAS I d. 6, užd. Užduočių sąs. I d. 31 p.
2, 3 užduotys. |
Politeistines religijas palygina su
monoteistinėmis. |
6. Faraonų kapavietės |
1. Supažindinti su senovės egiptiečių
laidosenos ypatumais. 2. Supažindinti su piramidžių statybos
technika. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Hipogėjus, mastaba, piramidė. |
LAIKAS I d. 68 ir 69 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 32 p. 1
užd. Senovės Rytai Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių sąs. I d. 33 p. 2
užd. Pasirinktinai: Laikas I d. 76 ir 77 p. užduotys. |
Nurodo pagrindinius egiptiečių
kapaviečių tipus ir jų skirtumus. |
7. Raštas ir raštininkai |
1. Atskleisti rašto sukūrimo
aplinkybes. 2. Supažindinti su rašto stiliaus
kaita. 3. Ugdyti suvokimą, jog raštas svarbus
senovės civilizacijų laimėjimais. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Abėcėlė, dešifravimas, hieroglifai,
papirusas, piktograma. |
LAIKAS I d. 70 ir 71 p. iliustracijų,
dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 34 p. 1
užd. |
LAIKAS I d. 3 užd. Užduočių sąs. I d. 34 p.
2, 3 užduotys. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 75 p. užduotis |
Apibūdina vieną iš reikšmingiausių
egiptiečių civilizacijos laimėjimų rašto išradimą. |
8. Mokslas ir menas |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
Egipto mokslo ir meno raidą; 2. Atskleisti svarbiausius mokslo ir
meno laimėjimus. |
Darbas su vadovėlio tekstu,
iliustracijomis, dokumentu, aiškinimas, diskusija. |
Kanonas, perspektyva, satyra. |
LAIKAS I d. 72 ir 73 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 36 p. 1
užd. |
LAIKAS I d. 1, užd. Užduočių sąs. I d. 37 p. 2
užd. |
Apibūdina reikšmingiausius egiptiečių
civilizacijos laimėjimus. |
9. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu,žemėlapiu bei iliustracijomis. |
Apklausa raštu,
testas,darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Hieroglifai, satyra, oazė,
monoteizmas, mastaba, centralizacija, sarkofagas, kanonas, politeizmas,
nomas, piktograma, delta, papirusas, mumija. |
LAIKAS I d. 78 ir 79 p. |
|
|
IV skyrius. Civilizacijų lopšys |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Šalis tarp Tigro ir Eufrato |
1. Suformuoti vaizdinius apie Šumero
civilizacijos susikūrimą. 2. Atskleisti Šumero civilizacijos
politinę ir visuomeninę sanklodą. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija, darbas su žemėlapiu. |
Miestas-valstybė, zikuratas. |
LAIKAS I d. 82 ir 83 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs.I d. 39 p. 1,
3 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 9 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 1 užd. Užduočių sąs. I d. 39 p. 2
užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 98 ir 99 p.
užduotys. |
Apibūdina gamtos sąlygų įtaką paupių
civilizacijų atsiradimui ir vystymuisi. |
2. Turtingasis šumerų palikimas |
1. Atskleisti Šumero mokslo, technikos
ir kultūros laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog Šumero
civilizacijos laimėjimai labai svarbūs žmonijos raidai. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, dokumento analizė. |
Astrologija, astronomija, dantiraštis,
epas. |
LAIKAS I d. 84 ir 85 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 40 p.
4, 5 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 9 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. 41 p. 6
užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 97 p.
