Teminis planas
atnujintam vadovėliui LAIKAS 11, BRIEDIS, 2015, bendrasis kursas
Įvadas |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Istorijos mokslas |
1.
Atskleisti istorijos tyrimo būdus. 2. Ugdyti domėjimąsi Europos istorija. |
Darbas su
dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Analai, Analų mokykla, istorijos filosofija, kronika, metraštis priešistorė. |
LAIKAS 11 I d. 6 – 9 p. Užduočių
sąs. I d. 1 p. 1 – 3 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 6, 7. |
LAIKAS 11 I d. 3, 8 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 2 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina Europos istorijos tyrimo būdus. |
|
2. Istorijos šaltiniai ir tyrimai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie istorijos
šaltinių įvairovę. 2. Ugdyti suvokimą, kad būtina kritiškai
vertinti istorijos šaltinius. |
Diskusija, darbas su iliustracijomis, aiškinimas,
lyginamoji analizė. |
Akmens amžius, bronzos amžius, geležies amžius, Grigaliaus
kalendorius, Julijaus
kalendorius, mezolitas, neolitas, paleolitas. |
LAIKAS 11 I d. 10 – 13 p. Užduočių
sąs. I d. 3 p. 1, 2 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2 p. Užduočių
sąs. I d. 2 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 8, 9. |
LAIKAS 11 I d.
3, 5 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 4 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina istorijos šaltinius ir jų tipus, |
|
3. Laikas ir erdvė istorijoje |
1.
Suformuoti erdvės ir laiko
suvokimo istorijoje vaizdinius. 2. Ugdyti suvokimą, kad istorija skirstoma į
įvairius laikotarpius. |
Diskusija, darbas su iliustracijomis, aiškinimas,
lyginamoji analizė. |
Genealogija, heraldika, interpretacija, istorijos šaltinis, numizmatika, paleografija, sfragistika. |
LAIKAS 11 I d. 14 – 17 p. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 2p. Užduočių
sąs. I d. 5 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 9, 10. |
LAIKAS 11 I d. 4, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 6 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina erdvės ir laiko vietą
istorijoje. |
|
4. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Akmens amžius, analai, Analų mokykla, bronzos amžius, geležies amžius, genealogija, Grigaliaus kalendorius, heraldika, istorijos šaltinis, Julijaus kalendorius, kronika, metraštis, mezolitas, neolitas, numizmatika,
paleolitas, priešistorė,
sfragistika. |
|
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami vertinimai apie istorinius įvykius ir
reiškinius. |
|
I skyrius. Antikos, krikščionybės ir islamo įtakos Europos
civilizacijai |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Senovės Graikija: nuo Kretos civilizacijos iki
Aleksandro Makedoniečio imperijos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie graikų civilizaciją ir jos
laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, kad graikų mokslo,
kultūros palikimu naudojamės ir šiandien. |
Darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė, diskusija. |
Akropolis, aristokratija, Atika, demokratija, Helada, helenizmas, kolonizacija, metropolija, pilietis, polis, tironas. |
LAIKAS 11 I d. 20 – 24 p. Užduočių
sąs. I d. 7 p. 1 – 3 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 22–28 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 30–39. |
LAIKAS 11 I d.
7, 8 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 8 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo, kurios senovės Graikijoje atsiradusios
valstybės valdymo formos, režimai gyvavo vėlesniais laikais. |
|
2. Senovės
Graikijos kultūra |
1.
Suformuoti vaizdinius apie graikų religiją. 2. Ugdyti suvokimą, jog senovėje
olimpinės žaidynės buvo ne tik sporto, bet ir religinė
šventė. |
Diskusija, darbas su dokumentais, žemėlapiu,
liustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Akademija, drama epinė poezija, lyrika, orakulas simpoziumas. |
LAIKAS 11 I d. 25 – 28 p. Užduočių
sąs. I d. 9 p. 1 – 3 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 22–28 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 30–39, 50, 51. |
LAIKAS 11 I d.
4, 7 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 10 p. 4 – 7 užduotys. |
Nurodo, kurie senovės graikų kultūros
laimėjimai buvo naudojami vėlesniais laikais. |
|
3. Senovės Romos
valstybė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie romėnų civilizaciją ir jos
laimėjimus. 2. Ugdyti suvokimą, jog romėnų
mokslinis, kultūrinis palikimas naudojamas ir mūsų dienomis. |
Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Barbaras, didysis tautų kraustymasis, dominatas, germanai, hunai, liaudies tribūnas, oligarchija, patricijas, plebėjas, principatas, provincija, respublika, romėniškoji taika, senatas, tetrarchija, veto teisė. |
LAIKAS 11 I d. 29 – 33 p. Užduočių
sąs. I d. 11 p. 1 – 4 užduotys. Senovės istorija: atlasas, konspektas, žodynas.
Leidykla Briedis, 2009, 30–41 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 40–49, 50, 51. |
LAIKAS 11 I d.
6, 8 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 12 p. 5 – 7 užduotys. |
Nurodo, kurios senovės Romoje atsiradusios
valstybės valdymo formos, režimai gyvavo vėlesniais laikais. |
|
4. Romėnų civilizacijos kultūros palikimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie
gyvenimą senovės Romoje. 2. Ugdyti suvokimą, kad Roma buvo didžiausias to
meto pasaulio miestas. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais, diskusija. |
Akvedukas, amfiteatras autarkija, latifundija, mecenatystė, muzėjonas, nekaltumo prezumpcija, panteonas, romanizacija, sentencija, stoicizmas, termos, vestalė. |
LAIKAS 11 I d. 34 – 37 p. Užduočių
sąs. I d. 13 p. 1 – 3 užduotys. Senovės istorija: atlasas,
konspektas, žodynas. Leidykla Briedis, 2009, 30–41 p. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 40–49, 50, 51. |
LAIKAS 11 I d.
5, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 14 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo, kurios romėnų teisės idėjos
ir institucijos gyvavo vėlesniais laikais. |
|
5. Krikščionybės atsiradimas |
1.
Atskleisti krikščionybės atsiradimo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog krikščionybė yra viena iš pasaulinių religijų. |
Diskusija, darbas su žemėlapiu, dokumentais,
iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Apaštalas, dogma, evangelija, katakomba, krikščionybė, mesijas, Milano ediktas, Nikėjos susirinkimas, pagonybė, pontifikas, vyskupas. |
LAIKAS 11 I d. 38 – 42 p. Užduočių
sąs. I d. 15 p. 1 – 3 užduotys. Senovės istorija: atlasas,
konspektas, žodynas. Leidykla Briedis, 2009,
40 p. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 47. |
LAIKAS 11 I d.
