Teminis planas
vadovėliui LAIKAS 10, BRIEDIS, 2007
Įvadinis skyrius | ||||||||||
Siūlomas pamokų skaičius:
1
pamoka | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
Naujausieji
laikai |
1. Suformuoti vaizdinius apie
naujausius
laikus. 2.
Atskleisti pagrindinius naujausiųjų laikų istorijos
procesus. |
Aiškinimas, darbas su vadovėlio
tekstu ir iliustracijomis, pokalbis, diskusija. |
|
LAIKAS
I d.
4 ir 5 p. iliustracijų,
dokumentų nagrinėjimas. |
|
Skiria
naujųjų ir naujausiųjų laikų istorijos
laikotarpius. | ||||
| ||||||||||
I
skyrius. Tarpukaris | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 8
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Pasaulinis karas nepasikartos? |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Paryžiaus taikos konferencijos
nutarimus. 2.
Atskleisti Versalio sistemos trūkumus. |
Darbas
su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Agresorius,
genocidas, Paryžiaus taikos konferencija, plebiscitas, reparacija,
sankcijos, Tautų Sąjunga, tautų apsisprendimo teisė, Versalio sistema,
Versalio taika. |
LAIKAS
I d. 8 ir
10 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 1
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 2–3 p. |
LAIKAS
I d. 3 užd. Užduočių
sąs. I d. 1 p. 3, 4 užduotys. |
Nurodo
Paryžiaus taikos konferencijos nutarimus, apibūdina Versalio sistemos
trūkumus. | ||||
2.
„Pasaulį naują pastatysim“ |
1.
Atskleisti bolševikų veiklos ir valdymo metodus. 2.
Ugdyti suvokimą, kad teroras ir prievarta buvo pagrindiniai bolševikų
valdžios ramsčiai. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Baltieji,
karinis komunizmas, Kominternas, koncentracijos stovykla, NEPAS, pasaulinė
revoliucija, raudonieji, raudonasis teroras, SSRS,
žalieji. |
LAIKAS
I d. 11
ir 15 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 2
p. 1, 2; 3 p. 5 užd. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 4 p. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 2 p. 4; 3 p. 6,7
užduotys. |
Apibūdina
komunistinės diktatūros kūrimo eigą Rusijoje. | ||||
3.
Pasaulinė ekonomikos krizė |
1.
Atskleisti pasaulinės ekonomikos krizės priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog didžioji ekonomikos krizė paskatino valstybes
kontroliuoti rinkos ekonomikos procesus. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji analizė,
schemų nagrinėjimas. |
Akcija,
bankrotas, didžioji depresija, etatizmas, infliacija, kompensacija,
„naujasis kursas“, perkamoji galia, perprodukcija, spekuliacija,
vertybinių popierių birža. |
LAIKAS
I d. 16
ir 18 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 4 p. 1 -3
užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 10–11 p. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 4 p. 4,5 užduotys. |
Nurodo
pasaulinės ekonomikos krizės priežastis bei
rezultatus. | ||||
4.
Tarp demokratijos ir diktatūros |
1.
Atskleisti tarpukario diktatūrų susiformavimo
priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie tarpukario diktatūras įvairiose Europos
šalyse. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu ir dokumentais, iliustracijų
nagrinėjimas. |
Asmens
kultas, autoritarizmas, diktatūra,dučė, fašizmas, juodmarškiniai,
populizmas. |
LAIKAS
I d. 19
ir 21 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 5
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 9, 13 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 5p. 3, 4
užduotys. |
Nurodo
tarpukario diktatūrų susiformavimo priežastis. | ||||
5.
GULAGO archipelagas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie SSRS valdžios ir visuomenės struktūrą
stalinistinės diktatūros laikotarpiu. 2.
Ugdyti suvokimą, kad SSRS – totalitarinė
valstybė. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Aukščiausiasis
sovietas, „demokratinis centralizmas“, GULAGAS, holodomoras,
industrializacija, kolchozas (kolūkis), kolektyvizacija, nomenklatūra,
penkmečio planas, planinė ekonomika, totalitarizmas, sunkioji pramonė,
zekas. |
LAIKAS
I d. 22
ir 27 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 6
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 5 p. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 7 p. 3 – 6 užduotys.
Pasirinktinai: 38 ir
39 p. užduotys. |
Apibūdina
tarpukario SSRS valdžios ir visuomenės
struktūrą. | ||||
6.
Trečiasis reichas |
1.
Atskleisti nacistinės diktatūros įsigalėjimo
priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog nacistai į valdžią Vokietijoje atėjo per
demokratinius rinkimus. |
Darbas
su žemėlapiu, aiškinimas, darbas su vadovėlio tekstu ir dokumentais,
iliustracijų nagrinėjimas. |
Antisemitizmas,
arijai, gestapas, ksenofobija, pogromas, reicho kancleris, SA, SS,
Vokiečių nacionalsocialistų darbininkų partija. |
LAIKAS
I d. 28 ir 31 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 8
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 12 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 9 p. 4 – 6 užduotys. Pasirinktinai: 37
psl. užduotys. |
Nurodo
nacizmo įsigalėjimo Vokietijoje priežastis. | ||||
7.