užduotis. |
Apibūdina reikšmingiausius šumerų
civilizacijos pasiekimus. |
3. Šumero dievai ir žmonės |
1. Suformuoti vaizdinius apie šumerų
religiją. 2. Atskleisti šumerų buities ypatumus. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, schemos analizė, diskusija. |
Demblys, glazūra, kraitis. |
LAIKAS I d. 86 ir 87 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 41 p. 7 užd. |
LAIKAS I d. 4 užd. |
Nusako žmogaus padėtį hierarchinėje
paupių civilizacijos visuomenėje. |
4. Dievo vartai" senovės
Babilonas |
1. Atskleisti Babilono iškilimo
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog rašytinės
teisės ištakos glūdi senovės Babilone. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, aiškinimas, ilustracijų ir dokumento analizė. |
Kodeksas, muitas |
LAIKAS I d. 88 ir 89 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 42 p. 8
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 9 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 4 užd. |
Nurodo Babilono teisinės sistemos
ypatumus. |
5. Žydai biblinė tauta |
1. Suformuoti vaizdinius apie
seniausią žydų tautos istorijos laikotarpį. 2. Ugdyti suvokimą, jog Biblija ne tik
literatūrinis bei religinis kūrinys, bet ir istorijos šaltinis. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, aiškinimas, ilustracijų ir dokumento analizė. |
Hebrajai, judaizmas, sandora, Tora. |
LAIKAS I d. 90 ir 91 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 43 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 10 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių sąs. I d. 43 p. 3
užd. |
Nurodo pagrindinius žydų istorijos
etapus. |
6. Izraelio klestėjimas ir nuosmukis |
1. Suformuoti vaizdinius apie
vėlyvesnįjį žydų tautos istorijos laikotarpį. 2. Atskleisti Izraelio karalystės
klestėjimo bei nuosmukio priežastis. |
Aiškinimas, darbas su
iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Diaspora, menora. |
LAIKAS I d. 92 ir 93 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 44 p. 4
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 10 p. |
LAIKAS I d. 5, 6 užduotys. |
Nurodo Izraelio valstybės klestėjimo
bei nuosmukio priežastis. |
7. Žydų buitis ir gyvenimo būdas |
1. Atskleisti žydų buities bei
gyvenimo ypatumus. 2. Supažindinti su pagrindinėmis žydų
tradicijomis, papročiais. |
Darbas su iliustracijomis,
vadovėliu, dokumentu. |
Košeris, šabas. |
LAIKAS I d. 94 ir 95 p.
iliustracijų, dokumentų. nagrinėjimas. |
LAIKAS I d. 4 užd. Užduoč. sąsiuv. (I d.), 44
p., 5 užd. |
Įžvelgia katalikiškos ir judaistinės
kultūros, tradicijų skirtumus. |
8. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu,žemėlapiu bei iliustracijomis, 3.Ugdyti gebėjimą
savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Darbas su iliustracijomis,
aiškinimas, žemėlapio ir dokumento analizė. |
Miestas - valstybė, Hamurabio
kodeksas, menora, Tora, judaizmas, Mesopotamija,
astrologija, izraelitai, dantiraštis, epas, zikuratas, šumerai. |
LAIKAS I d. 100 ir 101 p. |
|
|
V skyrius. Senovės Indija ir Kinija |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Senovės Indija |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
Indijos civilizaciją. 2. Išaiškinti senovės Indijos visuomenės
sanklodą. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija, darbas su žemėlapiu. |
Arijai, imperatorius, kastos, varnos. |
LAIKAS I d.104 ir 105 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 45 p. 1
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 11 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduočių sąs. I d. 46 p. 3
užd. |
Apibūdina gamtos sąlygų įtaką paupių
civilizacijų atsiradimui ir vystymuisi. |
2. Religijų ir kultūrų įvairovės šalis |
1. Atskleisti iš Indijos kilusių
pasaulinių religijų ypatumus. 2. Ugdyti suvokimą, jog Indija
išsiskyria kultūrine įvairove. |
Darbas su vadovėlio tekstu, darbas, su
iliustracijomis, darbas su dokumentu,
aiškinimas, diskusija |
Budizmas, induizmas, sanskritas,
vedos. |
LAIKAS I d.106 ir 107 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d. 40 p.
4, 5 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 11 p. |
LAIKAS I d. 5 užd. Užduočių sąs. I d. p.