6, 8 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 16 p. 4 – 6 užduotys. |
Nustato kas padėjo krikščionybei plisti Europoje nuo jos pripažinimo
iki tapimo viešpataujančia viduramžių Europos
religija. |
|
6. Krikščionybės plitimas Europoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie antikos paveldo įtaką įvairių
laikotarpių Europos visuomenėms. 2.
Ugdyti suvokimą, kad antikos paveldas išliko iki mūsų
dienų. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais. |
Abatas, celibatas, grigališkasis choralas, misionierius ,
popiežius, romanai, teokratija, vienuolis. |
LAIKAS 11 I d. 43 – 46 p. Užduočių
sąs. I d. 17 p. 1 – 3 užduotys. Viduramžiai: atlasas,
konspektas, žodynas. Leidykla Briedis, 2009, 22–28 p. užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 62. |
LAIKAS 11 I d. 4, 8 užd. Užduočių
sąs. I d. 18 p. 4 užduotis. |
Apibūdina krikščionybės plitimą
Europoje, nurodo jos įsigalėjimo priežastis. |
|
7. Bizantijos imperija |
1. Suformuoti vaizdinius apie Bizantijos
politinį ir visuomeninį gyvenimą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Bizantijos
imperijoje išsaugotas antikos paveldas. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, iliustracijomis ir dokumentais. |
Basilėjas, bizantinis stilius, ikona,
katalikybė, kirilica, Justiniano kodeksas, mozaika, patriarchas,
popiežius, schizma, tema. |
LAIKAS 11 I d. 47 – 51 p. Užduočių
sąs. I d. 19 p. 1 – 4 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 54, 55. Pasirinktinai: LAIKAS 11 I d. 60 ir 61 p. užduotys. |
LAIKAS 11 I d. 2, 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 20 p. 5, 6 užduotys. |
Atpažįsta ir
aibūdina Bizantijos imperijos politinius ir kultūros pasiekimus
vėlesnių laikų panašiuose reiškiniuose. |
|
8. Arabai ir islamo atsiradimas |
1. Atskleisti islamo atsiradimo
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad
islamas – viena iš pasaulinių religijų. |
|
Arabeska, džihadas, emyras, hidžra, islamas, kalifas,
koranas, mečetė, muslumonas, šariatas, sunizmas, šiizmas. |
LAIKAS 11 I d. 52 – 55 p. Užduočių
sąs. I d. 21 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 56, 57. |
LAIKAS 11 I d. 3, 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 22 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo islamo
atsiradimo aplinkybes, apibūdina musulmoniškąją
kultūrą, jos įtaką
vėlesnių laikų reiškiniuose. |
|
9. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Akademija, akropolis, akvedukas, amfiteatras, apaštalas, aristokratija, demokratija, didysis tautų kraustymasis,
epinė poezija, evangelija, helenizmas, krikščionybė, latifundija,
metropolija, Milano ediktas, nekaltumo prezumpcija, Nikėjos
susirinkimas, oligarchija, orakulas, pagonybė, panteonas, patricijas,
pilietis, plebėjas, polis,
pontifikas, respublika, romėniškoji taika, senatas,
sentencija, veto teisė, arabeska, basilėjas, bizantinis stilius,džhadas,
ikona, kalifas, katalikybė, kirilica, Koranas, Justiniano
kodeksas,mečetė, mozaika,
musulmonas, patriarchas, popiežius, šariatas, schizma, sunizmas, šiizmas,
tema. |
LAIKAS 11 I d. 62 – 65 p. Užduotis
parenka mokytojas savo nuožiūra. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d. 53–60 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir Pateikiami istorinių įvykių ir
reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorijos ir kitus informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
II skyrius. Viduramžių Europos valstybės, visuomenė,
ūkis ir kultūra |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Karolio Didžiojo imperija ir Europos valstybių
kūrimasis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie frankų imperijos sukūrimą. 2. Atskleisti frankų imperijos nuopelnus Europos
kultūriniam palikimui. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Beneficija, dinastija, frankai, grafas, grafystė, Karolingų atgimimas,
saracėnas, vikingas. |
LAIKAS 11 I d. 68 – 71 p. Užduočių
sąs. I d. 23 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 58, 59. Ankstyvieji
viduramžiai Europoje. Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS 11 I d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 24 p. 4 – 6 užduotys. |
Nusako būdingiausius frankų valstybės ir
valdžios bruožus. |
|
2. Feodalizmas ir luominė viduramžių
visuomenė |
1.
Atskleisti feodalizmo atsiradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad viduramžiais žmonės
priklausė tam tikroms
įstatymuose apibrėžtoms visuomenės grupėms – luomams. |
Aiškinimas, darbas su
iliustracijomis, dokumentais, diskusija. |
Antisemitizmas, baudžiauninkas, feodalizmas, feodas, imunitetas, investitūra, luomas, marginalas, pogromas privilegija, senjoras, vasalas. |
LAIKAS 11 I d. 72 – 76 p. Užduočių
sąs. I d. 25 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 66, 67. |
LAIKAS 11 I d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 26 p. 4–6 užduotys. |
Paaiškina pagrindinius viduramžių feodalinės
valstybės, valdžios ir visuomenės Vakarų Europoje bruožus. |
|
3. Viduramžių valstybė: nuo feodalinio
susiskaldymo iki centralizacijos |
1.
Atskleisti feodalinio susivaldymo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad svarbiausi centralizacijos iniciatoriai
viduramžiais buvo karaliai. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Centralizacija, Didžioji laisvių chartija,
domenas, feodalinis susiskaldymas, kanceliarija, lordas, luominė monarchija, parlamentas. |
LAIKAS 11 I d. 77 – 80 p. Užduočių
sąs. I d. 27 p. 1 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 68, 69. |
LAIKAS 11 I d. 3, 5 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 28 p. 2 – 4 užduotys. |
Nurodo feodalinio susiskaldymo priežastis,
apibūdina centralizaciją viduramžių Europoje remdaamiesi
Prancūzijos ir Anglijos pavyzdžiais. |
|
5. Katalikų
bažnyčios galia viduramžiais |
1. Suformuoti vaizdinius apie valdžios
pasiskirstymą viduramžiais. 2. Ugdyti suvokimą, jog viduramžiais
nuolatos varžėsi religinė ir pasaulietinė valdžios. |
Aiškinimas, darbas su
dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija,
pokalbis. |
Dešimtinė, ekskomunika, eretikas, inkvizicija, kardinolas, piligrimas, relikvija, simonija, sinodas, Vormso konkordatas. |
LAIKAS 11 I d. 81 – 84 p. Užduočių
sąs. I d. 29 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 63. Pasirinktinai: LAIKAS
11 I d. 102 ir 103 p. užduotys. |
LAIKAS 11 I d. 6, 7 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 29 p. 3, 30 p. 4 užduotis. |
Apibūdina
religinę ir pasaulietinę valdžias, jų varžymąsi dėl
įtakos. Paaiškina Romos
popiežiaus statusą ir įtaką Europos politiniame
gyvenime viduramžiais. |
|
6. Kryžiaus žygiai |
1. Atskleisti kryžiaus žygių
priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad kryžiaus
žygiai turėjo ir teigiamų, ir neigiamų pusių. |
Pasakojimas, diskusija, darbas su dokumentais,
žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Kryžiaus žygis, kryžininkas, mongolai (totoriai), rekonkista. |
LAIKAS 11 I d. 85 – 89 p. Užduočių
sąs. I d. 31 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 64, 65. |
LAIKAS 11 I d. 5, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 32 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo kryžiaus
