Teminis
planas vadovėliui ŽEMĖ 7 I dalis (Rytas
Šalna, Georgijus Sapožnikovas, Giedrė Čepaitytė), BRIEDIS, 2005. |
||||
I skyrius: GEOGRAFINIS PAŽINIMAS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Geografinių
atradi-mų raida |
Klaudijas Ptolemajas, Senasis pasaulis,
Naujasis pasaulis. |
ŽEMĖ, 1 d. 6 ir 7 p. iliustracijų analizė. |
ŽEMĖ, 1 d. 5 užd.. |
Paaiškina Didžiųjų geografinių atradimų esmę (kas yra Didieji
geografiniai atradimai?. Žino, kurie žemynai priklauso Senajam pasauliui ir, kurie Naujajam. Apibūdina Vasko da Gamos, Kristupo Kolumbo ir Fernando Magelano
keliones. |
2. Žemėlapiai ir jų
projekcijos |
Gaublys, kartografinė projekcija,
kartografinis tinklas, cilindrinė projekcija, azimutinė, kūginė projekcijos. |
ŽEMĖ, 1 d. 12 p., 2, 3 užd.. |
ŽEMĖ, 1 d. 12 p., 5 užd. |
Žino, kas yra kartografinė projekcija. Palygina skirtingomis projekcijomis sudarytą pasaulio žemėlapį arba jų
fragmentus. |
3. Geografinės informacijos sistemos |
Skaitmeninis žemėlapis, duomenų bazė,
sluoksniai, palydoviniai navigaciniai imtuvai GPS. |
|
|
Paaiškina, kaip sudarytas skaitmeninis žemėlapis. Žino, kuo patogus kelionėje GPS imtuvas. |
4. Pasaulis vienas
laikas įvairus |
Vietos laikas, laiko juosta, juostinis laikas, pasaulinis arba Grinvičo laikas,
vasaros laikas, datos keitimo linija. |
ŽEMĖ, 1 d. 21 p., 2, 3, 9, 10 užd.. |
ŽEMĖ, 1 d. 23 p., 6 užd. |
Supranta, kodėl įvairiose pasaulio vietose tuo pačiu metu laikrodžiai
rodo skirtingą laiką. Apibūdina vietos ir juostinį laiką. Žino, kodėl įvedamas vasaros laikas. Žino, kur yra datos keitimo linija. |
II skyrius: LITOSFERA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 (4) pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1.
Žemyninė ir vandenyninė Žemės pluta |
Žemės pluta, žemyninė pluta, vandenyninė
pluta, litosfera, geologija, geologai, vidiniai procesai, išoriniai procesai. |
ŽEMĖ, 1 d. 41 p., 4, 6 užd. |
|
Palygina žemyninę ir vandenyninę Žemės plutą. Apibūdina vidinių ir išorinių procesu veiklos padarinius Žemės
paviršiuje. Supranta geologijos mokslo svarbą. |
2. Uolienos ir
mineralai |
Uolienos, mineralai, uolienų kaitos ciklas, magminės nuosėdinės ir
metamorfinės uolienos. Žaliavos, skalda, rūdos, metalai, brangakmeniai. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 27 p., 5, 6 užd.; 41 p. 5 užd. |
Žino, kuo mineralai skiriasi nuo uolienų ir kam jie naudojami. Skiria magmines, nuosėdines ir metamorfines uolienas, paaiškina jų
susidarymą. |
3. Litosferos plokštės. Plokščių pakraščiai |
Vidurio vandenyno kalnagūbris, tektonikos
plokščių teorija, litosferos plokštės, konvekciniai srautai, žemyno
platforma. Plokščių pakraščiai, giliavandenės įdubos, raukšliniai kalnai. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 33 p., 15 užd.; 41 p. 3 užd. |