45 2 užd. |
Nurodo religijų ir kultūrų įvairovę
senovės Indijoje. |
3. Paslaptingoji Geltonosios upės
civilizacija |
1. Suformuoti vaizdinius apie senovės
Kinijos civilizaciją. 2. Atskleisti Kinijos imperijos
susikūrimo priežastis. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, aiškinimas, diskusija. |
Hunai |
LAIKAS I d.108 ir 109 p.
iliustracijų analizė. Užduočių sąs. I d. 46 p. 1
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 11 p. Senovės Rytai. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS I d. 5 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 114 ir 115 p.
užduotys. |
Įvardija Kinijos imperijos susikūrimo
priežastis. |
4. Kinų kultūra ir didieji išradimai |
1. Atskleisti kinų kultūros
laimėjimus. 2. Supažindinti su svarbiausiais kinų
išradimais. |
Darbas su vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, aiškinimas, pokalbis. |
Akupunktūra, kaligrafija,
Konfucianizmas |
LAIKAS I d.110 ir 111 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. I d.
47p. 2 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 11 p. |
LAIKAS I d. 6 užd. Užduoč. sąsiuv. I d. 47p.
3 užd. Pasirinktinai: LAIKAS I d. 113 p. užd. |
Nurodo Kinijos civilizacijos laimėjimus. |
5. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą
savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Darbas su iliustracijomis,
aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu. |
Konfucianizmas, arijai, varnos,
kastos, vedos, imperatorius, akupunktūra, kaligrafija, budizmas,
sanskritas,induizmas, hunai. |
LAIKAS I d. 116 ir 117 p. Užduočių sąs. I d. 48 p. |
|
|
VI skyrius. Graikų pasaulis |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Graikų pasaulio susikūrimas |
1. Suformuoti vaizdinius apie graikų
pasaulio susikūrimą. 2. Atskleisti gamtos sąlygų įtaką
graikų pasauliui. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija, darbas su žemėlapiu. |
Achajai, dorėnai, tamsieji šimtmečiai. |
LAIKAS II d.126 ir 127 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 1 p.
1, 3 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 12 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai: Laikas II d. 144 ir 145 p.
užduotys. |
Nusako Viduržemio jūros pakrančių
gamtos sąlygas ir jų įtaką Antikos civilizacijoms. |
2. Miestų-valstybių šalis |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Graikijos visuomeninę bei politinę santvarką. 2. Ugdyti suvokimą, jog kiekvienas
graikų miestas kartu buvo ir atskira valstybė. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Agora, akropolis, aristokratai,
barbarai, pilietis, polis, tironas. |
LAIKAS II d.128 ir 129 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 1 p. 2
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 12 p. Senovės graikų pasaulis. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 1 užd. |
Apibūdina svarbiausius graikų polio
bruožus. |
3. Graikų kolonizacija |
1. Atskleisti graikų kolonizacijos
priežastis. 2. Išsiaiškinti graikų kolonizacijos
kryptis. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, dokumento analizė. |
Finikiečiai, galera, Heraklio stulpai,
kolonija, moneta. |
LAIKAS II d.130 ir 131 p. iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 2 p. 1
užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 13 p. Senovės graikų pasaulis. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 2 p. 2
užd. |
Nusako kolonizacijos priežastis bei kryptis. |
4. Olimpo dievai ir didvyriai |
1. Suformuoti vaizdinius apie graikų
religiją. 2. Ugdyti supratimą, kad mitai ir
legendos gali būti traktuojami kaip istorijos šaltiniai. |
Aiškinimas, pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis, darbas su dokumentais. |
Mitai, orakulas. |
LAIKAS II d.132 ir 133 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 3 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 13 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 4 p.
3, 4 užduotys. |
Palygina politeistines religijas su
monoteizmu. |
5. Olimpinės žaidynės |
1. Atskleisti olimpinių žaidynių
reikšmę graikų visuomenei. 2. Ugdyti suvokimą, jog olimpinės
žaidynės Graikijoje atsirado kaip religinių švenčių dalis. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Heraja, oratorius, Šventoji taika. |
LAIKAS II d.134 ir 135 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjmas. Užduočių sąs. II d. 6 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduoč. sąsiuv. II d. 7 p.