Gyvenimas tarpukariu: mokslas, menas, žmogus |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokslo ir kultūros raidą
tarpukariu. 2.
Ugdyti suvokimą, kad tarpukariu susiklostęs gyvenimo būdas padarė didžiulę
įtaką šiems laikams. |
Diskusija,
darbas su iliustracijomis, projektas. |
Abstrakcionizmas,
antibiotikai, dirižablis,džiazas, kubizmas, „prarastoji karta“,
psichoanalizė, socialistinis realizmas, totalitarinis
menas. |
LAIKAS
I d. 32
ir 35 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 10 p.
1 užd. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 10 p. 2 užd. |
Apibūdina
mokslo ir kultūros raidą tarpukariu. | ||||
8.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Antisemitizmas,
autoritarizmas,
didžioji
depresija, etatizmas,
fašizmas,
GULAGAS, karinis
komunizmas, kolektyvizacija, nacistai,
NEPAS,
nomenklatūra, plebiscitas, reparacija, socialistinis
realizmas,
Tautų
sąjunga, totalitarizmas. |
LAIKAS
I d. 44 ir
47 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. I d. 37
p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
II
skyrius. Nepriklausoma Lietuva | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 9
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Nepriklausomybės kovos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie nepriklausomybės kovas. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Lietuvai pavyko apginti
nepriklausomybę. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Avantiūristas,
bermontininkai, demoralizacija, invazija, kolaborantas, Lietbelas,
mobilizacija, suverenitetas, trofėjus. |
LAIKAS
I d. 44
ir 47 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 11
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 6 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 11 p. 3,
4 užduotys. |
Apibūdina
Lietuvos nepriklausomybės kovas tarpukariu. | ||||
2.
Lietuvos ir Lenkijos konfliktas |
1.
Atskleisti Lenkijos ir Lietuvos konflikto
priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie Vilniaus užgrobimo
aplinkybes. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Demarkacija,
didžiavalstybinis, endekai, Kerzono linija,
neutralitetas, POW,
„stebuklas prie Vyslos“, Vidurio Lietuva. |
LAIKAS
I d. 48
ir 50 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 12
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 8 p. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 12 p. 3,
4 užduotys. |
Nurodo
Lenkijos ir Lietuvos konflikto priežastis, apibūdina konflikto
eigą. | ||||
3.
Vilnius – Lietuvos drama |
1.
Atskleisti ginčų dėl Vilniaus priklausomybės
priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad Vilnius priklauso LIetuvai. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Boikotas,
Hymanso projektas, kantonas. |
LAIKAS
I d. 51
ir 53 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 13
p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 13 p. 3,
4 užduotys. |
Nurodo
konflikto dėl Vilniaus priežastis. | ||||
4.
Steigiamasis seimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Steigiamojo seimo nuveiktus
darbus. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Lietuvos valstybė pasirinko demokratinio valdymo
būdą. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, iliustracijomis ir dokumentais,
diskusija. |
Demokratija,
Klaipėdos kraštas, konstitucija, litas, Steigiamasis seimas,
šauliai. |
LAIKAS
I d. 54
ir 56 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 14
p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 14 p. 3, 4 užduotys. |
Apibūdina
Steigiamojo seimo nuveiktus darbus. | ||||
5.
Smetonos laikų Lietuva |
1.
Atskleisti gruodžio perversmo Lietuvoje priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad Smetonos diktatūra varžė politinį gyvenimą, tačiau
netrukdė plėtotis ūkiui, kultūrai ir mokslui. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Autoritetas,
ideologija, kairieji, korupcija, kultūrinė autonomija, materializmas,
moderni tauta, opozicija, parlamentarizmas, pilietinė visuomenė,
tautininkai. |
LAIKAS
I d. 57
ir 60 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 15
p. 1 – 3 užduotys. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 16 p. 4
– 7 užduotys. |
Apibūdina
Antano Smetonos valdymą. | ||||
6.
Lietuvos ūkio ir kultūros laimėjimai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos ūkio ir kultūros
laimėjimus. 2.
Ugdyti suvokimą, jog atkūrusi nepriklausomybę Lietuva pasiekė įspūdingų
laimėjimų visose gyvenimo srityse. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Imigracija,
Kauno radiofonas, padieniai darbininkai,
periodika. |
LAIKAS
I d. 61 ir
64 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 17
p. 2 užd. |
LAIKAS
I d. 6 užd. Užduočių
sąs. I d. 17 p. 1 užd. Pasirinktinai: 74 ir
75 psl. užduotys. |
Nurodo
Lietuvos ūkio, mokslo ir kultūros laimėjimus. | ||||
7.