Suvokia litosferos plokščių išsidėstymą Žemėje. Paaiškina litosferos plokščių judėjimo mechanizmą. Žino plokščių pakraščių tipus. Paaiškina plokščių judėjimo padarinius. |
4.Žemės paviršius
nuolat kinta. Tekantis vanduo ir
vėjas keičia reljefą |
Dūlėjimas, mechaninis cheminis ir biologinis dūlėjimas, rūgštieji
lietūs. Erozija, akumuliacija, griova, raguva, nuošliauža, upės nešmenys,
meandra, senvagė, delta, kopos barchanai, dykumėjimas. |
ŽEMĖ, 1 d. 39 p., mechaninio ir biologinio dūlėjimo bandymai. Bandymas Vėjo darbas dykumoje. |
|
Apibūdina mechaninį, cheminį ir biologinį dūlėjimą. Žino, kas yra
rūgštieji lietūs. Palygina erozijos ir akumuliacijos procesus. Paaiškina griovų ir raguvų susidarymą. Suvokia, kaip upės keičia reljefą. Paaiškina, kaip susidaro kopos ir barchanai. |
III skyrius: PASAULIO VANDENYNAS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Pasaulio
vandeny-nas. Jūrų ir vandenynų
vanduo. |
Pasaulio vandenynas, okeanografas. Druskingumas, ledkalnis. |
ŽEMĖ, 1 d. 42 p., diagramos, lentelės ir
žemėlapio analizė. |
|
Paaiškina Pasaulio vandenyno ir okeanografo sąvokas. Žemėlapyje rodo ir apibūdina vandenynus, nurodo jų reikšmę. Paaiškina, nuo ko priklauso vandens druskingumas ir temperatūra. Žino, kaip susidaro ledkalniai ir kokį pavojų jie kelia laivybai. |
2. Vandenyno dugnas |
Echolotas, žemyno šelfas, žemyno šlaitas, vandenyno guolis, rifinis
slėnis, giliavandenės įdubos. |
|
|
Apibūdina vandenyno dugno dalis. |
3. Vandens judėjimas Pasaulio vande-nyne |
Ketera, papėdė, bangos aukštis, cunamis,
potvyniai, atoslūgiai, vandenynų srovės, šiltosios srovės, šaltosios srovės
vakarų vėjo srovė. |
|
|
Paaiškina, kaip susidaro bangos. Paaiškina cunamio susidarymą. Žino potvynių ir atoslūgių susidarymo priežastis. Žino, kaip susidaro vandenynų srovės. |
4. Vandenynas ir žmonių
ūkinė veikla |
Radiolokatoriai, gręžimo platforma, vandenyno tarša, tanklaivis,
vandens valymo įrenginiai. |
ŽEMĖ, 1 d. 52 p., 2 užd.. |
|
Žino, kokiais gamtos ištekliais turtingas vandenynas. Išvardija vandenynų šelfe randamas naudingąsias iškasenas. Paaiškina, kokiais būdais teršiamos jūros ir vandenynai. |
IV skyrius: KLIMATAS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Šilumos
pasiskirstymas Žemėje |
Orai, klimatas, Saulės spinduliuotė,
izotermė, albedas. |
ŽEMĖ, 1 d. 73 p., 4 užd. |
ŽEMĖ, 1 d. 73 p., 3 užd. |
Žino, kas yra orai. Išvardija orų apibūdinimo rodiklius. Žino, kas yra klimatas, išvardija klimatą lemiančius veiksnius. |
2. Atmosferos
cirkuliacija |
Oro masė, bendroji atmosferos cirkuliacija, žemo slėgio sritis, aukšto
slėgio sritis, pastovūs vėjai, pasatai, vakarų vėjai, vietiniai vėjai.