3, 8, 9 p. 4, 5 užduotys. |
Paaiškina olimpinių žaidynių vietą
graikų visuomeniniame gyvenime. |
6. Graikųpersų karai |
1. Atskleisti graikų- persų karų
priežastis. 2. Išaiškinti pagrindinius
graikųpersų karų etapus. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu, žemėlapiu. |
Hoplitas, iždas, strategas, triera. |
LAIKAS II d.136 ir 137 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 10 p.
2, 3 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 14 p. Senovės graikų pasaulis. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 10 p.1
užd. |
Nurodo graikųpersų karų prežastis. |
7. Atėnai amatų ir prekybos centras |
1. Suformuoti vaizdinius apie Atėnų
polio visuomeninę santvarką. 2. Ugdyti suvokimą, jog daugiausia
teisių ir privilegijų Atėnuose turėjo piliečiai. |
Darbas su vadovėlio tekstu, darbas, su
iliustracijomis, darbas su dokumentu,
aiškinimas, diskusija |
Metekas, Partenonas, Tautos
susirinkimas. |
LAIKAS II d.138 ir 139 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 11 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 13 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 12 p.
2, 3 užduotys. |
Nusako žmogaus socialinį statusą Atėnų
polyje. |
8. Sparta karių polis |
1. Suformuoti vaizdinius apie Spartos
polio visuomeninę santvarką. 2. Ugdyti suvokimą, jog pagrindinis Spartos
pragyvenimo šaltinis buvo karyba. |
Darbas su vadovėlio tekstu, darbas, su
iliustracijomis, darbas su dokumentu,
aiškinimas, diskusija. |
Helotai, lakoniška kalba, perioikai,
spartiatai. |
LAIKAS II d.140 ir 141 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 13 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 13 p. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 14 p.
2, 3 užduotys. |
Nusako žmogaus socialinį statusą
Spartos polyje. |
9. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo įgūdžius
su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą
savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
testas,darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Achajai, arsitokratas,
strategas, helotas, polis, tironas, Tautos susirinkimas, hoplitas, agora,
kolonija, metekas, perioikas, pilietis, orakulas, lakoniška kalba, oratorius. |
LAIKAS I d.146 ir 147 p. |
|
|
VII skyrius. Senovės Graikija: nuo klestėjimo iki Aleksandro
Makedoniečio |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Graikija demokratijos gimtinė |
1. Suformuoti vaizdinius apie Atėnų
polio valdymą. 2.Ugdyti suvokimą, jog Graikija buvo
demokratijos gimtinė. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Demas, demokratija, ostrakas. |
LAIKAS II d.150 ir 151 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 15 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. 15 p. 3
užd. Pasirinktinai: Laikas II d. 165 p.
užduotis. |
Nusako būdingiausius senovės Atėnų
demokratijos bruožus. |
2. Graikų šeima ir buitis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kasdienį senovės graikų gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog kasdieniame
graikų gyvenime buvo svarbios tradicijos ir papročiai. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Chitonas, himatijas, tunika. |
LAIKAS II d.152 ir 153 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 16 p.
1 užd. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. 17 p. 2 ,
18 p. 3, 4 užduotys. Pasirinktinai: Laikas II d. 143 p. užduotis. |
Apibūdina kasdienį žmonių gyvenimą
senovės Graikijoje. |
3. Graikų teatras |
1. Suformuoti vaizdinius apie graikų
teatrą; 2. Ugdyti suvokimą, jog Graikijoje
susiformavo šiuolaikinis teatras. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, darbas su dokumentu. |
Dramaturgas, komedija, orchestra,
skena, tragedija. |
LAIKAS II d.154 ir 155 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 19 p.
1 užd. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 19 p.
2, 3 užduotys. |
Apibūdina senovės graikų teatrą ir
palygina su šiandieniniu. |
4. Smalsumas skatina pažinimą: mokslas
senovės Graikijoje |
1. Supažindinti su senovės graikų
mokslo laimėjimais. 2. Ugdyti suvokimą, jog senovės graikų
mokslo laimėjimai šiandieninio mokslo pagrindas. |
Aiškinimas, pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis, darbas su dokumentu. |
Akademija, filosofas, filosofija,
palestra, pedagogas, stilius. |
LAIKAS II d. 156 ir 157 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 20 p.