Kasdienis gyvenimas nepriklausomoje Lietuvoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kasdienį gyvenimą tarpukario
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad nors į Lietuvos gyvenimą smelkėsi naujovės, žmonės
nepamiršo puoselėtų tradicijų ir vertybių. |
Diskusija,
darbas su dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Atlaidai,
estrada, funikulierius, gegužinė, kantapliai,
medpadžiai. |
LAIKAS
I d. 65 ir
68 p. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 18
p. 2 užd. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 18 p. 1 užd. Pasirinktinai: 73
psl. užduotys |
Apibūdina
kasdienį gyvenimą tarpukario Lietuvoje. | ||||
8.
Baltijos šalys |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Baltijos šalių raidą
tarpukariu. 2.
Ugdyti suvokimą, jog tarpukariu Baltijos šalys stokojo
vienybės. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Baronas,
mentalitetas. |
LAIKAS
I d. 69
ir 71 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 19
p. 1 užd. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 19 p. 2 užd. |
Apibūdina
Baltijos šalių raidą tarpukariu. | ||||
9.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Atlaidai,
autoritetas,
boikotas, demarkacija,
demokratija,
didžiavalstybinis,
endekai,
estrada, funikulierius, Hymanso
projektas, ideologija,
kairieji, kantonas,
Klaipėdos
kraštas, konstitucija, korupcija, kultūrinė
autonomija, litas, materializmas, mentalitetas,
Steigiamasis
seimas, šauliai. |
LAIKAS
I d. 76 ir
77 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. I d. 37
p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
III
skyrius. Antrasis pasaulinis karas | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 5
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
SSRS ir Vokietija dalijasi Europą |
1.
Atskleisti Antrojo pasaulinio karo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad Antrojo pasaulinio karo kaltininkės buvo Vokietija ir
SSRS. |
Darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas,
diskusija. |
Anšliusas,
blickrygas, „keistasis karas“, Manerheimo linija, „Miuncheno
sąmokslas“, „Molotovo kokteilis“, revanšas, Ribentropo-Molotovo paktas,
Viši vyriausybė, „Žiemos karas“. |
LAIKAS
I d. 80
ir 84 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 20
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 14,
16–17 p. Antrasis
pasaulinis karas. (1939 -1945 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis,
2007. |
LAIKAS
I d. 7 užd. Užduočių
sąs. I d. 21 p. 3 – 6 užduotys. Pasirinktinai: 99
psl. užduotys. |
Nurodo
Antrojo pasaulinio karo priežastis. | ||||
2.
Neišvengiama agresorių dvikova |
1.
Atskleisti SSRS ir Vokietijos karo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad dviejų agresorių dvikova buvo
neišvengiama. |
Darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas,
diskusija. |
Antihitlerinė
koalicija, „Barbarosa“, bausmės daliniai, blokada,
lendlizas. |
LAIKAS
I d. 85 ir
88 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 22
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 18 p. Antrasis
pasaulinis karas. (1939 -1945 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla Briedis,
2007. |
LAIKAS
I d. 7 užd. Užduočių
sąs. I d. 23 p. 3 – 6
užduotys. |
Nurodo
SSRS ir Vokietijos karo priežastis | ||||
3.
Antrojo pasaulinio karo pabaiga |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Antrojo pasaulinio karo
baigtį. 2.
Ugdyti suvokimą, kad po karo sustiprėjusi SSRS tapo nauja grėsme
pasauliui. |
Diskusija,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, iliustracijomis, aiškinimas, lyginamoji
analizė. |
Armija
krajova, Atlanto chartija, demilitarizacija, denacifikacija, folksšturmas,
hitlerjugendas, Jaltos konferencija, kamikadzė, Potsdamo konferencija,
spindulinė liga, Teherano konferencija, totalinis
karas. |
LAIKAS
I d. 89
ir 92 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 24
p. 1 užd. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 18–19,
22. p. Antrasis
pasaulinis karas. (1939 |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 25 p. 2 – 5 užduotys. |
Apibūdina
Antrojo pasaulinio karo baigtį. | ||||
4.
Karo padariniai ir nusikaltimai |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Antrojo pasaulinio karo padarinius ir
nusikaltimus. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Antrasis pasaulinis karas buvo žiauriausias ir
kruviniausias iki tol istorijoje vykęs
konfliktas. |
Aiškinimas,
darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijomis, diskusija,
pokalbis. |
DP,
getas, holokaustas (šoa), Jungtinių Tautų organizacija, kariniai
nusikaltimai, krematoriumas, Niurnbergo procesas, nusikaltimai taikai,
nusikaltimai žmoniškumui, supervalstybės. |
LAIKAS
I d. 93
ir 97 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 26
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 21,
23–24, 25 p. Antrasis
pasaulinis karas. (1939 -1945 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla „Briedis”,
2007. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 27 p. 4 – 7 užduotys.