žygių priežastis ir padarinius. |
|
7. Viduramžių Europos ūkis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Europos ūkį viduramžiais. 2.
Ugdyti suvokimą, jog viduramžių Europos ūkio pagrindas –
feodalizmas. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Burmistras, cechas, gildija, Hanzos miestų sąjunga, lažas, mugė, natūrinis ūkis, pandemija. |
LAIKAS 11 I d. 90 – 94 p. Užduočių
sąs. I d. 23 p. 1 – 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai.
Leidykla Briedis, 2014, p. 72, 73. |
LAIKAS 11 I d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 34 p. 4 užduotis. |
Apibūdina viduramžių Europos ūkį,
nurodo miestų suklestėjimo priežastis. |
|
8. Viduramžių
Europos kultūra |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokymąsi ir mokslą viduramžiais. 2.
Ugdyti suvokimą, jog viduramžiais mokslas tarnavo Dievui. |
Darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Alchemija, astrologija, gotika miraklis, misterija, romanika scholastika, teologija, trubadūras, universitetas, |
LAIKAS 11 I d. 95 – 99 p. Užduočių
sąs. I d. 35 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 71. |
LAIKAS 11 I d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 36 p. 3–5 užduotis. |
Apibūdina viduramžių Europos mokslą ir
švietimą. |
|
9. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Abatas, arabeska, basilėjas, beneficija, bizantinis stilius, celibatas, dinastija džihadas, grafystė, hidžra, ikona, islamas, kalifas, Karolingų atgimimas, katalikybė, kirilica, Koranas, mečetė, misionierius, mozaika, musulmonas, patriarchas, popiežius, regula, schizma, stačiatikybė, sunizmas, šariatas, šiizmas, tema, teokratinis. |
LAIKAS 11 I d. 106 – 107 p. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d.
53–60 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir Pateikiami istorinių įvykių ir
reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorijos ir kitus informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
III skyrius. Viduramžių Lietuva: nuo pagonybės laikų iki
krikščioniškos valstybės |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 9 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Nuo baltų iki
lietuvių tautos susidarymo |
1. Atskleisti baltų genčių ir lietuvių tautos
susidarymo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, jog baltų genčių pagrindu susiformavo
lietuvių, latvių bei prūsų tautos. |
Aiškinimas, diskusija,
pasakojimas, darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis,
vadovėlio tekstu. |
Asimiliacija, autochtonai, baltai, dykra, etnogenezė, finougrai, gotai,
indoeuropiečiai, iranėnai, prabaltai, prokalbė, rytų baltai,
sanskritas, slavai, tauta, vakarų
baltai. |
LAIKAS
11 I d. 110 – 114 p. Užduočių
sąs. I d. 37 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 16,17. |
LAIKAS 11 I d. 2, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 38 p. 3–5 užduotys. |
Apibrėžia
ikivalstybinio laikotarpio baltų žemių teritorinę ir politinę organizaciją. |
|
2. Baltų visuomenė, kultūra ir
dvasinis pasaulis |
1. Suformuoti vaizdinius apie
ikikrikščioniškąją Lietuvos kultūrą ir
visuomenę. 2. Ugdyti suvokimą, jog nemaža dalis
pagoniškosios kultūros elementų iki šių dienų išliko
lietuvių tradicijose ir papročiuose. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis, dokumentu, diskusija. |
Alkas, baltų
dievų panteonas, balų rūda, dausos, Damasko plienas, dvasinė
kultūra, gimininė
bendruomenė, karinė demokratija, kunigaikštis,
kūlgrinda, lietuviški ilgieji, lydiminė
žemdirbystė, materialinė
kultūra, pasaulio medis, piliakalnis, pilkapis, teritorinė (lauko)
bendruomenė, urna, vėlė, žemė. |
LAIKAS
11 I d. 115 – 119 p. Užduočių
sąs. I d. 39 p. 1, 2 užduotis. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis, 2014,
p. 18, 19. |
LAIKAS 11 I d. 5, 7 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 40 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina esminius
pagoniškosios visuomenės ir dvasinio
pasaulio bruožus. |
|
3. Lietuvos valstybės įkūrimas |
1. Atskleisti Lietuvos valstybės
susiformavimo priežastis. 2. Ugdyti
suvokimą, kad kunigaikštis Mindaugas buvo vienas iš Lietuvos
valstybės kūrėjų. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Didysis prūsų sukilimas, Kalavijuočių ordinas, kieminėjimas, koalicija, Kryžiuočių
ordinas, Lietuvos Didžioji kunigaikštystė, magistras, žemių konfederacija. |
LAIKAS 11 I d. 120 – 124 p. Užduočių
sąs. I d. 41 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 76,77. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 24–25 p. |
LAIKAS 11 I d. 5, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 42 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo
valstybės įkūrimo priežastis. Apibūdina baltų genčių, kurios
sudarė lietuvių tautą, socialinę struktūrą. |
|
4. Gediminaičių
Lietuva |
1. Suformuoti vaizdinius apie
Gediminaičių laikų valstybės valdymą. 2. Ugdyti suvokimą, jog Gediminas
daugelį pergalių pasiekė vadovaudamasis diplomatija. |
Apklausa, darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijų nagrinėjimas, aiškinimas. |
Diarchija, militaristinė. |
LAIKAS 11 I d. 125 – 129 p. Užduočių
sąs. I d. 43 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 78. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis, 2010, 26 p. |
LAIKAS 11 I d. 3, 4 užduotys. Užduočių sąs. I
d. 44 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina
Gediminaičių laikų valstybės valdymą. |
|
5. LDK valdant Jogailai ir
Vytautui |
1. Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos
Didžiąją Kunigaikštystę galybės laikotarpiu. 2. Ugdyti
suvokimą, kad Vytauto valdymo metais LDK pasiekė galios
viršūnę. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Lietuvos Metrika, personalinė unija, pretekstas. |
LAIKAS 11 I d. 130 – 135 p. Užduočių
sąs. I d. 45 p. 1– 3 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 71. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 28–29 p. Pasirinktinai: LAIKAS 11 I d. 154 – 155 p. užduotys. |
LAIKAS 11 I d. 6, 7 užduotys. Užduočių sąs. I
d. 46 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina LDK valstybę ir visuomenę
valdant Jogailai ir Vytautui. |
|
6. LDK dinastinių unijų su Lenkija laikais |
1.