4, 5 užuotys. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 21 p.
6, 23 p. 1, 2 užduotys. Pasirinktinai: 166 ir 167 p. užduotys. |
Apibūdina senovės graikų mokslo
laimėjimus. |
5. Graikų menas |
1. Supažindinti su senovės graikų meno
laimėjimais. 2. Ugdyti suvokimą, jog senovės graikų
meno laimėjimai šiandieninio meno pagrindas. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Kapitelis, kora, portikas. |
LAIKAS II d. 158 ir 159 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 21 p.
7, 22 p. 8 užduotys. |
LAIKAS II d. 4 užd. |
Apibūdina senovės graikų meno
laimėjimus. |
6. Aleksandras Makedonietis pasaulio
užkariautojas |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Aleksandro Makedoniečio užkariavimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog Aleksandro
Makedoniečio užkariavimų sėkmė tiesiogiai susijusi su jo asmenybės bruožais. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu, darbas su žemėlapiu. |
Falanga |
LAIKAS II d. 160 ir 161 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 24 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 15 p. Senovės graikų pasaulis. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 24 p.
2 užd. |
Nurodo pagrindinius Aleksandro
Makedoniečio užkariavimus. |
7. Aleksandrija helenistinio
pasaulio centras |
1. Atskleisti helenistinio pasaulio
laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog Aleksandras
Makedonietis tiesiogiai prisidėjo prie helenistinės kultūros plitimo. |
Darbas su vadovėlio tekstu, darbas, su
iliustracijomis, darbas su dokumentu, aiškinimas, diskusija. |
Helenizmas, katalogas, muzėjonas. |
LAIKAS II d. 162 ir 163 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 15 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 26 p. |
Apibūdina helenistinio pasaulio mokslo
bei kultūros laimėjimus. |
8. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą
savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
testas,darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Demokratija, tragedija,
chitonas, reforma, pedagogas, helenizmas, ostrakas, filosofija, muzėjonas,
komedija, falanga, kapitelis. |
LAIKAS II d. 168 ir 169 p.
iliustracijų analizė. |
|
|
VIII skyrius. Nuo miesto iki imperijos |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Didžiojo miesto atsiradimas |
1. Suformuoti vaizdinius apie Romos
miesto atsiradimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog etruskai
turėjo didžiulę įtaką Romos miesto raidai. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija, darbas su žemėlapiu. |
Akvedukas |
LAIKAS II d. 172 ir 173 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 27 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 16 p. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. II d. 27 p.
3 užd. |
Nusako Viduržemio jūros pakrančių
gamtos sąlygas ir jų įtaką Antikos civilizacijoms. |
2. Karalių epocha |
1. Suformuoti vaizdinius apie Romos
valstybę valdant karaliams. 2. Atskleisti žymiausius karalių
epochos laimėjimus. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Forumas, patricijus, plebėjas. |
LAIKAS II d. 174 ir 175 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 28 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 16 p. |
LAIKAS II d. 6 užd. Užduočių sąs. I d. 28 p. 3
užd. |
Apibūdina Romos valstybės raidą
karalių epochoje. |
3. Romos respublika |
1. Suformuoti vaizdinius apie Romos
valstybę respublikos laikotarpiu. 2. Atskleisti respublikinio valdymo
ypatumus. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, darbas su dokumentu. |
Liaudies tribūnas, nobiliai, veto
teisė. |
LAIKAS II d. 176 ir 177 p.
iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 29 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 18 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 29 p.
2, 3 užduotys. |
Nusako respublikos valdymo ypatumus,
palygina Atėnų ir Romos respublikos valdymą. |
4. Romėnų visuomenės atspindžiai |
1. Atskleisti pagrindinius romėnų
visuomenės gyvenimo bruožus. 2. Ugdyti suvokimą, jog šeima romėnų
visuomenėje buvo viena iš didžiausių vertybių. |
Aiškinimas, pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis, darbas su dokumentu. |
Raiteliai, termos. |
LAIKAS II d. 178 ir 179 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 30 p.