Pasirinktinai: 100 ir 101 psl.
užduotys. |
Apibūdina
Antrojo pasaulinio karo padarinius ir
nusikaltimus. | ||||
7.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Anšliusas, Atlanto
chartija, blokada,
denacifikacija,
getas, holokaustas,
Jaltos
konferencija, Jungtinių
Tautų organizacija, kamikadzė,
„Miuncheno
sąmokslas“ Niurnbergo
procesas, Potsdamo
konferencija, Ribentropo-Molotovo
paktas, spindulinė liga, Teherano
konferencija, totalinis
karas. |
LAIKAS
I d. 102 ir
103 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. I d. 37
p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
IV
skyrius. Lietuva karo audrose | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 6
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Lietuva praranda nepriklausomybę |
1.
Atskleisti nepriklausomybės praradimo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad neutralumo politika Lietuvos neišgelbėjo nuo
okupacijos. |
Darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas,
diskusija. |
Emisaras,
farsas, iliuzija, kolaborantas, „liaudies seimas“, neutralitetas,
sovietizacija, ultimatumas. |
LAIKAS
I d. 106
ir 110 p. Užduočių
sąs. I d. 28
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 27, 28 p. Sovietų
ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940-1953 m.). Sieninis žemėlapis.
Leidykla, „Briedis”, 2007. Lietuvos
gyventojų tremties vietos (1941-1953 m.). Sieninis žemėlapis. Leidykla,
„Briedis”, 2007. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 29 p. 3 – 6 užduotys. |
Nurodo
Lietuvos nepriklausomybės praradimo
priežastis. | ||||
2.
Nacistų okupacija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie nacių okupacijos laikotarpį
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog nacistinė Vokietija neketino atkurti Lietuvos
nepriklausomybės. |
Darbas
su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Demaskavimas,
diversantas, diversija, Lietuvos aktyvistų frontas, Lietuvos vietinė
rinktinė, Ostlandas, reokupacija, savisaugos batalionas, 16-oji
lietuviškoji šaulių divizija. |
LAIKAS
I d. 111
ir 115 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 30
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 20 p. Sovietų
ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940-1953 m.). Sieninis žemėlapis.
Leidykla, „Briedis”, 2007. |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 31 p. 4- 6 užduotys. |
Apibūdina
nacistų okupacijos laikotarpį Lietuvoje. | ||||
3.
Lietuvos žydų tragedija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie holokaustą Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad tik labai nedidelė dalis Lietuvos piliečių dalyvavo
žydų žudynėse. |
Darbas
su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu, aiškinimas,
diskusija. |
Jidiš,
JIVO, litvakai, naikinimo grupės, sinagoga. |
LAIKAS
I d. 116
ir 121 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 32
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 21 p. Sovietų
ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940- |
LAIKAS
I d. 5 užd. Užduočių
sąs. I d. 32 p. 3 užd. |
Apibūdina
holokaustą Lietuvoje. | ||||
4.
Sovietinė Lietuvos reokupacija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos reokupaciją. 2.
Ugdyti suvokimą, jog sovietų valdžios veiksmai okupuotoje Lietuvoje
prilyginti Lietuvos gyventojų genocidui. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Demobilizacija,
deportacija. |
LAIKAS
I d. 122
ir 126 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 33
p. 1, 2 užduotys. Sovietų
ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940- Lietuvos
gyventojų
tremties vietos (1941- |
LAIKAS
I d. 4 užd. Užduočių
sąs. I d. 34 p. 3 – 5 užduotys. Pasirinktinai: 133
psl. užduotys. |
Apibūdina
sovietų okupacijos žiaurumus. | ||||
5.
Lietuvos partizaninis karas su SSRS |
1.
Atskleisti partizaninio karo priežastis, eigą,
padarinius. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Lietuvos partizaninis karas yra didvyriškiausias XX
a. Lietuvos istorijos įvykis. |
Darbas
su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, iliustracijų ir dokumentų nagrinėjimas,
diskusija. |
Lietuvos
laisvės kovotojų sąjūdis, stribai. |
LAIKAS
I d. 127
ir 131 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. I d. 35
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 26 p. Sovietų
ir nacių okupacijos Lietuvoje (1940- |
LAIKAS
I d. 4 užd. Pasirinktinai: 134
ir 135 psl. užduotys. Užduočių
sąs. I d. 36 p. 4 – 7 užduotys. |
Apibūdina
partizaninį karą Lietuvoje. | ||||
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Emisaras,
farsas, iliuzija, jidiš, JIVO, kolaborantas, Lietuvos aktyvistų frontas,
Lietuvos laisvės kovotojų sąjūdis, Lietuvos vietinė rinktinė, litvakai,
neutralitetas, Ostlandas, reokupacija, savisaugos batalionas,
stribas. |
LAIKAS
I d. 136 ir
137 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. I d. 37
p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
V
skyrius. Šaltasis karas | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 8
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1. Ant
Europos nusileidžia geležinė uždanga |
1.