Suformuoti vaizdinius apie LDK politikos kaitą personalinių
unijų su Lenkija laikais. 2. Atskleisti personalinių unijų su Lenkija
priežastis. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Algininkas, Didikas, kaštelionas, personalinė
unija, Ponų taryba, seimas, urėdas, vaivadija. |
LAIKAS 11 I d. 136 – 140 p. Užduočių
sąs. I d. 47 p. 1–3 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 86. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis, 2010, 28–30 p. |
LAIKAS 11 I d. 2 užd. Užduočių
sąs. I d. 48 p. 4, 5 užduotys. |
Paaiškina Lietuvos ir Lenkijos dinastinės unijos priežastis ir esmę. Apibūdina XIV–XV a. privilegijų reikšmę
ir atskirų visuomenės grupių dalyvavimo
valdžioje galimybes. Įvertina Lietuvos Statutų reikšmę Lietuvos visuomenei. |
|
7. Permainos LDK visuomenėje ir ūkyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie pokyčius Lietuvos visuomenėje ir ūkyje priėmus krikštą. 2. Ugdyti
suvokimą, jog per labai trumpą laiką XV–XVI a. LDK perėmė Vakarų Europos
šalių kultūrą ir tapo krikščioniškosios Vakarų
civilizacijos dalimi. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Bajorų luomas, brolija, „gerieji žmonės“,
jurisdika, kaimynai, kahalas, karaimas, laukininkai, lietuvininkas, litvakas, Magdeburgo teisė, Mažoji
Lietuva, politinė tauta, totorius, vaitas. |
LAIKAS 11 I d. 141– 145 p. Užduočių
sąs. I d. 49 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 86, 87. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 30 p. |
LAIKAS 11 I d. 5, 6 užduotys. Užduočių
sąs. I d. 50 p. 5 užduotis. |
Apibūdina pokyčius Lietuvos visuomenėje
ir ūkyje priėmus
krikštą. Apibrėžia politinės tautos sąvoką
LDK XVI-XVII a. kontekste. |
|
8. LDK kultūrinė
ir religinė įvairovė |
1. Suformuoti vaizdinius apie
nekrikščionių gyvenimą LDK. 2. Ugdyti suvokimą, jog
nekrikščionių atžvilgiu LDK vyravo tolerancijos dvasia. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji analizė, diskusija. |
Jidiš, kahalas, karaimas, litvakas, totorius. |
LAIKAS 11 I d. 146 – 151 p. Užduočių
sąs. I d. 51 p. 1, 2 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 84, 85. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 30 p. |
LAIKAS 11 I d. 3 užd. Užduočių
sąs. I d. 53 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina LDK etninių ir konfesinių
grupių padėtį. Konkrečiais pavyzdžiais iliustruoja religinės
tolerancijos ir netolerancijos apraiškas LDK XVI a.–XVII a. vid.
|
|
9. Apibendrinamoji pamoka |
1. Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su
dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti
gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su
žemėlapiu, iliustracijomis, dokumentu. |
Aisčiai,algininkas,
alkas, asimiliacija, autochtonai, baltai, balų rūda, dvasinė
kultūra, finougrai, gimininė
bendruomenė, indoeuropiečiai, iranėnai, jidiš,jurisdika, kahalai,
kunigaikštis, Magdeburgo teisė,
Mažoji Lietuva, materialinė kultūra, pilkapis, prabaltai, prokalbė,
rytų baltai, slavai, tauta, teritorinė (lauko) bendruomenė,
titnagas, totorius, urna, vakarų baltai, vaitas, vėlė,
žemė. |
LAIKAS
11 I d. 156 – 159 p. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d. 53–60 p. užduotys. |
Užduočių
sąs. I d. 53 p. užduotys. |
Įvairiomis formomis –
žodine, rašytine, vaizdine –
apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip
formuluojami argumentai ir Pateikiami istorinių
įvykių ir reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia
atrinkti istorijos ir kitus informacijos šaltinius
norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
|
|||||||
IV skyrius. Naujųjų laikų pradžia |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 10 pamokų |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Didieji geografiniai atradimai |
1.
Atskleisti didžiųjų geografinių atradimų priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad didieji geografiniai atradimai
pakeitė to meto pasaulėvaizdį, paskatino mokslo
plėtrą. |
Darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas, diskusija. |
Astroliabija, didieji geografiniai
atradima, karavelė, kolonializmas, kompasas, konkistadoras, Naujasis pasaulis, Nenugalimoji armada, portulanas, trikampė
prekyba. |
LAIKAS 11 II d. 182 – 186 p. Užduočių
sąs. II d. 1 p. 1–3 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 90, 91. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 32–33 p. Geografinės
kelionės ir atradimai. Sieninis žemėlapis.
Leidykla Briedis, 2007. |
LAIKAS 11 II d. 1, 3 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 2 p. 4–6 užduotys. |
Įvardija didžiuosius geografinius atradimus,
nurodo jų priežastis. |
|
2. Renesansas |
1.
Atskleisti Renesanso epochos priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog ilgainiui Renesanso
idėjos pasklido po visą Europą. |
Darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Heliocentrinė teorija, humanizmas, inteligentija, perspektyva, Renesansas. |
LAIKAS 11 II d. 187 – 191 p. Užduočių
sąs. II d. 3 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 92, 93. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 34–35 p. |
LAIKAS 11 II d. 2, 3 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 4 p. 4,5 užduotys. |
Apibūdina Renesanso epochos priežastis. Nurodo
svarbiausius Renesanso centrus. Atpažįsta antikos laikų idėjas ir
simbolius Renesanso laikų kūryboje. Konkrečiais
pavyzdžiais iliustruoja humanizmo idėjų poveikį to meto
visuomenei. |
|
4. Reformacija |
1.