Sezoninis vėjas musonas: vasaros musonas, žiemos musonas. |
|
|
Paaiškina atmosferos slėgio juostų išsidėstymą Žemėje. Pasaulio žemėlapyje rodo pasatų ir musonų veiklos sritis. |
3. Oro drėgnis ir kritulių pasiskirstymas |
Oro drėgnis, rasos taškas. |
|
|
Paaiškina, kas yra oro drėgnis. Nurodo kritulių pasiskirstymo Žemėje priežastis. |
4. Reljefo ir
vande-nyno įtaka klimatui |
Fenas, priešvėjinis šlaitas, pavėjinis šlaitas, žemyninis klimatas,
jūrinis klimatas. |
|
|
Paaiškina, kaip klimatą veikia kalnų išsidėstymo kryptis. Žino, kaip susidaro kalnų vėjas fenas. Nurodo jūrinio ir žemyninio klimato bruožus. Palygina šiltųjų ir šaltųjų vandenyno srovių įtaką pakrančių klimatui. |
5. Klimato juostos |
Oro masių tipai, klimato juostos. |
|
|
Klimatiniame žemėlapyje rodo klimato juostas. Žino pusiaujo, atogrąžų, vidutinių platumų ir arktinės (antarktinės)
klimato juostų ypatumus. |
V skyrius: GEOGRAFINĖ SFERA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Kraštovaizdžių
įvairovė |
Kraštovaizdis, gamtinis komponentas,
gamtinis kompleksas. |
ŽEMĖ, 1 d. 75 p., schemos analizė. |
|
Suvokia kraštovaizdžių įvairovę. Analizuoja gamtos komponentų tarpusavio ryšį. Vertina žmogaus ūkinės veiklos pasekmes kraštovaizdžiui. |
2. Geografinės zonos |
Geografinė zona, pazonės, platuminis geografinis zoniškumas. |
ŽEMĖ, 1 d. 76, 77 p. 4 užd. analizė. |
ŽEMĖ, 1 d. 77 p., 3 užd. Pagal duotą planą
apibūdinti vieną geografinę zoną. ŽEMĖ, 1 d. 79 p. |
Gamtinių zonų žemėlapyje rodo gamtines zonas. Suvokia gamtinių zonų seką nuo ašigalių iki pusiaujo. Paaiškina gamtinės zonos ir klimato ryšį. |
3. Dirvožemiai |
Derlingumas, humusas, humuso sluoksnis,
įplautasis sluoksnis, dirvodarinė uoliena. |
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 4 užd.. |
ŽEMĖ, 1 d. 81 p., 4 užd. |
Paaiškina, kokie sluoksniai sudaro dirvožemį. Paaiškina, kas yra derlingumas. |
4. Žmonių veiklos įtaka
gamtai |
Kultūrinis kraštovaizdis, atmosferos tarša. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 5 užd. |
Paaiškina smarkiai kintančių gamtinių kraštovaizdžių priežastis. Žino, kas yra rūgštieji lietūs, įvardija jų padarinius. |
5. Aplinkosauga |
Raudonoji knyga, saugomos teritorijos, rezervatai, nacionaliniai
parkai. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 3 užd. |
Žino pasaulyje paplitusių saugomų teritorijų rūšis. Įvardija svarbiausius rezervato ir nacionalinio parko skirtumus. Žino pirmojo pasaulyje nacionalinio parko ir pirmojo Lietuvos rezervato
pavadinimus. |
VI skyrius: PASAULIO GYVENTOJAI |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Žmonija, valstybių
įvairovė |
Monarchija, respublika, Jungtinės Tautos. |
|
|
Orientuojasi pasaulio politiniame žemėlapyje. Paaiškina, kuo skiriasi valstybių valdymo formos respublika ir
monarchija. Žino Jungtinių Tautų organizacijos svarbą žmonijai. |
2. Gyventojų
pasis-kirstymas |
|
|
ŽEMĖ, 1 d. 105 p., 3 užd. |
Žino, kodėl netolygiai pasiskirstę pasaulio gyventojai. Pasaulio gyventojų tankumo žemėlapyje nustato tankiausiai ir rečiausiai
gyvenamas teritorijas. Moka apskaičiuoti vidutinį gyventojų tankumą. |
3. Gyventojų skaičiaus kaita |
Demografinis sprogimas, vidutinis vaikų
skaičius šeimoje, gimstamumas, mirtingumas, natūralusis gyventojų prieaugis. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 105 p., 4, 5 užd. |