1, 2 užd. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai: 189 191 p. užduotys. |
Apibūdina senovės romėnų visuomenę,
palygina senovės graikų ir senovės romėnų visuomenes. |
5. Roma mokslo ir teisės centras |
1. Atskleisti romėnų mokslo ir teisės
laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog romėnų teisė
šiandieninės teisės pagrindas. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Agronomija, hidrotechnika, paprotinė
teisė. |
LAIKAS II d. 180 ir 181 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 31 p.
1, 32 p. 3 užduotys. |
LAIKAS II d. 4 užd. Užduočių sąs. II d. 31 p.
2 užd. |
Nusako romėnų dvylikos lentelių
įstatymų esmę. |
6. Duonos ir žaidimų!" |
1. Suformuoti vaizdinius apie romėnų
laisvalaikį. 2. Ugdyti suvokimą, jog nemokamos
pramogos buvo viena iš senovės romėnų kontrolės priemonių. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Amfiteatras, gladiatorius. |
LAIKAS II d. 182 ir 183 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 33 p.
2 užd. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 33 p.
1 užd. |
Nurodo pagrindinius romėnų
laisvalaikio leidimo būdus. |
7. Kruvinų kovų verpetuose |
1. Supažindinti su pagrindiniais
romėnų nukariavimais. 2. Ugdyti suvokimą, jog sėkmingus
romėnų nukariavimus nulėmė galinga ir drausminga kariuomenė. |
Darbas su vadovėlio tekstu,
iliustracijomis, žemėlapiu, dokumentu. Pokalbis, diskusija. |
Decimacijos paprotys, legionas. |
LAIKAS II d. 184 ir 185 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 34 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 17 p. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduočių sąs. II d. 35 p.
3, 4, 35 p. 5 užduotys. |
Nurodo pagrindinius romėnų
užkariavimus. |
8. Respublikos nuopuolis ir žlugimas |
1. Atskleisti respublikos nuopuolio
priežastis. 2. Atskleisti Cezario vaidmenį
respublikos žlugimo įvykiuose. |
Darbas su vadovėlio tekstu,
iliustracijomis, apaklausa, darbas su dokumentu, aiškinimas, diskusija. |
Populiarai, optimatai, triumviratas. |
LAIKAS II d. 186 ir 187 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 37 p.
1 užd. |
LAIKAS II d. 2 užd. Užduoč. sąs. II d. 37 p. 2
užd. |
Įvardija respublikos žlugimo
priežastis. |
9. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą savarankiškai
bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, testas,
darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumento tekstu. |
Veto teisė, raiteliai,
tautų teisė, patricijus, forumas, legionas, plebėjas, liaudies tribūnas,
senatas, gladiatorius, akvedukas, triumviratas. |
LAIKAS II d. 192 ir 193 p. |
|
|
IX skyrius. Romos imperija |
||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
1. Naujas valdovas nauja santvarka |
1. Suformuoti vaizdinius apie Romos
valstybę imperijos laikotarpiu. 2. Ugdyti suvokimą, jog imperijos
laikais Roma pasiekė aukščiausią galybę. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Romėniškoji taika. |
LAIKAS II d. 196 ir 197 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 38 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 19 p. Romos imperija. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 38 p.
2 užd. |
Apibūdina Romos valstybę imperijos
laikotarpiu. Palygina Romos respublikos ir imperijos valdymo skirtumus. |
2. Kaip gyveno romėnai? |
1. Suformuoti vaizdinius apie romėnų
buitį. 2. Ugdyti suvokimą, jog turtingųjų ir
vargšų buitis senovės Romoje labai skyrėsi. |
Darbas su iliustracijomis, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, pokalbis, diskusija. |
Atriumas, insulė, mozaika, vila. |
LAIKAS II d. 198 ir 199 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 39
p.1, 3 užduotys. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 39 p.