Atskleisti reformacijos atsiradimo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad reformacijos
judėjimas paskatino keistis katalikybę, kuri ilgainiui
atsikratė daugumos ydų. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Avinjono nelaisvė, didžioji schizma, indulgencija, kalvinizmas, Konstancos
susirinkimas, nepotizmas, predestinacijos teorija, protestantizmas, reformacija, sekuliarizacija, Valstiečių karas. |
LAIKAS 11 II d. 192 – 196 p. Užduočių
sąs. II d. 5 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 94. Viduramžiai: atlasas,
konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis, 2010, 36 p. Pasirinktinai: LAIKAS 11 II d. 222 – 223 p. užduotys. |
LAIKAS 11 II d. 4, 5 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 6 p. 4, 5 užduotys. |
Apibrėžia reiškinius ir procesus, kurie laikomi reformacijos pasireiškimu
Vakarų Europoje. |
|
5. Katalikų bažnyčia atsinaujina |
1. Atskleisti katalikų ir
reformatų tarpusavio kovos eigą ir svarbiausius etapus. 2. Ugdyti
suvokimą, jog ryžtingi katalikų veiksmai padėjo atsikovoti
prarastas pozicijas daugelyje Europos šalių. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Barokas, jėzuitas, katalikiškoji reforma, kontrreformacija, Nanto ediktas, pompastika, propaganda, sielovada, Tridento bažnytinis susirinkimas, Trisdešimties metų karas. |
LAIKAS 11 II d. 197 – 200 p. Užduočių
sąs. II d. 7 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 95. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 37 p. |
LAIKAS 11 II d. 3, 4 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 8 p. 4–6 užduotys. |
Apibrėžia reiškinius ir procesus, kurie laikomi kontrreformacijos pasireiškimu Vakarų Europoje. |
|
6. Naujųjų laikų pradžios Europos
ūkis ir visuomenė |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Europos ūkį ir visuomenę naujaisiais
laikais. 2. Ugdyti suvokimą, jog naujų laikų
ūkio ir visuomenės varomoji jėga buvo kapitalizmas. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bajorija, bankas, buržuazija, čekis, infliacija, „kainų revoliucija“, kapitalas, kapitalizmas, manufaktūra, merkantilizmas, proletariatas, rinka, vekselis. |
LAIKAS 11 II d. 201 – 204 p. Užduočių
sąs. II d. 9 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 102, 103. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 44 p. |
LAIKAS 11 II d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 10 p. 4, 5 užduotys. |
Apibrėžia reiškinius ir procesus, kurie skatino kapitalizmo formavimąsi Vakarų Europoje. Nustato kapitalizmo įtaką naujos
visuomenės socialinės struktūros formavimuisi Europoje. |
|
7. Naujųjų laikų pradžios Europos
valstybės |
1. Atskleisti absoliučiojo valdymo
ypatybes. 2. Suformuoti
vaizdinius apie apie absoliutizmo laikų Europos valstybes. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Absoliučioji monarchija, intendantas, konstitucinė monarchija, lordas protektorius, Teisių bilis. |
LAIKAS 11 II d. 205 – 209 p. Užduočių
sąs. II d. 11 p. 1–3 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 98–100. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 40–42 p. |
LAIKAS 11 II d. 6, 7 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 12 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo esminius
absoliutizmo bruožus. |
|
8. Apšvietos epocha |
1.
Atskleisti Apšvietos idėjų apie žmogaus, valstybės
ir visuomenės santykius kilmės priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog švietėjai gyvai
domėjosi ne atskira asmenybe, o visuomenės reikalais. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Apšviestasis absoliutizmas, Apšvieta, kosmopolitizmas, laisvamanybė, masonas, mokslų akademija, švietėjas. |
LAIKAS 11 II d. 210 – 214 p. Užduočių
sąs. II d. 13 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 114, 115. |
LAIKAS 11 II d. 2, 3 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 14 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo Apšvietos idėjas, kurios turėjo
įtakos Europos valstybių ir visuomenės raidai. |
|
9. Didžioji Prancūzijos revoliucija |
1.
Atskleisti Didžiosios Prancūzijos revoliucijos priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog Didžiosioji
Prancūzijos revoliucija iki pamatų sugriovė buvusią
santvarką. |
Aiškinimas, darbas su žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis. |
Diktatūra, giljotina, jakobinai, Konventas, Nacionalinis susirinkimas, pilietinė visuomenė, sankiulotas, Termidoro perversmas, Žmogaus ir
piliečio teisių deklaracija. |
LAIKAS 11 II d. 215 – 219 p. Užduočių
sąs. II d. 15 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 118, 119. |
LAIKAS 11 II d. 6, 7 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 16 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo Didžiosios Prancūzijos revoliucijos
priežastis. |
|
10. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Apšvieta, Apšviestasis absoliutizmas, astroliabija,
Avinjono nelaisvė, barokas, buržuazija, didieji geografiniai atradimai,
didžioji schizma, diktatūra, heliocentrinė teorija, humanizmas, indulgencija, infliacija, jėzuitas, „kainų revoliucija“,
kalvinizmas, kapitalas, kapitalizmas, karavelė, katalikiškoji reforma, kolonializmas, kontrreformacija, manufaktūra, merkantilizmas, Nanto ediktas,
Naujasis pasaulis, nepotizmas, pilietinė visueomenė, predestinacijos teorija, proletariatas, protestantizmas, reformacija,
Renesansas, rinka, sekuliarizacija, sielovada, Tridento bažnytinis susirinkimas, trikampė prekyba, Trisdešimties metų karas, vekselis, Žmogaus ir
piliečio teisių deklaracija |
LAIKAS 11 II d. 224 – 227 p. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir Pateikiami istorinių įvykių ir
reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorijos ir kitus informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
V skyrius. LDK Abiejų Tautų Respublikoje |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 8 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Renesanso ir humanizmo atspindžiai LDK |
1. Suformuoti vaizdinius apie
renesanso ir humanizmo raidą LDK. 2. Ugdyti suvokimą, jog
renesansas LDK neįgijo atskiros kultūrinės epochos
bruožų, pasireiškė tik fragmentiškai. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Lietuvos I Statutas,
Valakų reforma. |
LAIKAS 11 II d. 230 – 233 p. Užduočių
sąs. II d. 17 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas mokyklai. Leidykla Briedis,
2014, p. 106. |
LAIKAS 11 II d. 3, 5 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 18 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina renesanso ir
humanizmo raidą LDK. |
|
2. Abiejų
Tautų Respublikos įkūrimas ir valdymas |
1. Apibūdinti ATR įkūrimo
priežastis. 2. Atskleisti pirmųjų
renkamų valdovų valdymą. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu,
žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis, lyginamoji
analizė. |