Paaiškina, kas yra demografinis sprogimas. Žino, kas yra natūralusis gyventojų prieaugis. Nurodo, kodėl vienose pasaulio valstybėse gyventojų skaičius auga, o
kitose mažėja. |
4. Pasaulio gyventojų
įvairovė, religijos |
Tauta, kalba, prokalbė, indoeuropiečių kalbų šeima. Kultūra, religija, krikščionybė, islamas, budizmas, induizmas, judaizmas
|
|
ŽEMĖ, 1 d. 105 p., 6 užd. |
Žino didžiausias pasaulio religijas, nurodo, kur jos paplitusios. |
5. Miesto ir kaimo
gyventojai |
Urbanizacija, priemiestis |
|
|
Žino, kaip skirstomi pagal gyvenamąją vietą bet kurios valstybės
gyventojai. Išvardija būdingus miesto ir kaimo bruožus. Paaiškina urbanizacijos sąvoką. |
VII skyrius: ŽMOGAUS ŪKINĖ VEIKLA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius: 5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Pasaulio valstybių
ekonomikos ir gyvenimo būdo kontrastai. Valstybių ūkis ir
ekonominė galia |
Ūkio sektoriai, išsivystymo lygis arba ekonominė galia, ekonomiškai stiprios šalys,
ekonomiškai silpnos šalys, bendrasis vidaus produktas (BVP), gyvenimo kokybės
indeksas (GKI). |
ŽEMĖ, 1 d. 106 p., žemėlapio analizė. |
ŽEMĖ, 1 d. 123 p., 3 užd. |
Apibūdina I, II, III ūkio sektorius. Įvardija pagrindinius ekonomiškai stiprių ir ekonomiškai silpnų
valstybių bruožus. Paaiškina BVP ir GKI rodiklių esmę. |
2. Gamtos ištekliai |
Gamtos ištekliai, atsinaujinantys ištekliai,
neatsinau-jinantys ištekliai, telkinys, karjeras, šachta, antrinės žaliavos. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 123 p., 4 užd. |
Paaiškina, ką vadiname gamtiniais ištekliais. Įvardija atsinaujinan- čius ir neatsi-naujinančius išteklius. Žino, kas yra naudingosios iškasenos ir kaip jos išgaunamos. |
3. Pirmasis ūkio
sektorius |
Žemdirbystė, gyvulininkystė, organinė žemdirbystė. |
|
ŽEMĖ, 1 d. 87 p., 5 užd. |
Žino ir apibūdina pirmojo ūkio sektoriaus šakas. |
4. Pramonė antrasis
ūkio sektorius |
Vartotojai, sunkioji pramonė, lengvoji, maisto pramonė, bendrovė,
tarptautinė bendrovė. |
|
|
Žino, kas yra pramonė. Paaiškina, kokią produkciją gamina sunkioji, lengvoji ir maisto
pramonė. |
5. Paslaugų sektorius |
Paslaugos, tarptautinė prekyba, eksportas, importas, transporto
tinklas, serpentinai, tuneliai, kanalai, užsienio turizmas, vidaus, kaimo
turizmas, turizmo centrai, kurortai. |
|
|
Paaiškina paslaugų sferos reikšmę gyventojams. Išvardija paslaugų sektoriuje dirbančių žmonių specialybes. Paaiškina eksporto ir importo sąvokas. Įvardija žmonių keliavimo priežastis. Paaiškina, kokią naudą šalims teikia turizmas. |
Teminis
planas vadovėliui ŽEMĖ 7 II dalis (Rytas
Šalna, Georgijus Sapožnikovas, Giedrė Čepaitytė), BRIEDIS, 2005. |
||||
VIII skyrius: AFRIKOS
GAMTINĖ GEOGRAFIJA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Afrikos paviršius ir gelmės |
Platforma, grabenas. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 2 p., 2 (14,6) užd.. |
Afrikos gamtiniame žemėlapyje rodo kalnus, kalnynus, gabenus,
svarbiausius ugnikalnius. |
2. Afrikos tropiniame miške |
Ardas, medžiai išsišovėliai, miško skliautas, pomiškis, lianos,
lašėjimo smailės, epifitai, atraminės šaknys, miško paklotė. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 3 p., 3 (4,5) užd.. |
Gamtiniame žemėlapyje rodo Afrikos tropinius miškus. |
3. Afrikos savana |
Savana, guotas, dygliuotoji savana, sausoji savana, gateriniai