2 užd. Pasirinktinai: 213 p. užd. |
Apibūdina romėnų buities ypatumus. |
3. Menas ir religija |
1. Supažindinti su senovės romėnų
menu. 2. Ugdyti suvokimą, jog senovės
romėnai daug dievybių pasiskolino iš graikų. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis,
diskusija, dokumento analizė. |
Pontifikas, technologijos, panteonas. |
LAIKAS II d. 200 ir 201 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 41 p.
1 užd. |
LAIKAS II d. 3 užd. Užduočių sąs. II d. 41 p.
2 užd. |
Nurodo senovės romėnų meno laimėjimus. Palygina graikų ir romėnų religijas. |
4. Roma pasaulio sostinė |
1. Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą
Romos mieste. 2. Ugdyti suvokimą, jog Roma buvo
senovės pasaulio politikos ir kultūros centras. |
Aiškinimas, pokalbis, diskusija,
darbas su iliustracijomis. |
Kloaka, triumfo arka. |
LAIKAS II d. 202 ir 203 p.
iliustracijų nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 42 p.
užduotis. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 19 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Pasirinktinai: 214 ir 215 p. užduotys. |
Apibūdina gyvenimą Romoje, nurodo
svarbiausius ir dažniausiai lankomus statinius. |
5. Žemės ūkis, amatai, prekyba |
1. Atskleisti senovės romėnų ūkio ir
prekybos bruožus. 2.Ugdyti suvokimą, jog romėnų ūkio ir
prekybos klestėjimui itin svarbus buvo tankus kelių tinklas. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Autarkija, latifundija, pameistrys. |
LAIKAS II d. 204 ir 205 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 43 p.
1 užd. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 44 p.
2 užduotis. |
Įvardija pagrindinius romėnų ūkio
bruožus. |
6. Krikščionybės atsiradimas |
1. Atskleisti krikščionybės atsiradimo
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog krikščionybė
pakeitė ne tik Romos, bet ir viso pasaulio istorijos raidą. |
Darbas su iliustracijomis, diskusija,
pokalbis, aiškinimas, darbas su dokumentu. |
Apaštalas, katakombos, sekta. |
LAIKAS II d. 206 ir 207 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 45 p.
1, 2 užduotys. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 22 p. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 45 p.
3 užd. |
Nusako krikščionybės įtaką pasaulio
raidai. |
7. Imperijos saulėlydis |
1. Atskleisti imperijos silpnėjimo
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog imperijos
padalijimas neišgelbėjo valstybės nuo gresiančio žlugimo. |
Darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
dokumentu, iliustracijomis, aiškinimas, diskusija. |
Dominatas, kareivių imperatoriai,
kolonas, limitai, tetrarchija. |
LAIKAS II d. 208 ir 209 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 46 p.
1 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 20 p. Romos imperija. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 4 užd. |
Nurodo imperijos silpnėjimo
priežastis. |
8. Barbarai nusiaubia Romą |
1. Atskleisti Vakarų Romos imperijos
žlugimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog kartu su
Vakarų Romos imperijos žlugimu baigėsi
senovės pasaulio laikotarpis. |
Darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu,
dokumentu, iliustracijomis, aiškinimas, diskusija. |
Didysis tautų kraustymasis, orda,
vandalizmas. |
LAIKAS II d. 211 ir 212 p.
iliustracijų, dokumento nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 46 p.
2 užd. Senovės istorijos atlasas 7 kl. 21 p. Romos imperija. Sieninis žemėlapis. Leidykla
Briedis, 2007. |
LAIKAS II d. 5 užd. Užduočių sąs. II d. 47 p.
užduotis. |
Nurodo Vakarų Romos imperijos žlugimo
priežastis. |
9. Apibendrina-moji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus
medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo
įgūdžius su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis. 3.Ugdyti gebėjimą
savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu,
testas,darbas su žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Romėniškoji taika, vila,
kloaka, insulė, apaštalas, gladiatorius, pontifikas, kolonas, amfiteatras,
latifundija, orda, dominatas. |
LAIKAS II d. 216 ir 217 p.
užduotys. |
|
|