Atskleisti šaltojo karo priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie geopolitinę padėtį pasaulyje po Antrojo
pasaulinio karo. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Blokada,
ekspansija, marionetinė vyriausybė, Maršalo planas, NATO, „Prahos
pavasaris“, satelitinė valstybė, Šaltasis karas, Trumeno doktrina,
Varšuvos paktas. |
LAIKAS
II d. 146
ir 149 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 1
p. 1, 2 užduotys.
Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. p. 30-31,
34-35. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių
sąs. II d. 2 p. 3 – 6
užduotys. |
Nurodo
šaltojo karo priežastis. | ||||
2.
Sovietų Sąjunga: milžinas molio kojomis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie politinę ir ekonominę SSRS padėtį XX a. II-oje
pusėje. 2.
Ugdytis suvokimą, jog daugelį dešimtmečių
Sovietų Sąjungoje besikaupiančios problemos pakirto valstybės
galią. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Atšilimas,
deficitas, destalinizacija, modžahedai, paskolos obligacija, SSKP
politbiuras, stagnacija, žeminė. |
LAIKAS
II d. 150
ir 153 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
3
p. 1 – 4 užd. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 29, 36 p.. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II
d. 4 p. 5 – 8 užduotys. Pasirinktinai:
177 p.užduotys. |
Apibūdina
SSRS politinę ir ekonominę padėtį XX a. II-oje
pusėje. | ||||
3.
Kreivų veidrodžių šalyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie valdžios ir visuomenės struktūrą
SSRS. 2.Ugdyti suvokimą, kad SSRS
įkūrimo svarbiausiu sovietinės sistemos bruožu tapo melas ir prievarta
grindžiama diktatūra. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Blatas,
biurokratija, demoralizacija, disidentas, federacinė valstybė, lojalumas,
mankurtas, nomenklatūra, paskyra, periferija, prirašymas, savilaida,
sovietai, spekuliacija, šešėlinė ekonomika. |
LAIKAS
II d. 154 ir 158 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
5 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Užduočių
sąs. II
d. 6 p. 3 – 5 užduotys. Pasirinktinai:
178 ir
179 p. užduotys. |
Apibūdina
SSRS valdžios ir visuomenės struktūrą. | ||||
4.
Supervalstybių varžytuvės – kas pirmesnis |
1.
Atskleisti dviejų supervalstybių varžymosi
priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, kad JAV ir SSRS varžytuvės kėlė pasaulinio branduolinio
karo grėsmę. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Bestseleris,
boikotas, branduolinis lagaminėlis, masinio naikinimo ginklas, paritetas,
„žvaigždžių karai“, |
LAIKAS
II d. 159
ir 162 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
7
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 30 p. |
LAIKAS
II d. 1 užd. Užduočių
sąs. I
d. 8 p. 4 – 7 užduotys. |
Nurodo
dviejų supervalstybių varžymosi priežastis bei
pasekmes. | ||||
5.
Kolonijinės sistemos suirimas |
1.
Atskleisti dekolonizacijos priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog dekolonizacija neišsprendė laisvomis tapusių
valstybių problemų. |
Apklausa,
darbas su žemėlapiu, dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų
nagrinėjimas. |
AIDS,
aparteidas, dekolonizacija, kurupcija, trečiasis
pasaulis. |
LAIKAS
II d. 163
ir 165 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
9
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 32–33. |
LAIKAS
II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II d. 9 p. 3
užd. |
Nurodo
kolonijinės sistemos suirimo priežastis. | ||||
6.
Raudonasis maras plinta pasaulyje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie komunistų siekius viešpatauti
pasaulyje. 2.
Atskleisti būdus ir priemones, kuriomis komunistiniai režimai siekė
viešpatauti ir išlikti pasaulyje. |
Aiškinimas,
darbas su žemėlapiu, vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Chunveibinai,
„didysis šuolis“, kultūrinė revoliucija, liaudies komuna, raudonieji
khmerai. |
LAIKAS
II d. 166
ir 170 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
10 p.
1 – 3 užduotys. |
LAIKAS
II d. 2 užd. Užduočių
sąs. II d. 10 p. 4 – 6
užduotys.
|
Apibūdina
ir skiria komunistinių režimų raidą įvairiuose pasaulio
regionuose. | ||||
7.
Komunistinės sistemos žlugimas |
1.
Atskleisti komunistinės sistemos žlugimo priežastis. 2.
Ugdyti suvokimą, jog SSRS subyrėjo veikiama vidaus
veiksnių. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Aksominė
revoliucija, glasnost, kooperatyvas, Nepriklausomų valstybių sandrauga,
perestroika, pučas, reabilitacija, reakcingas. |
LAIKAS
II d. 171 ir
175 p. užduotys. Užduočių
sąs. II d.
11 p.