Bajorų demokratija, Elekcinis seimas, Henriko artikulai, liberum veto, Liublino unija, Pacta conventa, pavieto seimelis, polonizacija, tarpuvaldis, Vyriausiųjų bajorų
suvažiavimas. |
LAIKAS 11 II d. 234 – 238 p. Užduočių
sąs. II d. 19 p. 1– 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 104. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 46–47 p. |
LAIKAS 11 II d.2, 5 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 20 p. 4–6 užduotys. |
Paaiškina Liublino unijos tarp LDK ir Lenkijos karalystės priežastis ir esmę. Apibūdina svarbiausiųjų LDK
pareigūnų funkcijas susikūrus ATR. |
|
3. Abiejų Tautų Respublikos silpnėjimas |
1. Atskleisti karaliaus valdžios
silpnėjimo Respublikoje priežastis. 2. Suformuoti vaizdinius apie bajorų
savivalę Respublikoje XVII a. II pusėje– XVIII a. |
Lyginamoji analizė, darbas su iliustracijomis,
dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Anarchija, dinastinis karas, kazokas, konfederacija,
okupacija, Šiaurės karas. |
LAIKAS 11 II d. 239 – 243 p. Užduočių
sąs. II d. 21 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 110, 111. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 50–51 p. Pasirinktinai: LAIKAS 11 I d. 260 – 261 p. užduotys. |
LAIKAS 11 II d. 4, 5 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 22 p. 3–5 užduotys. |
Nurodo LDK politinius, demografinius, ekonominius pokyčius nuo XVII a. vid. iki XVIII a. vid. Paaiškina, kaip XVII a. II pusės – XVIII a. vid. karai veikė
LDK valstybės ir visuomenės raidą. |
|
4. Reformacija ir Katalikų bažnyčios reforma
LDK |
1. Atskleisti protestantizmo kelią
į Lietuvą. 2. Ugdyti suvokimą, jog
protestantizmas Lietuvoje nenurungė katalikybės. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Arijonas, bazilijonas, evangelikas reformatas, kalvarijos, unitas. |
LAIKAS 11 II d. 244 – 247 p. Užduočių
sąs. II d. 23 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 107, 108. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis, 2010, 48–49 p. |
LAIKAS 11 II d. 2, 6 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 24 p. 4, 5 užduotis. |
Konkrečiais pavyzdžiais iliustruoja reformacijos ir kontrreformacijos poveikį valstybei
ir visuomenei. |
|
5. LDK kultūra nuo baroko iki Apšvietos |
1. Suformuoti vaizdinius apie mokslą
ir kultūrą LDK XVI–XIX a. 2. Parodyti Vilniaus akademijos
indėlį į mokslą ir kultūrą Lietuvoje. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Edukacinė komisija. ekonomija, panegirika,
pijoras. |
LAIKAS 11 II d. 248 – 252 p. Užduočių
sąs. II d. 25 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 112, 113. Viduramžiai:
atlasas, konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis,
2010, 52 p. |
LAIKAS 11 II d. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina barokinės kultūros apraiškas
LDK. |
|
7. Valstybės reformos ir Abiejų Tautų
Respublikos žlugimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie ATR vykdytas reformas po I padalijimo. 2.
Ugdyti suvokimą, jog reformos neišgelbėjo silpnėjančios
valstybės. |
Darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir
iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
Abiejų Tautų tarpusavio įžadas,
aneksija, deputacija, „Familija“, Ketverių metų seimas, konfederacija, Lietuvos tautinė aukščiausioji
taryba, Nuolatinė taryba, Polaneco universalas, Targovicos konfederacija |
LAIKAS 11 II d. 253 – 257 p. Užduočių
sąs. II d. 27 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 121. Viduramžiai: atlasas,
konspektas, žodynas 8 kl. Leidykla Briedis, 2010, 50–51 p. |
LAIKAS 11 II d. 1, 2 užduotys. Užduočių
sąs. II d. 28 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo Ketverių metų seimo siekius reformuoti ATR. Apibrėžia 1791 m. gegužės 3-iosios konstitucijos nuostatas apie valstybės
valdymą ir visuomenės grupes. |
|
8. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Abiejų Tautų tarpusavio įžadas,
aneksija, arijonas, bajorų demokratija, bazilijonas, dinastinis karas, Edukacinė komisija. ekonomija, evangelikas reformatas, „Familija“, Henriko artikulai, kalvarijos, kazokas, Ketverių metų seimas, konfederacija, liberum veto, Liublino
unija, Nuolatinė taryba, Pacta conventa, pavieto
seimelis, pijoras, polonizacija, Šiaurės karas, Targovicos
konfederacija, tarpuvaldis, unitas. |
LAIKAS 11 II d. 262 – 265 p. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir Pateikiami istorinių įvykių ir
reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorijos ir kitus informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
VI skyrius. Europos visuomenė pramonės perversmo bei
nacionalizmo epochoje |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 10 pamokų |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Napoleono epocha |
1.
Atskleisti Napoleono įsigalėjimo valdžioje priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog karjeros aukštumų
Napoleonas pasiekė visų pirma dėl asmeninių savybių. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, žemėlapiu, lyginamoji analizė. |
Amnestija, direktorija, gerilija, konkordatas,Napoleono
kodeksas, plebiscitas „šimtas dienų“. |
LAIKAS II d. 268 – 272 p. Užduočių sąs. II d. 29 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 124, 125. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 12, 13 p. |
LAIKAS II d.
4, 6 užduotys. Užduočių sąs. II d. 30 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo Napoleono įsigalėjimo priežastis.
Įvardija Napoleono reformas. |
|
2. XIX a. politinės ideologijos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie modernių politinių ideologijų
kūrimąsi XIX a. 2. Ugdyti suvokimą, jog XIX a. susiformavusi
politinė sistema padėjo šiuolaikinių demokratinių
valstybių pagrindus. |
Darbas su
vadovėlio tekstu, dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Anarchizmas, dešinieji, kairieji, komunizmas,
konservatizmas, liberalizmas, socialdemokratija, socializmas. |
LAIKAS II d. 273 – 276 p. Užduočių sąs. II d. 31 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 128. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 16 p. |
LAIKAS II d.
3, 5 užduotys. Užduočių sąs. II d. 32 p. 4 užduotis. |
Apibūdina XIX a. politines ideologijas. Nurodo
anarchizmo, konservatizmo, liberalizmo ir socializmo esminius bruožus. |
|
3. Nacionalizmo
epochos Europa |
1. Atskleisti Vienos kongreso rezultatus. 2. Ugdyti suvokimą, kad nuo XIX a. vis
svarbesnį vaidmenį ima vaidinti tauta ir tautinės
valstybės idėja. |
Aiškinimas, diskusija, darbas su dokumentais,
iliustracijomis, žemėlapiu, lyginamoji analizė. |
Kancleris, moderni tauta, nacionalizmas, politinė
tauta, restauracija, šovinizmas, „Tautų pavasaris“, Vienos kongresas. |
LAIKAS II d. 277–281 p. Užduočių sąs. II d. 33 p. 1–4 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 128, 130–132. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 15, 16, 18–21 p. |
LAIKAS II d.