miškai, drėgnoji savana, gyvūnų migracijos, termitynai, miegligė. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 6 p., 7 (14)
užd.. ŽEMĖ, 2 d. 151 p., 4 užd.. |
Afrikos gamtiniame žemėlapyje rodo savanų geografinę juostą. |
4. Sahara dykumų dykuma |
Vadės, samumas, mechaninis dūlėjimas, akmeningosios dykumos,
žvyringosios dykumos, smėlingosios dykumos |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 6 p., 7 (14)
užd.. |
Afrikos gamtiniame žemėlapyje rodo Saharos dykumą. |
5. Saharos dykuma ir žmogus |
Oazė, klajokliai, beduinai, tuaregai, fogara. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 10 p., 13 (4) užd.. |
Analizuoja žmogaus gyvenimo dykumoje galimybes. |
IX skyrius: AFRIKOS
GYVENTOJAI IR ŪKIS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Afrikos gyventojai praeityje ir dabar |
Kolonijos, misijonieriai, Viktorijos krioklys. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 11 p., 3 (1) užd.. |
Suvokia XVIXIX a. vergų prekybos padarinius. |
2. Sunkus gyvenimas Afrikoje |
Demografinis sprogimas, lūšnynų kvartalai, natūrinis ūkis. |
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ, 2 d. 159 p., 13 užd.. |
Analizuoja didelio gyventojų skaičiaus keliamas problemas. |
3. Sahelis negandų sritis |
Sahelis, plantacijos, klajoklinė gyvulininkystė, dykumėjimas. |
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ, 2 d. 163 p., 2 užd.. |
Apibūdina Sahelio geografinę padėtį. |
4. Šiaurės Afrika ypatinga žemyno dalis |
Magribas |
ŽEMĖ, 2 d. |
ŽEMĖ, 2 d. 164 p., 1, 5 užd.. |
Politiniame žemėlapyje rodo šiaurės Afrikos šalis, įvertina jų
geografinę padėtį. |
5. Egiptas ir Nilas neatskiriami |
Upės oazė, užtvanka, dirvų druskėjimas, felachai. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 13 p., |
Apibūdina Egipto geografinę padėtį. |
X skyrius: PIETŲ
ŽEMĖS |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
7 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Australijos gamta |
Krykai, endeminiai augalai ir gyvūnai, eukaliptai, skrebai. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 18 p., |
Nusako ir įvertina Australijos geografinę padėtį. |
2. Australijos gyventojai |
Aborigenas, bumerangas, katorgininkai, Abelis Tasmanas, Džeimsas
Kukas. |
ŽEMĖ, 2 d. |
ŽEMĖ, 2 d. 179 p., 1,2,4 užd.. |
Žino, kurių valstybių keliautojai atrado Australiją. |
3. Australijos ūkis |
Merinosai, fermos. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 19 p., |
Įvertina Australijos gelmių turtus. |
4. Okeanija salų pasaulis |
Okeanija, Melanezija, Mikronezija, Polinezija, vulkaninės kilmės
salės koralinės kilmės salos, koralų polipai, koralų rifas, pakrančių rifas,
žiedinis rifas, atolas, lagūna, kopra. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 22 p.; |
Žino Okeanijos dalis. |
5. Naujoji Zelandija gamtos perlas |
Geizeris |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 23 p.; 1 (4) užd. |
Žemėlapyje rodo Naująją Zelandiją ir nusako jos geografinę padėtį. |
6. Antarktidos geografinė padėtis ir atradimo istorija |
Robertas Skotas, Roalis Amundsenas |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 24 p.; |
Žemėlapyje rodo Antarktidos žemyną, įvertina geografinę padėtį. |
7. Antarktidos gamta. Mokslinės stotys Antarktidoje |
Ledyninis skydas, šelfiniai ledynai, biologai, klimatologai,
geologai, glaciologai. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 25 p.; |