1- 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 39 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 12 p. 4 – 7
užduotys.
|
Nurodo
komunistinės sistemos žlugimo priežastis. | ||||
8.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
AIDS, Aksominė
revoliucija, aparteidas,
Chunveibinai,
deficitas, dekolonizacija,
destalinizacija, „didysis
šuolis“, ekspansija,
glasnost. marionetinė
vyriausybė, Maršalo
planas, modžahedai, NATO,
paritetas, Šaltasis
karas, „žvaigždžių
karai“ |
LAIKAS
II d. 180 ir
181 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. II d. 37,
38, 40 p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
VI
skyrius. Nuo aneksuotos iki nepriklausomos
Lietuvos | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 9 pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Sovietų Lietuva |
1. Suformuoti
vaizdinius apie politinę ir ekonominę sovietinės Lietuvos
padėtį. 2.
Ugdyti suvokimą, jog dėl lietuvių darbštumo, ūkiškumo LSSR pasiekė
aukštesnį gyvenimo lygį nei kitos sovietų
respublikos. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Centralizacija,
integracija, melioracija, militarizacija,
urbanizacija. |
LAIKAS
II d. 184
ir 188 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
13 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II
d. 14 p. 3 – 7 užduotys. |
Apibūdina
politinę ir ekonominę Sovietų Lietuvos padėtį. | ||||
2.
Lietuvos kultūra nelaisvėje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie kultūros padėtį sovietų
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog kultūra sovietmečiu buvo suspausta totalitarinės
sistemos gniaužtuose. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Ezopo
kalba, Glavlitas. |
LAIKAS
II d. 189
ir 192 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
15 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 2 užd. Užduočių
sąs. II
d. 3 užd.
|
Apibūdina
kultūros padėtį Sovietų Lietuvoje. | ||||
3.
Sovietų nelaisvėje |
1.
Atskleisti taikios rezistencijos būdus ir formas Sovietų
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog dauguma Lietuvos žmonių slapčia nesitaikstė su
sovietine okupacija. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Ateizmas,
Helsinkio baigiamasis aktas, Lietuvos Helsinkio grupė, „Lietuvos katalikų
bažnyčios kronika“, Lietuvos Laisvės Lyga, rezistencija,
Tikinčiųjų
teisių gynimo komitetas. |
LAIKAS
II d. 193
ir 197 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
16
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 37 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 16 p. 3, 4 užduotys.
|
Nurodo
taikios rezistencijos būdus ir formas. | ||||
4.
Gyvenimas sovietinėje Lietuvoje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie gyvenimą sovietų
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog nepaisydami buitinių nepriteklių, moralinės
priespaudos, sovietmečiu žmonės gyveno asmeninį
gyvenimą |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Agitbrigada,
hipiai, kapeika, pankai, spekuliacija. |
LAIKAS
II d. 198
ir 203 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
17 p.
1 - 3 užduotys. |
LAIKAS
II d. 4 užd.
Užduočių
sąs. II
d. 18 p. 4
- 6 užd.
Pasirinktinai: 224 ir
225 p. užduotys. |
Apibūdina
gyvenimą sovietų Lietuvoje. | ||||
5.
Vilnius – LSSR sostinė |
1.Suformuoti vaizdinius apie
sovietinio laikotarpio Vilnių. 2.
Ugdyti suvokimą, kad
sovietų okupacija sunaikino nemažą dalį neįkainojamo Vilniaus istorinio
paveldo. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
|
LAIKAS
II d. 204
ir 207 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
19 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II
d. 20 p. 3 užd. Pasirinktinai: 223 p.
užduotys. |
Apibūdina
Vilniaus miesto raidą sovietinės okupacijos
laikotarpiu. | ||||
6.
„Dainuojanti revoliucija“ |
1.
Atskleisti Lietuvos Persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos
nepriklausomybės. 2.
Ugdyti suvokimą, jog visą sovietų okupacijos laikotarpį Lietuvos žmonių
sąmonėje liko gyvas nepriklausomybės atminimas. |
Apklausa,
darbas su dokumentais, vadovėlio tekstu, iliustracijų nagrinėjimas,
aiškinimas. |
Baltijos
kelias, „dainuojanti revoliucija“, Lietuvos persitvarkymo sąjūdis,
reabilitacija, tabu.
|
LAIKAS
II d. 208
ir 211 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
21
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 38 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 21 p. 3, 4
užduotys.
|
Apibūdina
Persitvarkymo sąjūdžio reikšmę siekiant Lietuvos
nepriklausomybės. | ||||
7.
Lietuvos nepriklausomybės atkūrimas |
1.
Suformuoti vaizdinius apie Lietuvos nepriklausomybės
atgavimą. 2.
Ugdyti suvokimą, kad Lietuvos atsiskyrimas paskatino visos Sovietinės
imperijos griūtį. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Fiasko,
„Jedinstvo“, Moratoriumas, Provokacija, ultimatumas. |
LAIKAS
II d. 212
ir 216 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
22
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 38 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II d. 22 p. 3, 4
užduotys.
|
Nurodo
svarbiausius etapus kovos už Lietuvos
nepriklausomybę. | ||||
8.
Išblaškyta tauta |
1.