4, 5 užduotys. Užduočių sąs. II d. 34 p. 5, 6 užduotys. |
Apibūdina Vienos kongreso rezultatus. Paaiškina
tautinių sąjūdžių ir konfliktų XIX a. Europoje
priežastis ir padarinius, poveikį naujų valstybių susidarymui ir demokratizavimui. Skiria nacionalizmą nuo šovinizmo. |
|
4. Pramonės
perversmas |
1.
Atskleisti pramonės perversmo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog pramonės revoliucija
paskatino kapitalizmo suklestėjimą. |
Darbas su
vadovėlio tekstu, dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Akcija, birža, fabrikas, industrializacija, monopolija,
pramonės revoliucija, savikaina. |
LAIKAS II d. 282–285 p. Užduočių sąs. II d. 35 p. 1–4 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 134. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 1, 22 p. |
LAIKAS II d.
5, 6 užduotys. Užduočių sąs. II d. 36 p. 5, 6 užduotys. |
Nurodo pramonės perversmo priežastis. Apibūdina pramonės
perversmo sukeltus pokyčius technologijų, ekonomikos,
socialinėje sferose. |
|
5. Pramonės
perversmo įtaka visuomenei |
1. Suformuoti vaizdinius apie pramonės
revoliucijos įtaką Europai. 2. Ugdyti suvokimą, kad pramonės revoliucija
iš esmės pakeitė žmonių gyvenimą. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Buržuazija, demografinis sprogimas, emigracija,
industrinė visuomenė, inteligentija, migracija, proletariatas,
profesinė sąjunga, urbanizacija. |
LAIKAS II d. 286–289 p. Užduočių sąs. II d. 37 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 127. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 1, 22 p. |
LAIKAS II d.
3, 4 užduotys. Užduočių sąs. II d. 38 p. 4, 5 užduotys. |
Paaiškina pramonės perversmo įtaką
Europos visuomenės kaitai. |
|
6. Europos kultūros
pokyčiai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kultūros pokyčius XIX
a. 2. Ugdyti suvokimą, jog sparčiai
besikeičianti XIX a. kultūra atspindėjo tuo metu
visuomenėje vykstančias permainas. |
Lyginamoji analizė, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
„Ketvirtoji valdžia“,
modernizmas, realizmas, romantizmas, žiniasklaida. |
LAIKAS II d. 290–293 p. Užduočių sąs. II d. 39 p. 1–3 užduotys. |
LAIKAS II d.
4, 6 užduotys. Užduočių sąs. II d. 40 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina Europos kultūros pokyčius XIX
a., išskiria svarbiausius raidos bruožus. Paaiškina urbanizacijos,
industrializacijos poveikį kultūros raidai. Nurodo naujų technikos išradimų
įtaką kultūrai. |
|
7. Didžiųjų
valstybių imperinė užsienio politika |
1.
Atskleisti imperializmo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, jog imperializmas paskatino
konfliktų ir įtampos
augimą pasaulyje. |
Aiškinimas, darbas su dokumentais, vadovėlio
tekstu, iliustracijomis, diskusija, pokalbis. |
Būras, dekolonizacija, dominija, imperializmas,
metropolija, protektoratas, rasizmas. |
LAIKAS II d. 294–298 p. Užduočių sąs. II d. 41 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 138. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 26–30 p. |
LAIKAS II d. 4, 5 užduotys. Užduočių sąs. II d. 42 p. 4 užduotis. |
Nurodo imperializmo priežastis, išskiria svarbiausius
imperializmo bruožus, įvardija XIX a.- XX a. imperialistines valstybes. |
|
8. Pirmasis
pasaulinis karas |
1.
Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo priežastis. 2. Ugdyti suvokimą, kad didžiausias iki tol
vykęs konfliktas buvo imperialistinių konfliktų padarinys. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Antantės sąjunga, genocidas, pretekstas, Tautų
apsisprendimo teisė, Trilypė sąjunga. |
LAIKAS II d. 299–303 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 43 p. 1, 2 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 153–156. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 40–47 p. |
LAIKAS II d.
2, 3 užduotys. Užduočių sąs. II d. 44 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo Pirmojo pasaulinio karo priežastis, eigą ir
padarinius. Paaiškina ryšį tarp Pirmojo pasaulinio karo rezultatų
ir naujų visuomenės raidos sąlygų. |
|
9. Pirmojo pasaulinio
karo padariniai |
1.
Atskleisti Pirmojo pasaulinio karo padarinius. 2. Ugdyti suvokimą, kad Pismasis pasaulinis karas
buvo didžiausias iki tol vykęs konfliktas. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
Genocidas |
LAIKAS II d. 302–303 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių sąs. II d. 43 p. 3 užduotis. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 160. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 40–47 p. |
LAIKAS II d. 6 užduotis. Užduočių sąs. II d. 44 p. 4–6 užduotys. |
Nurodo Pirmojo pasaulinio karo padarinius. Paaiškina ryšį tarp Pirmojo
pasaulinio karo rezultatų ir naujų visuomenės raidos
sąlygų. |
|
10. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu,
vadovėlio tekstu, lyginamoji analizė, diskusija. |
Antanatės sąjunga, amnestija,
anarchizmas, buržuazija, dekolonizacija,
demografinis sprogimas, dešinieji, direktorija, dominija, emigracija, genocidas, imperializmas, industrinė visuomenė, kairieji,
komunizmas, konservatizmas, liberalizmas, metropolija Napoleono kodeksas,
rasizmas, Trilypė sąjunga, „šimtas dienų“. |
LAIKAS II d. 306 ir 309 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia
informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami vertinimai apie istorinius įvykius ir
reiškinius. |
|
VII skyrius. Lietuvos visuomenė Rusijos carų valdžioje |
|||||||
Siūlomas pamokų skaičius: 7 pamokos |
|||||||
Pamokos tema |
Pamokos tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbai |
Pasiekimai |
|
1. Rusijos imperija ir
jos politika buvusioje LDK |
1.
Atskleisti Rusijos imperijos
politinius tikslus XIX a. buvusioje LDK. 2. Ugdyti suvokimą, jog vienas iš pagrindinių
Rusijos imperijos tikslų buvo rusinti Lietuvą. |
Diskusija, darbas su dokumentais, iliustracijomis,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Aneksija, gubernija, katorga, „lenkų pradų naikinimo“ politika, okupacija, rusifikacija,
„rusų pradų atkūrimo“ programa. |
LAIKAS II d. 312 – 316 p. Užduočių sąs. I d. 13 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 160. |
LAIKAS II d.