Aiškina Antarktidos klimato ypatumus, jo įtaką augalijai ir
gyvūnijai. |
XI skyrius: AMERIKOS
GAMTA IR GYVENTOJAI |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Šiaurės ir Pietų Amerikos ypatumai |
|
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 26 p.; |
Gamtiniame žemėlapyje rodo abiejų žemynų žemumas ir lygumas,
plokščiakalnius, senuosius ir jaunus kalnus. |
2. Šiaurės ir Pietų Amerikos gamtos įvairovė |
Amazonija, prerijos, pampa, vertikalusis poniškumas, paramos. |
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ (2 d.), 198 p., 6-tos iliustracijos analizė; |
Geba apibūdinti tundros, taigos, tropinių miškų, prerijų, pampų,
dykumų gamtines sąlygas. |
3. Amerikos gyventojai praeityje |
Indėnai, konkistadorai |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 29 p.; |
Žino seniausias Amerikos civilizacijas. |
4. Amerika rasių katilas |
Kreolai, jankiai, metisai, mulatai, sambai. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 30 p.; |
Vardija pagrindines ir tarpines rases Amerikoje. |
5. JAV imigrantų šalis |
Imigrantai iš Europos, afroamerikiečiai, ispaniškai kalbantieji,
išeiviai iš Azijos, Padėkos diena. |
ŽEMĖ (2 d.), |
ŽEMĖ (2 d.), 205 p., Žvilgsnis iš arčiau. |
Žino, kuriais laikotarpiais į JAV atvyko daug migrantų iš Europos,
Afrikos, Azijos ir Lotynų Amerikos. |
XII skyrius: PIETŲ
AMERIKA |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
4 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. Amazonija |
Selva, kaučiukas, pororoka. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 31 p., |
Žemėlapyje rodo Amazonės upės baseiną ir nusako geografinę padėtį. |
2. Brazilija Pietų Amerikos galiūnė |
Katinga, favela. |
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ (2 d.), 216 p., Žvilgsnis iš arčiau; 225 p., 5 užd.. |
Žemėlapyje rodo Braziliją, įvertina jos geografinę padėtį. |
3. Amazonija pavojuje |
|
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ (2 d.), 216 p., Žvilgsnis iš arčiau; 225 p., 5 užd.. |
Analizuoja, vertina Transamazonijos kelių tiesimo programą. |
4. Andų šalys |
|
Užd. sąs (2 dalis), |
ŽEMĖ (2 d.), 221 p., 1 užd.; |
Žemėlapyje rodo Andų šalis, įvertina jų geografinę padėtį. |
XIII skyrius: Šiaurės
Amerika |
||||
Siūlomas pamokų skaičius:
5 pamokos |
||||
Pamokos tema |
Sąvokos |
Praktinė veikla |
Namų darbų užduotys |
Pasiekimai |
1. JAV gamtinė aplinka |
Tornadas, uraganas |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 38 p., |
Žemėlapyje rodo JAV, įvertina geografinę padėtį. |
2. JAV nacionaliniai parkai |
|
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 38 p., |
Žino didžiuosius JAV nacionalinius parkus, rodo juos žemėlapyje. |
3. JAV galingiausia pasaulio valstybė |
Konvejerinė gamyba, pramonės juosta, produktyvus ūkis, fermeriai,
specializacija. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 42 p., |
Nurodo svarbiausius naudingųjų iškasenų telkinius JAV teritorijoje. |
4. Vidurio Amerikos šalys |
Monokultūra |
ŽEMĖ, 2 d. 239p., 5-tos iliustracijos analizė. |
ŽEMĖ, 2 d. 240 p., Žvilgsnis iš arčiau. |
Žino Vidurio Amerikos šalis, rodo jas žemėlapyje, įvertiną
geografinę padėtį. |
5. Kanada šiaurės šalis |
Eskimai, amžinasis įšalas, kajakas, iglu, harpūnas. |
Užd. sąs (2 dalis), |
Užd. sąs (2 dalis), 44 p., |
Žemėlapyje rodo Kanadą, vertina jos geografinę padėtį. |