Atskleisti trečiosios emigracijos bangos priežastis. 2.
Suformuoti vaizdinius apie išeivijos lietuvių pastangas kovoje už
nepriklausomybę. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, žemėlapiu, vadovėlio tekstu,
aiškinimas, diskusija. |
Autochtonai,
„Dipukai“,
Egzodas,
Pasaulio lietuvių bendruomenė, VLIK
(Vyriausiasis Lietuvos išlaisvinimo komitetas). |
LAIKAS
II d. 217
ir 221 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
23 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių
sąs. II d. 23 p. 3 – 4 užduotys. |
Apibūdina
išeivijos lietuvių pastangas kovoje už nepriklausomybę.
| ||||
9.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Agitbrigada,
Autochtonai,
„Dipukai“ Egzodas hipiai,
„Jedinstvo“ Lietuvos
Helsinkio grupė, „Lietuvos
katalikų bažnyčios kronika“ Lietuvos Laisvės
Lyga, Melioracija,
militarizacija, moratoriumas, rezistencija,
Tikinčiųjų
teisių gynimo komitetas, urbanizacija, |
LAIKAS
II d. 226 ir
227 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. II d. 37,
38, 40 p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
VII
skyrius. Pasaulis šiandien | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 5
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Pokyčių laikotarpis |
1.
Suformuoti vaizdinius apie ekonominius ir socialinius pokyčius pasaulyje
XX a. antroje pusėje. 2.
Ugdyti suvokimą, kad žmonija pereina iš
industrinės (pramoninės) į postindustrinę
visuomenę. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Akceleracija,
barelis, globalizacija, kreditavimas, postindustrinė visuomenė, selekcija,
technologijų revoliucija, vartotojų visuomenė. |
LAIKAS
II d. 230
ir 235 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
24
p. 1 – 3 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 48 p. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Pasirinktinai: 253 p.
užduotys. Užduočių
sąs. II
d. 25p. 4 – 7 užduotys. |
Nurodo
ekonominius ir socialinius pokyčius pasaulyje XX a. II-oje
pusėje. | ||||
2.
Kultūrinė revoliucija |
1.
Suformuoti vaizdinius apie mokslo ir kultūros raidą XX a. II-oje
pusėje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog XX a. mokslo ir kultūros pokyčiai prilygsta
revoliucijai. |
Darbas
su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
diskusija. |
DNR,
euforija, fluxus, genų inžinerija, hepeningas, hipiai, klonavimas,
pacifizmas, popartas (popmenas), postmodernizmas. |
LAIKAS
II d. 236
ir 241 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
26 –
27 p. 1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. Užduočių
sąs. II
d. 27 p. 3 – 6 užduotys. Pasirinktinai: 254 ir
255 p. užduotys |
Apibūdina
mokslo ir kultūros raidą XX a. II-oje puseje. | ||||
3.
Globalinės problemos |
1.
Suformuoti vaizdinius apie globalines problemas šiandienos
pasaulyje. 2.Ugdyti
suvokimą, kad
sprendžiant globalines problemas neaišku,
kas nugalės – vartotojiškas asmeninės naudos siekimas ar žmonijos
interesai. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
„Demografinis
sprogimas“,
globalinės
problemos, Šiltnamio reiškinys. |
LAIKAS
II d. 242
ir 245 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
28 p.
1, 2 užduotys. |
LAIKAS
II d. 2 užd. Užduočių
sąs. II
d. 28 p. 3 užd.
|
Apibūdina
globalines problemas. | ||||
4. Ar
įmanoma užtikrinti taiką visame pasaulyje? |
1.
Atskleisti problemas, kliudančias taikos išsaugojimui
pasaulyje. 2.Ugdyti
suvokimą, jog tik glaudus
bendradarbiavimas ir tarpusavio
supratimas
gali išsaugoti
taiką žemėje.. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Al
Kaeda, etninis valymas, fundamentalizmas, Hagos tarptautinis tribunolas,
Palestina, Palestinos išsivadavimo organizacija, sionizmas, sunitai,
šiitai, talibanas, terorizmas, Visuotinė žmogaus tesių
dekalaracija. |
LAIKAS
II d. 246
ir 251 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
29
p. 1 užd. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 42–43 p. |
LAIKAS
II d. 5 užd. Užduočių
sąs. II d. 30 p. 2 – 5 užduotys. |
Nurodo
problemas, keliančias grėsmę pasaulinei
taikai. | ||||
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Akceleracija,
Al
Kaeda, barelis, „demografinis
sprogimas“, DNR,
etninis
valymas, Euforija, fluxus,
fundamentalizmas, genų
inžinerija, globalinės
problemos, globalizacija, Hagos
tarptautinis tribunolas, kreditavimas,
sionizmas,
sunitai,
šiitai, talibanas |
LAIKAS
II d. 256 ir
257 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. II d. 37,
38, 40 p. užduotys. |
|
| ||||
| ||||||||||
VIII
skyrius. Geležinei uždangai subyrėjus | ||||||||||
Siūlomas
pamokų skaičius: 5
pamokos | ||||||||||
Pamokos
tema |
Pamokos
tikslai |
Metodai |
Sąvokos |
Praktinė
veikla |
Namų
darbai |
Pasiekimai | ||||
1.