2, 5 užduotys. Užduočių sąs. II d. 14 p. 4 užd. |
Apibūdina Rusijos imperijos XIX a. politiką
buvusioje LDK Paaiškina, kokių rezultatų tokia politika siekta. |
|
2. Mėginimai išsivaduoti iš carinės Rusijos priespaudos: 1830–1831
m. sukilimas. |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mėginimus išsivaduoti iš carinės Rusijos
priespaudos. 2. Ugdyti suvokimą, kad net sunkiausiu tautai metu
viltis išlikti, išsaugoti kalbą neišblėso. |
Darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu,
iliustracijomis, žemėlapiu, aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Baltieji, internavimas, kontribucija, Krymo karas,
marionetė, prancūzmetis, raudonieji. |
LAIKAS II d. 317 – 321 p. Užduočių sąs. II d. 47 p. 2, 3 užduotys. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 17, 31 p. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 143. |
LAIKAS II d.
1, 2 užduotys. Užduočių sąs. II d. 48 p. 4 užd. |
Apibūdina kovos su caro priespauda būdus,
nurodo išsivadavimo priežastis. |
|
3. 1863–1864 m. sukilimas |
1.
Atskleisti 1863–1864 metų sukilimo priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie sukilimo eigą bei padarinius. |
Darbas su
vadovėlio tekstu, dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Baltieji, internavimas, kontribucija, Krymo karas,
marionetė, kontribucija, prancūzmetis, raudonieji. |
LAIKAS II d. 320 – 321 p. Užduočių sąs. II d. 47 p. 1 užd. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 143. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 31 p. |
LAIKAS II d. 5 užduotis. Užduočių sąs. II d. 48 p. 5 užd. |
Nurodo 1863–1864
metų sukilimo
priežastis bei padarinius, įvardija svarbiausius etapus, palygina su
1830–1831 sukilimu ir jo reikšme Lietuvos visuomenei. |
|
4. XIX a. Lietuvos visuomenė ir ūkis |
1. Suformuoti vaizdinius apie XIX a. Lietuvos
visuomenę. 2. Ugdyti suvokimą, kad XIX a. Lietuva buvo
visų pirma žemės ūkio kraštas. |
Aiškinimas, darbas su iliustracijomis, dokumentais,
darbas su vadovėlio tekstu, diskusija. |
Diskriminacija, manifestas, rangų sistema,
rekrūtas. |
LAIKAS II d. 322 – 326 p. Užduočių sąs. II d. 49 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 144, 149. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 37 p. |
LAIKAS II d.
3, 6 užduotys. Užduočių sąs. II d. 50 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina XIX a. Lietuvos visuomenę,
įvardija svarbiausius jos bruožus. Nurodo labiausiai išplėtotas
ūkio kryptis. |
|
5. XIX–XX a. pradžios Lietuvos kultūros bruožai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kultūrinį gyvenimą Lietuvoje XIX–XX a. 2. Ugdyti suvokimą, jog Vilniaus
universitetas XIX a. pradžioje buvo Lietuvos kultūros centras |
Darbas su
vadovėlio tekstu, dokumentais, iliustracijomis, žemėlapiu,
aiškinimas, lyginamoji analizė. |
Daraktorius, graždanka, knygnešys, knygnešystė,
lietuvių tautinis atgimimas, spaudos draudimas. |
LAIKAS II d. 327 – 330 p. Užduočių sąs. II d. 51 p. 1–3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 145. |
LAIKAS II d.
3, 4 užduotys. Užduočių sąs. II d. 52 p. 4, 5 užduotys. |
Apibūdina XIX a. Lietuvos kultūrą,
į vardija svarbiausius jos bruožus. |
|
6. Lietuvių tautinis atgimimas |
1.
Atskleisti lietuvių tautinio atgimimo priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie žymiausius lietuvių tautinio atgimimo
veikėjus ir jų nuopelnus. |
Aiškinimas, diskusija, pasakojimas, darbas su
dokumentais, žemėlapiu, iliustracijomis, vadovėlio tekstu. |
„Aušra“, autonomija, bendrinė
(literatūrinė) kalba, Didysis Vilniaus seimas, klojimo teatras,
krajovcai, „Varpas“. |
LAIKAS II d. 331–335 p. Užduočių sąs. II d. 53 p. 2, 3 užduotys. Didysis istorijos atlasas
mokyklai. Leidykla Briedis, 2014, p. 146–148. Naujieji laikai: atlasas, konspektas, žodynas. Leidykla
Briedis, 2010, 32–35 p. |
LAIKAS II d.
1, 2 užduotys. Užduočių sąs. II d. 54 p. 4, 5 užduotys. |
Nurodo lietuvių tautinio atgimimo priežastis ir
esminius jo bruožus. |
|
7. Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
Apklausa raštu, darbas su žemėlapiu,
iliustracijomis, dokumentu. |
Aneksija, „Aušra“, autonomija, bendrinė
(literatūrinė) kalba, Didysis Vilniaus seimas, diskriminacija,
graždanka, knygnešys, knygnešystė, krajovcai, „lenkų
pradų naikinimo“ politika, okupacija, „rusų pradų
atkūrimo“ programa, „Varpas“. |
LAIKAS II d. 338 – 341 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia
informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami
istorinių įvykių, reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorinius ir kitus
informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
Kartojimas |
|||||||
Siūlomas pamokų
skaičius: 3 pamokos |
|||||||
1. Kartojimo pamoka |
1.
Įtvirtinti kurso medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
|
|
Užduotis parenka mokytojas, atsižvelgdamas į
klasės gebėjimus. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d. 53–60 p. užduotys arba II d. 55–64 p.
užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia
informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami
istorinių įvykių, reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorinius ir kitus
informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
2. Kartojimo pamoka |
1.
Įtvirtinti kurso medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
|
|
Užduotis parenka mokytojas, atsižvelgdamas į
klasės gebėjimus. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d. 53–60 p. užduotys arba II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia
informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami
istorinių įvykių, reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorinius ir kitus
informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|
3. Kartojimo pamoka |
1.
Įtvirtinti kurso medžiagą. 2. Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu
bei iliustracijomis įgūdžius. 3. Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei
kritiškai mąstyti. |
|
|
Užduotis parenka mokytojas, atsižvelgdamas į
klasės gebėjimus. Pasirinktinai: Užduočių sąsiuvinio I d. 53–60 p. užduotys arba II d. 55–64 p. užduotys. |
|
Įvairiomis formomis – žodine, rašytine, vaizdine – apibendrina ir pateikia
informaciją. Paaiškina, kaip formuluojami argumentai ir pateikiami
istorinių įvykių, reiškinių vertinimai. Paaiškina, kaip reikia atrinkti istorinius ir kitus
informacijos šaltinius norint gauti informacijos apie praeitį. |
|