Posovietinė Lietuva |
1.
Atskleisti posovietinės Lietuvos problemas. 2.
Ugdyti suvokimą, kad, nepaisant socialinių problemų, Lietuva yra viena iš
sparčiausiai besivystančių šalių Rytų Europoje. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis. |
Desovietizacija,
finansinė piramidė, hiperinfliacija, investicinis čekis, liberalizacija,
palūkanos, privatizacija, referendumas, restitucija,
valiuta. |
LAIKAS
II d. 260 ir 265 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d. 31 p.
1 užd. |
LAIKAS
II d. 4 užd. Užduočių
sąs. II
d. 31 p. 2 užd. |
Nurodo
posovietinės Lietuvos problemas. | ||||
2.
Europos suvienijimas |
1.
Atskleisti Europos vienijimo raidą XX a.II-oje
pusėje. 2.
Suformuoti vaizdinius apie Europos sąjungos pranašumus ir
trūkumus. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, žemėlapiu, dokumentais ir iliustracijomis,
pokalbis, lyginamoji analizė. |
Biurokratija,
BVP, euras, Europos Ekonominė Bendrija, Europos Parlamentas, Europos
sąjunga, integracija, Lisabonos strategija. |
LAIKAS
II d.266 ir
270 p. iliustracijų, dokumentų
nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
32
p. 1, 2 užduotys. Naujausiųjų
laikų istorijos atlasas 10 kl. 40, 44 p. |
LAIKAS
II d. 3 užd. Užduočių
sąs. II
d. 33 p. 3 – 5 užduotys. Pasirinktinai:
281 p.
užduotys. |
Apibūdina
Europos suvienijimo raidą. | ||||
3. Ant
sovietų imperijos griuvėsių |
1.
Suformuoti vaizdinius Rusijos ir buvusių sąjunginių respublikų raidą po
SSRS žlugimo. 2.
Ugdyti suvokimą, jog Lietuvai, Latvijai ir Estijai reikalinga bendra
pozicija svarbiausiais užsienio politikos bei ekonomikos
klausimais. |
Aiškinimas,
darbas su vadovėlio tekstu, dokumentais ir iliustracijomis, pokalbis,
lyginamoji analizė. |
Euforija,
Nepriklausomų valstybių sandrauga, oligarchija, separatizmas, „Spalvotosios
revoliucijos“. |
LAIKAS
II d. 271
ir 275 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
34 p.
1 užd. |
LAIKAS
II d. 7 užd. Užduočių
sąs. II d. 34 p. 3 užd. |
Apibūdina
Rusijos ir buvusių sąjunginių respublikų raidą po SSRS
žlugimo. | ||||
4.
Lietuva XXI amžiuje |
1.
Suformuoti vaizdinius apie situaciją šiandieninėje
Lietuvoje. 2.
Ugdyti suvokimą, jog visų Lietuvos problemų sprendimas – pačių
piliečių rankose. |
Lyginamoji
analizė, darbas su iliustracijomis, dokumentais, žemėlapiu, vadovėlio
tekstu, aiškinimas, diskusija. |
Struktūriniai
fondai, Šengeno erdvė. |
LAIKAS
II d. 276
ir 279 p. iliustracijų, dokumentų nagrinėjimas. Užduočių
sąs. II d.
35
p. 1 - 3 užduotys.
|
LAIKAS
II d. 1 užd. Užduočių
sąs. II
d. 36 p.
4
- 5 užduotys. Pasirinktinai: 282 ir
283 p. užduotys. |
Apibūdina
šiandieninės Lietuvos situaciją . | ||||
5.
Apibendrinamoji pamoka |
1.
Įtvirtinti skyriaus medžiagą. 2.
Toliau lavinti darbo su dokumentu, žemėlapiu bei iliustracijomis
įgūdžius. 3.
Ugdyti gebėjimą savarankiškai bei kritiškai
mąstyti. |
Apklausa
raštu, darbas su žemėlapiu, iliustracijomis,
dokumentu. |
Biurokratija, BVP,
Desovietizacija,
Ekonominė
Bendrija, euras, Europos
Europos
Parlamentas, Europos
sąjunga, finansinė
piramidė, hiperinfliacija, integracija, investicinis
čekis, liberalizacija, Nepriklausomų
valstybių sandrauga, „Spalvotosios
revoliucijos“, oligarchija,
separatizmas, Struktūriniai
fondai, Šengeno
erdvė. |
LAIKAS
II d. 284
ir 285 p. užduotys. Pasirinktinai: Užduočių
sąs. II d. 37,
38, 40 p. užduotys. |
LAIKAS
II d. 6 užd. |
| ||||